fallback

Рекордни продажби на нови коли в България през 2025

Неочакван модел на Renault прави най-големия скок. Вижте кои са 50-те най-търсени автомобила у нас

2025 година е на път да счупи всички рекорди в съвременната история на пазара на нови автомобили в България. Дори през август, който традиционно е слаб месец, у нас са продадени 4114 нови леки автомобила (категории М1 и N1), показва справката на Automedia.bg за регистрациите в МВР. С това продажбите от началото на годината достигат 34 650 - с 4% повече от същия период на 2024, и абсолютен рекорд от появата на свободния пазар в началото на 90-те.           Dacia Sandero е била най-продаваният нов автомобил у нас през август, със 142 нови регистрации. Следват Toyota Corolla - 140, Dacia Duster - 131, Skoda Octavia - 118, Toyota RAV4 - 117, VW T-Roc - 114            В надпреварата при марките няма големи промени: все така Skoda и Toyota се борят за първото място. При вносителите най-съществена роля на българския пазар играе КЕОС София (Renault и Dacia), с почти 3000 автомобила аванс пред Eуратек (Skoda), Тойота Балканс (Toyota и Lexus) и София Франс Ауто (масовите марки на Stellantis плюс Isuzu).                      

ТОП 12, марки

Skoda - 4120 Toyota - 4017 Dacia - 3478 Renault - 3437 Volkswagen - 2919 Kia - 2048 Hyundai - 1899 Ford - 1575 Citroen - 1443 Peugeot - 1318 BMW - 1274 Mercedes - 1197

Марките от Германия все още са най-популярни сред българските купувачи, следвани от френските и японските. Към края на август китайските брандове държат 3.1% пазарен дял в България, което е най-доброто им постижение до момента.

При отделните модели рекорден ръст в търсенето отчита Renault Rafale - най-скъпият модел на французите има с 8000% повече регистрации от миналата година, но това е скок от много ниска база (от 2 бройки преди година до 162). Между моделите в Топ 50, най-голям растеж отчитат Citroen C3 Aircross (+775%), Renault Kangoo (+407%), Peugeot 3008 (+232%), Kia xCeed (+101%), Renault Captur (+96%), Suzuki Swift (+85%) и Dacia Duster (+63%). 

С най-голям спад спрямо миналата година е Skoda Superb - цели 65% надолу (от 671 до 235 регистрации). Силно негативна е тенденцията и при Renault Master (-50%), Nissan Qashqai (-35%), Skoda Fabia (-32%), Dacia Logan (-22%), Toyota Yaris (-20%).              50-те най-продавани нови коли в България, 2025 (ГАЛЕРИЯ):

        

 

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Миналата година взех Шкода Октавия, но реших да е сменя тази с Супърб, защото ми беше малка от към пространство.В крайна сметка останах учуден от проучването ми между Шкода и Фолксваген.На цената на Супърб взех Фолксваген Пасат.По-добро обурудване, по-добра визия, по-изгоден лизинг и на по-добра цена.И ми е интересно, защото Фолксваген Пасат не присъстват в топ 50. Колко автомобили са продадени от този вид?
  • #27
    до 25 ( преди 2 месеца )
    Щот руснаците засипаха пазара с квалитетни и евтини коли.........
  • #26
    raiders ( преди 2 месеца )
    Миналата година взех дъстър, няма нищо по-хубава от това да се качиш в.чисто нова кола. Сега вече ситроен ц3 еъркрос даже е по-евтин...35к Да, ако искаш лукс, бързина, престиж и др. екстри за тези пари има е-класа на 5-6г. или.ауди а4/6, но това мога винаги да си купя и веднага. Радвам се, че си купуват нови коли, баз значение от класа, но това е така в цял свят. Ферари и порше няма как и да искат...
  • #25
    анонимен ( преди 2 месеца )
    в цяла европа чупят рекорди в продажби на нови автомобили , а немчугите затварят завод след завод ...Що тъй ?
  • #24
    анонимен ( преди 2 месеца )
    носете си новите дрехи защото като гледам на изток от рая как се натягат гайките скоро ще се скъсат главите на болтовете и ще има разборки проблема е че златния милиард си мисли че ще оцелее
  • #23
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 21, 18, 14: Просто Киро, ти ли си тоя ентеуект необятен?
  • #22
    Гост ( преди 2 месеца )
    До #21 Мити4ен непоръбен,Като не знаеш накъде си тръгнал,ще стигнеш някъде другаде.Не можеш на две магарета сламата да разделиш,селчо неграмотен.
  • #21
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Антиелектриците стават особено агресивни, когато някой им разкрие публично московската душичка. Усилват лъжите и глупостите на 11.
  • #20
    Антиелектрика ( преди 2 месеца )
    Само това ли успя да изходи мозъчето ти? Аз от почти 10 години не бях писал, така елементарните ти постове си ги насочи в друга посока. Вижда се накъде задуха вятърът, защото пазарът наказа всички, които искаха да се подмазват и да вземат субсидии. Това е реалността и за това между 30 и 40% от собствениците на миксери в САЩ и Германия искат да се връщат на ДВГ.
  • #19
    Димов ( преди 2 месеца )
    Димов Гьобелсе,на теб за това ти плащат да пропагандираш електрички и батерии.Водорода произведен с безплатна енергия ще се транспортира по съществуващите газопроводи смесен с природен газ.Друга възможност е производството на синтетични горива от водород и въглероден диоксид.В Западна Европа зарязват зелената сделка,че промишлеността им умря,руския газ скоро ще тече по американски тръби.Всички се насочват към водорода и синтетичните горива като алтернатива,пак не си в час Гьобелсе!
fallback
Последни