fallback

Шефът на Uber: Китайските електрички са по-добри от Tesla и Ford

Успехът се дължи на конкуренцията помежду им и на държавната политика, категоричен е Дара Хосровшахи

Марки като BYD и Geely се превърнаха в глобални играчи в автомобилната индустрия, които все повече се конкурират с Tesla и Ford. BYD продаде повече от 3 милиона електрически превозни средства и plug-in хибриди през 2024, изпреварвайки Tesla в глобалната класация на производителите на електромобили. Техните модели вече са добре познати и се оценяват високо не сама от конкуренцията, но и от други компании, свързани с автомобилния бранш.

Още през юни Джим Фарли - главен изпълнителен директор на Ford, призна, че китайските модели са много по-добри от тези, предлагани от западните производители по отношение на технологиии, качество и цена. Това показва мащаба на предимството, което компаниите от Средното кралство са постигнали.

Сега подобно мнение изказа и Дара Хосровшахи, който управлява операциите на Uber в повече от 70 страни по света от 2017 насам. Той е категоричен, че успехът на китайските производители е резултат от комбинация от два фактора - конкуренцията на обикновените хора и индустриалната политика на държавата. Правителството определя рамката и подкрепя сектора, но в крайна сметка само онези производители, които са в състояние да се справят с пазарната конкуренция, ще оцелеят.

В резултат на това китайските компании въвеждат нови модели по-бързо, поддържат цените по-ниски и в същото време предлагат по-богато оборудване от много западни конкуренти.

Самата Uber се фокусира върху електрификацията на своя автопарк от години. През юли 2025 компанията инвестира 300 милиона долара в производителя на електрически автомобили Lucid, чийто модел Gravity се очаква да бъде наличен в robotaxi.

В същото време Uber развива сътрудничество с Waymo, собственост на компанията Alphabet. Първото колаборативно роботакси се появи във Финикс, а по-късно и в Остин и Атланта. През август Waymo получи одобрение за тестване на автономни превозни средства в Ню Йорк.

fallback
  • #6
    . ( преди 3 месеца )
    Хайде да видим сега антиелектриците какво ще кажат? Дали само аз мисля така или цял свят А след 10 години и самите антиелектрици ще мислят като мен и ще отричат какви са ги писали и говорили в наши дни? На тях обикновено по толкова им отнема. Три години за да си видят грешката. Още три години за да си признаят, три години след това обясняват че някой ги е подвеждал и им манипулира думите а на десетата година твърдят че никога не са казвали такова нещо
  • #5
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    Ами да ги купуват като ги харесват! А пък шефа на Форд много ме кефи как говори като страничен наблюдател - нали от него заависи Форд какви коли правят?!? :-)
  • #4
    що за фактор е: ( преди 3 месеца )
    "конглокенцията на обикновените хора "?! Това какво ще рече ?
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    1-ви, един от шефовете във Форд кара колата на Xiaomi:)) Самия той казва, че е по-добра от останалите.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Субсидирани били незнам си какво, булшит вагените и франсетата не са ли спонсорирани, искат 50к евро за пластик фантастик. Китайците имаха страшен проблем с мръсния въздух в градовете и си го решават, нашите кой проблем ни решиха?
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Преди време и от Форд си признаха, че изостават с поне 10 години
fallback
Последни