fallback

Шефът на Uber: Китайските електрички са по-добри от Tesla и Ford

Успехът се дължи на конкуренцията помежду им и на държавната политика, категоричен е Дара Хосровшахи

Марки като BYD и Geely се превърнаха в глобални играчи в автомобилната индустрия, които все повече се конкурират с Tesla и Ford. BYD продаде повече от 3 милиона електрически превозни средства и plug-in хибриди през 2024, изпреварвайки Tesla в глобалната класация на производителите на електромобили. Техните модели вече са добре познати и се оценяват високо не сама от конкуренцията, но и от други компании, свързани с автомобилния бранш.

Още през юни Джим Фарли - главен изпълнителен директор на Ford, призна, че китайските модели са много по-добри от тези, предлагани от западните производители по отношение на технологиии, качество и цена. Това показва мащаба на предимството, което компаниите от Средното кралство са постигнали.

Сега подобно мнение изказа и Дара Хосровшахи, който управлява операциите на Uber в повече от 70 страни по света от 2017 насам. Той е категоричен, че успехът на китайските производители е резултат от комбинация от два фактора - конкуренцията на обикновените хора и индустриалната политика на държавата. Правителството определя рамката и подкрепя сектора, но в крайна сметка само онези производители, които са в състояние да се справят с пазарната конкуренция, ще оцелеят.

В резултат на това китайските компании въвеждат нови модели по-бързо, поддържат цените по-ниски и в същото време предлагат по-богато оборудване от много западни конкуренти.

Самата Uber се фокусира върху електрификацията на своя автопарк от години. През юли 2025 компанията инвестира 300 милиона долара в производителя на електрически автомобили Lucid, чийто модел Gravity се очаква да бъде наличен в robotaxi.

В същото време Uber развива сътрудничество с Waymo, собственост на компанията Alphabet. Първото колаборативно роботакси се появи във Финикс, а по-късно и в Остин и Атланта. През август Waymo получи одобрение за тестване на автономни превозни средства в Ню Йорк.

fallback
  • #16
    Да ( преди 3 месеца )
    Японците отхвърлят 100% електрификация за М.П.С.,те са най-силни в хибридните двг,(което е най-доброто задвижване във всички режими на работа и надеждност за обикновения потребител на мпс)
  • #15
    . ( преди 3 месеца )
    Ти като хвалиш японските автомобили, кажи ми кой е най-бързо зареждащия се японски автомобил за да го сравним с пет минутното зареждане на китайците BYD и CATL? Кой е най-бързият японски автомобил на нюрбургринг, за да го сравним с 6 минути и 22 секунди на xiaomi? Кой японски електромобил (не съм сигурен дали има и автомобил с ДВГ) е изминал повече от 5 500 км за 24 часа като mercedes? Както виждаш аз съм фен на цифрите, а не на марките и народностите за разлика от сектанти като тебе
  • #14
    . ( преди 3 месеца )
    Гостенино Захариев, десета година не разбра че почти никога не говоря за марки, А за технологии. Говоря за бързо зареждане с излишна възобновяема енергия. Хиляди пъти съм повторил че ще стана по-голям фен на Toyota от тебе когато предложат 1500 км с 10 минути зареждане. Това като фен на Тесла ли ти изглежда? Очевидно когато си функционално неграмотен си такъв за цял живот и 10 години не стигат за да разбереш смисъла на това което ти говорят, а продължаваш да вярваш на предубежденията си
  • #13
    Палахан ( преди 3 месеца )
    Аз си харесвам старите бензинони и дизелови коли,но даса добре подържани преди валко на път за работа гледах едно БМВ което е по ново от моите коли но оставяше кълбета сим след себе си и тона не е нормално при воето стапо вече но умопомрачително Волво нява такова нещо,страхотна кола.А и друго китайците неги гледайте те работят за държавата си не само колите им вървят,докато у нас само *** пиендета и *** ми няма дасе оправиме никога няма кой даго направи политиците неги интересува.
  • #12
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До кога във всяка статистика и новина за ЕЛЕКТРИЧЕСКИ автомобили ще включвате голф-колички и хибриди?
  • #11
    Обективен ( преди 3 месеца )
    С китайскитв автомобили след 10 години ще се случи следното: старите т.е. произведени и продавани сега ще са надеждни и евтини за поддръжка.Новите продавани тогава ще са оцелелите при месомелачката на вътрешната кункоренция от 250 марки, тогава ще са останали 10-15 производителя с по 3-4 марки. Ще са добри но вече натурално скъпи след отпадане на митата в ЕС и държавната помощ и поддръжка на този развиващ се пазар. Ще са бързи и добри с добър обхват и скоростно зареждане.
  • #10
    Гост ( преди 3 месеца )
    Теслю е като фурнаджийска лопата,преди агитираше за Тесла,сега Бидчо обърна на агитация на китайските електрокари.
  • #9
    . ( преди 3 месеца )
    До 8. И сега продължавам да давам Тесла за някои примери, но никога не съм ги хвалил и винаги съм твърдял, че произвеждат некачествени автомобили. Тоест аз съм обективен и не казвам на черното бяло, както вас, сектантите на Toyota, които постоянно плюете по Тесла, кога обективно, кога не, но не можете да видите и признайте проблемите на Toyota. А както виждате, до скоро хвалех xiaomi за 4 000 км за 24 часа, после mercedes за 5 500, а след това BYD за максимална скорост и 5 минути зареждане
  • #8
    До радио точката ( преди 3 месеца )
    След 10 години ти пак само ще лаеш и нито ще си си купил електричка, нито китайска такава. А по-добри от Тесла и Форд има много. И много хора това го казват от много години. Ти до онзи ден хвалеше тесла по-път и над път и хората все още ти викат Тесльо!!!! Колко години ти трябваха на теб да си видиш грешката? Сляпа точка непотребна
  • #7
    Hvaliprats ( преди 3 месеца )
    Китайците дръпнаха заради 230 милиарда субсидии изсипани в разработка на батерии и вериги за доставки от страна на плановата им комунистическа икономика. А също и изключението от патентите за желязофосфатните батерии. Но още никой не е виждал 20 годишен китайски електромобил, само лъскави еднодневки.
fallback
Последни