Службата за разследване на дефекти на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) разследва хиляди повреди на двигатели в автомобили Acura и Honda, които засягат моделите TLX и MDX, както и Pilot, Odyssey и Ridgeline.
И петте модела са оборудвани с 3,5-литрови V6 двигатели, като до момента NHTSA е получила 414 съобщения за повреда на биелните лагери. Затова и стартира предварително разследване, което трябва да проучи „обхвата и сериозността на потенциалния проблем и да оценят напълно потенциалните проблеми, свързани с безопасността“.
Според информациите, освен тези 414 случая, за които е уведомена Службата за разследване на дефекти, американското представителство на Honda е наясно с още 2598 инцидента. Това довежда общия брой до 3012 случая на повреди, като при седем от тях се е стигнало до катастрофи на пътя или пожари.
Това не е първият път, когато този двигател привлича вниманието на властите, тъй като 248 999 превозни средства бяха изтеглени през 2023 заради производствен дефект на коляновия. Това може да доведе до преждевременно износване и захващане на лагера на свързващия прът.
Смята се, че само 1% от изтеглените превозни средства имат дефекта, който се дължи на неправилни настройки на оборудването по време на производството на коляновия вал. Към 3 ноември 2023 Honda е получила 1450 гаранционни претенции, свързани с проблема. За да отстранят проблема, дилърите ще инспектират и ремонтират/сменят двигателя, ако е необходимо.
NHTSA обяви, че сегашният дефект не е свързан с проблема, открит при предишното изтегляне. Разследваните модели са Honda Pilot (2016-2020), Honda Ridgeline (2017-2019) и Honda Odyssey (2018-2020).