fallback

Нова сделка на ЕС с Китай слага край на евтините електромобили

Споразумението предвижда минимална цена от 35 000 евро за EV от азиатската държава

Европа е на важен кръстопът в сектора на електрическите автомобили и по отношение на търговските отношения с трети държави. От една страна са САЩ, с които не може да се постигне разбирателство след идването на Доналд Тръмп на власт, а от друга – Китай, на когото ЕС наложи големи мита на внесените електромобили.

Въпреки тарифите натискът на електрическите автомобили от Китай става все по-осезаем и това кара властите в ЕС да търсят ново решение на проблема. Марките от азиатската държава продават на Стария континент модели с ДВГ и хибриди, но те засега са изключени от хипотетичното споразумение, което може да бъде постигнато през следващите месеци.

Идеята и на двете страни е да установят цени на китайските електрически автомобили, продавани на европейския пазар. Подобно споразумение трябва да бъде от взаимна изгода но най-важната подробност в случая е каква ще бъде минималната цена. Според последните информации се говори за минимум 35 000 евро, която ще бъде изгодна най-вече за европейските производители на автомобили.

В същото време обаче потребителите, които се интересуват от покупка на китайска кола, едва ли ще бъдат доволни, защото тези 35 000 евро са фиксирана сума, независимо от модела. Това прави непродаваеми електромобили като Leapmotor T03 (на горната снимка) , който в момента струва с 15 000 евро. И съответно ще бъде удар по Stellantis, който ще бъде принуден да спре китайската компания и дори да се раздели с нея, тъй като моделите от неговите европейски марки ще бъдат значително по-евтини.

Друг подобен пример е BYD Dolphin Surf (на снимката) Един от най-евтините електрически автомобили на цена от само 10 000 евро, ще бъде изпреварен на Renault 5 E-Tech, който просто ще бъде по-евтин.

В същото време китайският гигант Geely приема подобна мярка с отворени обятия, защото това ще позволи на неговата марка Smart да се конкурира успешно на пазара в Европа. В момента нейните модели, които се водят клас „премиум“ – като smart #1, например, струват над 35 000 евро на повечето пазари. И отмяна на сегашните мита ще им позволи да смъкнат цената до тази сума.

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Жалко е, че се отнема възможността на повечето от нас да си купят нова кола на достъпна цена. Вероятно няма да е добре и за европейските производители, които ще се конглокират със заринати с екстри китайски коли, докато предлагат базови модели с врътки на прозорците. Аз обаче отдавна съм спрял да се ядосвам за такива неща. Ще продължим да караме стари коли или ще се возим на обществения транспорт. Колите да са ни основния проблем.
  • #20
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Аааа, значи това било целта на ЕС, да няма нищо евтино за потребителите, супер!!!
  • #19
    москофилче raiders ( преди 3 месеца )
    Айде още едно високоинтелигентно москофилче. ЕС не ти казва какво да си купиш, а ти казва какво те трови и убива, защото такива като теб сами не могат да мислят за себе си. ЕС е дал избор - ел., водород, синтетични горива - каквото са измисли производителите, ЕС го е одобрил. ПОТРЕБИТЕЛИТЕ, обаче, не одобряват водорода и синтетичните горива, защото са пълна глупост, и категорично избраха ел. Предимствата са очевидни за хора, които могат да мислят. За москофили не са.
  • #18
    raiders ( преди 3 месеца )
    *** съюз по-зле от комунизма... нали пазара е свободен, що давате наклон какво да си купя и какво не... с допълнителни такси, мита или бюрокрадски подходи. Byd имат вече завод в Унгария и като започне да бълва по 500к китайчета какво ще правите?!? Дано скоро всичко си разпадне, а после дали ще е по-добре никой не знае.
  • #17
    лъжлив Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    За трети път, москофилче-национално предателче със запенена устичка: Ще се отречеш ли от московските си господари-убийци?
  • #16
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Абе кукумицине, какви служебни рапределения бълнуваш, а и ти отговори ли дали имаш СУМПС, та си тръгнал да питаш кой бил москофил? По-голям москофил от теб няма тук, който да защитава китайската комунистическа партия и китайските миксери, така че изчезни веднъж завинаги, пaлячо. Не ме амбицирай да ти намеря адреса и да те срещна на живо, че тогава ще видиш колко бързо ще те настаня за лечение в психодиспансера!
  • #15
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Отново отклони темата. Пак питам: Имаш ли смелостта да напишеш черно на бяло, напълно честно, че не си москофил? Или господарите ти следят какво пишеш със служебно разпределения ти ник?
  • #14
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Много пъти съм карал теб и другите подобни: Напиши отговорно дали си москофил (русофил, путинофил) или не? Досега нито един от вас не е имал смелостта да заяви, че не е москофил. Господарите, които ви плащат в рубли, не ви позволяват.
  • #13
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Твърде си жалък щом падна до там да наричаш московец някой който не харесва китайски електрички. Не, ти не си лъжец, ти просто си напълно малoумeн!!!
  • #12
    лъжлив Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Ако просто наричаш някого лъжец, това не го прави лъжец, лъжецо. Прави теб лъжец. Долу съм обяснил в 3 коментара защо ти си лъжец. А ти си излъгал с лъжлива информация. Това, че я пише в любимото ни, крайно аматьорско издание, не само не означава, че е истина, а по-скоро е почти сигурно, че е грешна информация, защото, подобно на теб, московецо, изданието никога не проверява какво преписва. Средната цена на пълноразмерните пикапи е към средната за целия пазар и не променя статистиката.
fallback
Последни