fallback

Как да избегнем „ефекта на акордеона“ в трафика

Този изпитан шофьорски трик определено помага

Постоянното спиране и тръгване в градския трафик е източник на стрес, повишен разход на гориво и износване на автомобила. Това явление е известно като „ефект на акордеона“. То се случва, когато рязко спиране на една кола предизвиква верижна реакция на рязко спиране и по-голямо забавяне за автомобилите зад нея. Ето един лесен трик, който може да помогне за намаляването на този ефект.

Поддържане на дистанция и плавно ускорение

Триковете, които могат да намалят напрежението в трафика, са свързани с поддържането на по-голяма дистанция. Вместо да се залепите за колата пред вас, оставете си достатъчно пространство, например около два-три автомобила. Тази допълнителна дистанция ви дава възможност да предвиждате по-рано движенията напред и да реагирате по-плавно.

Защо този трик е ефективен?

Когато автомобилът пред вас започне да спира, вие няма да бъдете принудени да натиснете спирачките рязко. Вместо това можете да отпуснете педала на газта и да използвате инерцията на колата си, за да намалите скоростта постепенно. Това елиминира необходимостта от рязко спиране, което би накарало и следващите автомобили да спрат рязко. Така вие не само намалявате стреса от постоянното спиране и тръгване, но и спомагате за изглаждането на трафика.

Прилагането на този трик има редица ползи. Ето някои от тях:

Спестяване на гориво: Плавното шофиране с по-малко спирания и ускорения намалява разхода на гориво.

По-малко износване на колата: Намалява се натоварването на спирачната система, двигателя и трансмисията, което удължава техния живот.

Повишена безопасност: Допълнителното пространство ви дава повече време за реакция при непредвидени ситуации.

За да придобиете този навик, трябва само да се концентрирате върху поддържането на по-голяма дистанция. Само след няколко пътувания ще забележите как трафикът вече не ви се струва толкова напрегнат, а карането ви е станало по-спокойно и ефективно.

fallback
  • #6
    Корекция на тъпия ав ( преди 3 месеца )
    Шофьорски "глоксове", а не "глоксове"
  • #5
    Алооооо ( преди 3 месеца )
    писателчето що за глупости пишеш: 2-3 коли разстояние. Я вземи калкулатора и сметни колоната от автомобили колко ще се разтегне! Крайно време е шофьорските глоксове да повишат културата на пътя и шофьорската толерантност, а и дори да има проверовъчни изпити на определено време (а не доживотна книжка). Казано е: "От всяко дърво *** не става", апропо - шофьор. И проблема ще се изчисти като се махнат некадърните водачи (забрани им се да управляват).
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    след въвеждането на средната скорост ще има огромен бум на верижните катастрофи и за съжаление с огромно количество жертви именно заради неспазване на дистанция ако някой иска да види какъв ще е ефекта да си потърси клип на група колоездачи които се движат в огромна колона и на гъсто и когато възникне ситуация на пътя или някой изгуби контрол на пътя става мазало за съжаление когато избирате прости да ви управлявят за да можете да се разбирате за съжаление резултата ще е такъв а в Германия не е
  • #3
    . ( преди 3 месеца )
    Ти да не си от онези които не пускат автомобили пред себе си, дори от съседната лента да ти дават мигач, че искат да се престроят в твоята? Вероятно си и от онези, които се ядосват, че не ги пускат да се включат в трафика от пресечката? И колко по-бързо стигаш от единия светофар до другия, в сравнение с този зад тебе, където ще се озовеш, ако пуснеш някой пред тебе?
  • #2
    Тинтири_минитири ( преди 3 месеца )
    Остави 2-3 автомобилни дължини дупка и гарантирам, че някой ще се мушне и теорията отива подявола. Донякъде работи на магистрала, но пак трудно и за не много време, но в градска среда - хич!
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    На теория е така, на практика, един да не "участва" - всичко отива на кино. Много тестове са правени и е доказано, че този ефект рано или късно се получава.
fallback
Последни