Най-малкият модел на Mercedes-Benz ще се задържи в производство по-дълго от планираното. Очакваше се, че A-Class ще напусне конвейера през 2026, но предвид популярността му в Европа те ще се произвежда поне до края на 2028.
Това беше потвърдено от отговорника за производството в Mercedes - Йорг Бурцер, който обаче не пожела да се ангажира с крайна дата за спиране на модела. Пред германското издание Automobilwoche той подчерта големия интерес към седана A-Class на европейските пазари като основна причина за промяна в плановете на марката.
Четвъртото поколение на A-Class дебютира през 2018 и беше обновено в края на 2022. Ако производството продължи до 2028, моделът ще достигне 10-годишна граница, което е забележително постижение в днешния бързо развиващ се компактен сегмент. Възможен е втори фейслифт, за да се запази конкурентоспособен с BMW 1-Series и Audi A3.
В същото време другият модел на марката от начално ниво – B-Class, ще напусна пазара през 2026, както беше планирано. Неговото спиране е част от стратегията на Mercedes-Benz за намаляване на компактната гама от седем модела на четири.
Според Dataforce германската компания е продала 27 772 бройки от A-Class в Европа между януари и май тази година, което е спад от 15% в сравнение със същия период на миналата година. Въпреки това цифрата остава достатъчно добра, за да гарантира задържането му в производство за малко по-дълго. В същото време резултатът на B-Class е едва 5997 бройки, което е доказателство за намаляващото търсене на компактни премиум миниванове в Европа.
За да освободи място за бъдещата си гама, Mercedes ще премести производството на A-Class от Ращат (Германия) в Кечкемет (Унгария), за последните си две години (2026–2028). Бурцер обясни, че този ход ще „освободи критичен капацитет, необходим за интегриране на MMA модели“ в германския завод.
Първият от тези компактни автомобили от следващо поколение е новият CLA, който вече направи силен пазарен дебют. Малко след пускането на пазара Mercedes добави трета смяна към поточната си линия, за да бъде в крак с търсенето. Изграден върху модулната архитектура на Mercedes (MMA), CLA в момента се предлага като електрически седан, с варианти с двигател с вътрешно горене и в по-универсална версия Shooting Brake.
Към CLA в крайна сметка ще се присъединят преработени версии на SUV автомобилите GLA и GLB, които в момента са в процес на разработка. Подготвя се и още едно ново попълнение – Baby G-Class, което обаче няма да използва платформата MMA, тъй като Mercedes се стреми да запази своите офроуд способности, поддържайки го в съответствие със здравия характер на пълноразмерния G-Wagen.