fallback

Китай забранява препродажбата на нови автомобили

Нови регулации целят стабилизиране на пазара и защита на потребителите

Китай се готви да въведе строги нови регулаторни ограничения на пазара на нови и употребявани автомобили. Според Ройтерс, позовавайки се на Auto Review – орган на Китайската асоциация на производителите на автомобили, Министерството на промишлеността и информационните технологии на страната планира да забрани препродажбата на нови автомобили през първите шест месеца след тяхната регистрация.

Това решение е насочено към борба с широко разпространената в Китай практика, известна като „препродажба на употребявани автомобили с нулев пробег“, при която чисто нови автомобили се регистрират и след това веднага се препродават на пазарни цени, често надвишаващи дори първоначалната им стойност.

Този проблем е придобил широки размери поради недостига на определени модели, голямото търсене и дилърите, които изкуствено надуват пазара. Те изкупуват популярни автомобили и ги продават на по-висока цена като употребявани, въпреки че превозните средства реално не са били използвани. Тази схема вреди както на крайните потребители, които плащат повече, така и на официалните дилъри, които са принудени да се конкурират с неофициалния пазар на препродажба и губят потенциални клиенти.

Освен тези мерки, статията на Auto Review споменава и отделна инициатива на Китайската асоциация на автомобилните дилъри. Тя предлага въвеждането на специална система за кодиране на износа на употребявани автомобили. Тази система ще позволи по-добър контрол върху движението на превозните средства, които се изнасят от страната след употреба. По-конкретно, става дума за въвеждане на уникални идентификационни кодове за автомобилите, което ще позволи проследяване на тяхната експлоатационна история, пробег и правен статус, гарантирайки по-голяма прозрачност.

Някои китайски автомобилни производители вече са започнали да реагират на ситуацията, преди още новите разпоредби да влязат в сила. По-специално, Chery и BYD обявиха намерението си да въведат собствени мерки за контрол на поведението на дилърите. Компаниите планират да държат дилърите отговорни за нарушения на правилата, включително в случаите, когато автомобили са регистрирани на фалшиви лица или на самите дилъри с цел препродажба, преди реално да бъдат продадени на крайни клиенти. Това явление стана особено забележимо при популярните електрически превозни средства, където търсенето значително надвишава предлагането.

С въвеждането на тези нови мерки, Китай цели да стабилизира вътрешния пазар на нови автомобили, да защити интересите на крайните потребители и да сведе до минимум спекулациите, които вредят на здравословната конкуренция. Очаква се забраната за препродажба на нови автомобили да влезе в сила в рамките на шест месеца след одобряването на съответните разпоредби. Това ще бъде поредната стъпка от страна на китайските власти към по-строг контрол върху автомобилния пазар, където манипулациите с цените и веригата за доставки се увеличават през последните години.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ново 20, до оня ден ни обясняваха как в Китай вече не знаят какво да правят с това СВРЪХ производство и ще наводняват Европа и света, сега пък се оказа че не могат да покрият дори вътрешното търсене?!
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Държавата както винаги е неадекватна. Не запушва пробойната, а изгребва водата с канче. Изграждащи се компании като Сшиаоми, Експенг, БУД и Ли Ауто продаватат коли под себестойност, което засилва търсенето към тях. Съответно те не могат да смогнат с производството, а някои, като Сшиаоми, умишлено го ограничават до смешни бройки, за да не губят твърде много. Това трябва да спре държавата.
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Субсидиите е едно на ръка. С паралелния износ се заобикалят ограниченията за внос на марки и модели в някои държави. Така производителя официално си спазва рестрикциите към някои държави. Другото, е че се прескача чакането за някои търсени модели зад граница. Примерно за Xiaomi се чака, в Китай, повече от 6 месеца. Може да си го поръчате В ЗАВОДА, и да ви го доставят за около 2 месеца извън Китай.
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    1-ви, ама добро утро. Само че случващото се в Китай с е-колите не е нищо ново. Схемата е добре позната в Европа още (няма да назовавам производител). Същевременно, и в Европа имаше субсидии за е-коли, ако си милиш, че това не беше схема за източване, много се лъжеш. (визирам Германия). При това я толерираха доста време преди "да я ограничат".
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Нещо ми намирисва тая работа, че целта е да се бори "спекулата". Явно обаче комунистите това си могат и знаят от край време. Навремето и тук в Бъргария все спекуланти и диверсанти бяха развявани като върли "врагове на народа". Подозирам, че големите обеми нови регистрации и препродажби са всъщност класическо "източване" на субсидии и помпане на статистиката с цел "да преизпълним петилетката за три години". Поредното "нищо ново под Слънцето". Голямо развяване на "ръста" на китайския пазар беше
fallback
Последни