fallback

Брюксел готви нов удар по бензиновите и дизелови коли

Властите в ЕС искат да забранят покупката на 60% от тях още до 2030 година

Европейската комисия обмисля нови инициатива, която ще задължи големите корпорации и услугите за споделяне на автомобили да спрат да купуват автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2030, което е пет години по-рано от предишния план. Това съобщи германското издание Bild, като се позовава на източници от Брюксел.

Целта на новите ограничения е да се ускори преходът към електрически транспорт и значително да се намалят емисиите на CO₂ в транспортния сектор. Според европейски служители решението ще засегне около 60% от пазара на нови автомобили.

Големите играчи в индустрията обаче обръщат внимание на все още недостатъчния брой на станциите за зареждане - поради липсата на инфраструктура някои компании за споделяне на автомобили дори намаляват автопарка от електрически превозни средства. "Клиентите нямат достатъчно възможности за презареждане", обясняват представителите на пазара.

Идеята не е добре приета и от евродепутатите, като някои от тях – като германецът Маркус Фербер, я определиха като „нереалистична“: „Почти невъзможно е напълно да се преобразуват корпоративните автопаркове в електрически автомобили за три години".

Подобно мнение е и Нико Габриел от борда директорите на компанията за отдаване на коли под Sixt, който смята подобна инициатива за „чужда на реалността". Той прогнозира увеличение на цените за наемане и лизинг на автомобили, което може да изплаши туристите и да усложни достъпа до транспортни услуги.

„Туристите едва ли ще плащат за скъпи електрически автомобили и за бизнес клиентите ще стане по-трудно да получат кола на лизинг", предупреждава Габриел.

Така че, докато ЕС се стреми да затегне екологичните стандарти, реалните предизвикателства при изграждането на мрежа за зареждане и икономическите рискове могат да забавят „революцията на електрическите автомобили“.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 4 месеца )
    На тези еврочиновници да им отнемат всички служебни коли с двг! Няма ли кой да ги освидетелства най-накрая..
  • #10
    До #9 ( преди 4 месеца )
    Фашистите са в раша. Европа има своите проблеми и ще трябва да ги преодолее. Голяма част от тях са заради руско влияния и саботажи. Пълно е с руски агенти, които рушат отвътре, дестабилизират ЕС.
  • #9
    Тинтири_минитири ( преди 4 месеца )
    Проблема на Европа не е Русия или Китай или пък САЩ! Проблема на Европа е шайката фашистки престъпници в Брюксел и свободна Европа означава Европа без ментално ощетени политически из4адия !
  • #8
    Пропов ( преди 4 месеца )
    Абе давайте направо смъртна присъда за всеки, който дръзне да кара ДВГ и да оправяте нещата. Като сме толкова глупави и не щем да спасим земята и бъдещето - избийте ни , за да спасете земята и бъдещите поколения! Опс, ама вие европолитиците май 99% сте бездетни. Е тогава ще ревете толкова?! Пак за пари май, аааа??
  • #7
    До#4 ( преди 4 месеца )
    Свободна Европа означава пълна изолация на расия, преди всичко. Заиграването с руснаците ни направи зависими и до голяма степен лениви. Време е Европа да се съвземе!
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Нито е първата, нито е последната човешка цивилизация, която се затрива от високомерие и глупост.
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    мъдрите хора са казали - дай на простия власт за да го видиш колко струва, а друга мъдрост гласи - че не е виновен този който яде баницата, а който му я дава. Явно за 5г, европейците не разбраха що за стока са в ЕС / ЕП (или не обедняха достатъчно), та им гласуваха още един мандат. А хрантутниците там освен деклрациийки и да се грижат за формата на краставиците друго смислено не правят.
  • #4
    Тинтири_минитири ( преди 4 месеца )
    Змията когато умира хапе най-бесно и безугледно. Ваш е избора дали да подкрепяте еврофашиза или да живеете в една свободна Европа на нациите!
  • #3
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    Брюксел планира много неща, но няма да станат. Търпението и парите за раздаване са изчерпани
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Китайците на практика спират паралелния износ от Китай от началото на Септември. Тепърва ще става интересно. За миналата година така са изнесени 3.5 милиона автомобила. Спират фиктивния износ на нови, като втора ръка с 0км пробег, който се практикува масово от производителите, за усвояване на субсидии.
fallback
Последни