fallback

Фамилия Аниели продава Iveco на индийци?

Сделката обаче не включва поделението за отбранителна техника, твърди Reuters

Семейство Аниели води преговори за продажба на производителя на камиони Iveco, потвърждават три независими източника пред агенция Reuters. Според два от тях купувач ще е индийската Tata Motors, която вече се е обърнала към Exor, инвестиционната компания на Аниели, за контролния й дял в Iveco Group. Сделката обаче не обхваща бизнеса с отбранителна техника на Iveco.                      Exor, Iveco и Tata Motors засега отказват коментар. Акциите на Iveco скочиха с 9,7% на борсата в Милано след новината, публикувана от Reuters. Италианските синдикати също реагираха, като поискаха спешна среща с министъра на индустрията Адолфо Урсо. Iveco има 36 000 служители, включително 14 000 в Италия.

През май Iveco обяви, че ще продължи с плановете си или да отдели бизнеса си с отбранителни системи до края на 2025, или да го продаде, след като вече е получила оферти от потенциални купувачи. Според вътрешен източник процесът на разделяне с отбранителното звено е напреднал. 

Exor притежава 27,1% дял в Iveco, с 43,1% от правата на глас в базирания в Торино производител на камиони. Iveco, която произвежда също автобуси и двигатели, има пазарна капитализация от около 4,2 милиарда евро. Тя е най-малката сред водещите производители на камиони в Европа - пазар, воден от Volvo, Daimler и Traton (дъщерно дружество на VW Group). Отдавна е разглеждана като потенциален кандидат за сливания и придобивания, но присъствието ѝ в чувствителния бизнес на отбраната досега е усложнявало всяка евентуална сделка и е ограничавало кръга от потенциални купувачи.          Досега поделението за отбранителна техника Iveco IDV усложняваше много продажбата на компанията. То обаче е в процес на отделяне като самостоятелно дружество, и вероятно също ще бъде продадено          През 2021 италианското правителство блокира оферта за Iveco от китайския конкурент FAW. По това време Iveco беше част от контролирания от Аниели индустриален конгломерат CNH. Компанията беше отделена и листната отделно в началото на 2022.

Според два източника, Iveco е получила три оферти за своя отбранителен бизнес: съвместна от италианската отбранителна компания Leonardo и германската Rheinmetall, и две други от френско-германския производител на танкове KNDS и оръжейната компания Czechoslovak Group. Според Bloomberg, тези оферти оценяват IDV на до 1.9 милиарда евро.          

 

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    4-ти, единственото за което си прав е че колектива, настъпва мотиката и го повтаря ли повтаря и чака различен резултат. Е да, ама единственото което става е, че си затриват икономиката, фирмите или фалират или се изнасят. От толква рестрикции вече са не конглокентни.. а лека по лека Азия става индустриален център. Да се готви Африка. Останалите да се учат да ядът скакалци, комари и заместители
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    европейците за четвърти път настъпват мотиката и водят междуфамилни войни на своя територия за сметка на данъкоплатците и както се казва акъл и мензис не ти ли дойдят на време не ги чакай и вместо руzzнаzziте да да се социализират и да приемат своято място в хранителната верига на човечеството че са суровинна територия и за нищо друго не стават както и китайците че работилничката на света а европа и сащ са интелектуалния заряд който ще движи човечеството решиха да пренареждат масата за хранене
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 1,няма да минат и 10 години и от geyскyь съюз няма да остане нищо с това което се готви,камо ли да произвеждат нещо.
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    По-големият проблем е това, което на ***.ка ти задникът е произвел
  • #1
    долу ЕС ( преди 4 месеца )
    до 10 г в скапания ЕС или няма да са произвеждат коли и камиони или всичката собственост и марки няма да са европейски
fallback
Последни