fallback

BMW обяви автомобилната стратегия на Европа за "катастрофа"

Баварците очакват забраната на нови автомобили с ДВГ да отпадне до 3 години

"Катастрофа" - така Оливер Ципсе, главен изпълнителен директор на BMW Group, обобщи настоящата политика на Европейския съюз в автомобилната индустрия, цитиран от Welt.de. Баварският производител не одобрява генералните решения на властите в ЕС – най-вече забраната за продажба нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене от 2035 и митата върху продукти от Китай. Според Ципсе, няма как да бъде поставена регулаторна цел и да се очаква, че тя ще се случи.

BMW не се притеснява от митата на Тръмп

Оливер Ципсе е категоричен, че германската марка не е загрижена от налагането на мита от страна на САЩ върху продукти, които идват от Европа. Той смята, че има възможност за компенсиране на вноса и износа, въпреки че САЩ планират да наложат мита до 30% на Стария континент.

Факт е, че BMW има фабрики на американска земя, откъдето изнася автомобили по целия свят. Заводът в Спартанбърг, Южна Каролина, произвежда 400 000 бройки годишно и покрива половината от превозните средства, продавани от марката в САЩ.

Затова и Ципсе смята, че трябва да бъде постигнат консенсус между двете страни. Въвеждането на тарифи ще доведе до "митническа спирала, която ще навреди на всички", категоричен е шефът на баварския концерн, като допълни, че "най-високата тарифна ставка в индустрия идва от Брюксел, а не от Белия дом", имайки предвид 31%, прилагани за вноса от Китай.

Последното вреди и на европейските компании, припомня Ципсе, тъй като BMW и други компании също произвеждат в азиатската държава. "Понякога оставаме с впечатлението, че политиците в Европа забравят, че европейските компании са активни по целия свят", добавя той.

Само електрически автомобили през 2035? BMW казва "не"

Друг аспект, който шефът на BMW остро критикува, е добре познатата забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035, която не дава възможност на друга алтернатива освен 100% електрическия автомобил. Главният изпълнителен директор на BMW е категоричен, че "сегашната система е катастрофа" и смята, че тя застрашава европейската автомобилна индустрия чрез унищожаване на всяка възможност за инвестиции.

Ципсе очаква този регламент да бъде отменен в рамките на максимум три години, тъй като смята, че е "твърде скъп" и добавя, че това, което Европа трябва да направи, за да контролира замърсяващите емисии, е да вземе предвид целия жизнен цикъл на превозните средства, а не само тези, които са изхвърлени от изпускателната им тръба.

Електронни горива, водород и енергийна мрежа

61-годишният топ-мениджър засегна и спорни въпроси като устойчивите горива, които за Европейския съюз не са валидни като инструмент за декарбонизация. Ципсе посочва, че Европа не трябва да забравя, че употребяваните автомобили с вътрешно горене ще продължат да бъдат на пътя и след 2035.

В същото време BMW се ангажира с електрическите автомобили, но не като единствения път за бъдещето. Ципсе отново потвърди ангажимента на баварския производител към водорода, като според него тази технология ще позволи на марката да се да се освободи от зависимостта от Китай за доставки на батерии, които се добавят към тези на полупроводници и суровини.

"Ние не сме глупави, ние мислим. Изваждането на водорода от играта би било грешка", обясни той, напомняйки на Европа, че затварянето на вратата към мултиенергийния подход само засилва тази зависимост от доставчици и производители извън Стария континент.

Главният изпълнителен директор на BMW посочи още, че продажбите на електрически автомобили отслабват в световен мащаб и особено на германския частен пазар, където достъпните модели са съвсем малко.

Според Ципсе "не можете да поставите регулаторна цел и да вярвате, че това ще се случи", тъй като потребителите дават приоритет на цената и поддръжката. Освен това той предупреди, че при сегашната електрическа мрежа само половината от автомобилния парк може да бъде електрифициран и че пълният преход към електроенергия ще отнеме не по-малко от три до четири десетилетия.

fallback
  • #10
    До антиматематика ( преди 4 месеца )
    За тебе лъжа и измама за нас реалност - до средата на 2026 година трябва да бъдат инсталирани 10 хиляди мегават часа батерии в България. Ако са двучасови, това означава 5000 мегавата мощност - 5 милиона киловата. Както искаш така го разбирай! Тази мощност позволява зареждането на 30 милиона километра за час. Дневния пробег на 1 милион автомобила по 30 км на ден, независимо дали всеки от тях ще зарежда по минута или за час. Ако карат с 67 км в час - 50 км дневен пробег
  • #9
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Абе тоя какви глупости говори? Просто му трябва нова батерия, която да може да се зарежда за 1 секунда при мощност 1TW и хората ще се избият да ги купуват, независимо от цената, защото до всеки трафопост скоро ще има 36-тонна батерия с капацитет 10-на MW. Ако не вярвате, питайте Нобеловия ни лауреат в областта на шарлатанизма, пренаписал всички закони на физиката и математиката!
  • #8
    До 6 и7 ( преди 4 месеца )
    Вие кога смятате да си купите водородни автомобили, да си джиткате до морето за без пари? Къде ще ги зареждате? Ще спирате на kaufland да си купувате двулитрови PVC бутилки с водород и ще сипвате в резервоарите? Гледайте капачките да не ви бъркат в носа, че Брюксел е много лош. И не забравяйте шапките от алуминий, че като минавате покрай електрически автомобили, ще ви облъчват с радиация и ще ви разболеят от лъчева болест.
  • #7
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    Когато взимахте дотациите не рИвахте, като ги спряха и вие се сетихте.
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    УуууужасТ: тоя наnлю всички стратегии на Myth-ето с едно изказване. Как не го е срам да говори С/У електрокари и ЗА водорода? Не е ли чувал за нашия всезнаеш, изтъкнат учЕн Buster-ов, който ръководи цялостно икономиката, финансите, екологията и енергетиката на планетата с дълбокомислените си и далновидно проникновени идеи за това какви МПС-та трябва да се произвеждат и карат и с добита как енергия да се задвижват? Чакаме поредната порция от около 200 коментара на въпросния...
  • #5
    Ти да видиш ( преди 4 месеца )
    'Ципсе отново потвърди ангажимента на баварския производител към водорода, като според него тази технология ще позволи на марката да се да се освободи от зависимостта от Китай за доставки на батерии, които се добавят към тези на полупроводници и суровини." Като не си вързан към китайските батерии ще си вързан за японските водородни клетки. Единственият начин за независимост е да си произвеждате сами горивните клетки, водорода и батериите, а не да мрънкате!
  • #4
    Фермера ( преди 4 месеца )
    Кръстих си кучето Тесльо.То е толкова остро като Тесльо електрика.Цял ден си гони опашката.
  • #3
    Тинтири_минитири ( преди 4 месеца )
    Ко стаа, вече всички изтрезняват и брюкселския фашизъм лъщи все по ярко - само единици избират да са верни на ЦК на партията в Брюксел и да стискат очи, че с безумни политически решения не става!
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Еми прави са, но защо (не само БМВ) не се вдигнаха на протест и притиснат Брюксел, а ги оставиха да се разигрват коня и сега крайния потребител трябва да им сърба попарата (да се разбира да плати за това).
  • #1
    back in black ( преди 4 месеца )
    Ами като са умни и мислят, да не мислят само за себе си и печалбите си, а да се адаптират! Как да им купувам автомобилите-електро или Ото-като струват майка си и баща си дори и за немските стандарти. Компактен СУВ за 60к евро, благодаря, но не!
fallback
Последни