fallback

BMW обяви автомобилната стратегия на Европа за "катастрофа"

Баварците очакват забраната на нови автомобили с ДВГ да отпадне до 3 години

"Катастрофа" - така Оливер Ципсе, главен изпълнителен директор на BMW Group, обобщи настоящата политика на Европейския съюз в автомобилната индустрия, цитиран от Welt.de. Баварският производител не одобрява генералните решения на властите в ЕС – най-вече забраната за продажба нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене от 2035 и митата върху продукти от Китай. Според Ципсе, няма как да бъде поставена регулаторна цел и да се очаква, че тя ще се случи.

BMW не се притеснява от митата на Тръмп

Оливер Ципсе е категоричен, че германската марка не е загрижена от налагането на мита от страна на САЩ върху продукти, които идват от Европа. Той смята, че има възможност за компенсиране на вноса и износа, въпреки че САЩ планират да наложат мита до 30% на Стария континент.

Факт е, че BMW има фабрики на американска земя, откъдето изнася автомобили по целия свят. Заводът в Спартанбърг, Южна Каролина, произвежда 400 000 бройки годишно и покрива половината от превозните средства, продавани от марката в САЩ.

Затова и Ципсе смята, че трябва да бъде постигнат консенсус между двете страни. Въвеждането на тарифи ще доведе до "митническа спирала, която ще навреди на всички", категоричен е шефът на баварския концерн, като допълни, че "най-високата тарифна ставка в индустрия идва от Брюксел, а не от Белия дом", имайки предвид 31%, прилагани за вноса от Китай.

Последното вреди и на европейските компании, припомня Ципсе, тъй като BMW и други компании също произвеждат в азиатската държава. "Понякога оставаме с впечатлението, че политиците в Европа забравят, че европейските компании са активни по целия свят", добавя той.

Само електрически автомобили през 2035? BMW казва "не"

Друг аспект, който шефът на BMW остро критикува, е добре познатата забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035, която не дава възможност на друга алтернатива освен 100% електрическия автомобил. Главният изпълнителен директор на BMW е категоричен, че "сегашната система е катастрофа" и смята, че тя застрашава европейската автомобилна индустрия чрез унищожаване на всяка възможност за инвестиции.

Ципсе очаква този регламент да бъде отменен в рамките на максимум три години, тъй като смята, че е "твърде скъп" и добавя, че това, което Европа трябва да направи, за да контролира замърсяващите емисии, е да вземе предвид целия жизнен цикъл на превозните средства, а не само тези, които са изхвърлени от изпускателната им тръба.

Електронни горива, водород и енергийна мрежа

61-годишният топ-мениджър засегна и спорни въпроси като устойчивите горива, които за Европейския съюз не са валидни като инструмент за декарбонизация. Ципсе посочва, че Европа не трябва да забравя, че употребяваните автомобили с вътрешно горене ще продължат да бъдат на пътя и след 2035.

В същото време BMW се ангажира с електрическите автомобили, но не като единствения път за бъдещето. Ципсе отново потвърди ангажимента на баварския производител към водорода, като според него тази технология ще позволи на марката да се да се освободи от зависимостта от Китай за доставки на батерии, които се добавят към тези на полупроводници и суровини.

"Ние не сме глупави, ние мислим. Изваждането на водорода от играта би било грешка", обясни той, напомняйки на Европа, че затварянето на вратата към мултиенергийния подход само засилва тази зависимост от доставчици и производители извън Стария континент.

Главният изпълнителен директор на BMW посочи още, че продажбите на електрически автомобили отслабват в световен мащаб и особено на германския частен пазар, където достъпните модели са съвсем малко.

Според Ципсе "не можете да поставите регулаторна цел и да вярвате, че това ще се случи", тъй като потребителите дават приоритет на цената и поддръжката. Освен това той предупреди, че при сегашната електрическа мрежа само половината от автомобилния парк може да бъде електрифициран и че пълният преход към електроенергия ще отнеме не по-малко от три до четири десетилетия.

fallback
  • #20
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Слушайте какво ви разправя нобелиста-шарлатанин - ще има батерии за всички, не се блъскайте. Това го слушаме от 10 години вече, ама как *** в Испания, както и шефовете на Форд, Мерцедес, АУДИ, Тойота, БМВ и т.н. не го разбраха? Ей, големи некадърници са, вместо да влезнат да прочетат тук какво им пее радиото от Джъмбо. Човека все пак е патентовал алуминиева шапка срещу магнитното поле и я продава вече на сърдечно болните, на които им влияят магнитните бури.
  • #19
    До 21 ( преди 4 месеца )
    Не се случва защото си кон с капаци и не разбираш какво ти говорят, за да погледнеш и провериш, че това за което ви говоря от 10 години, започна да се случва през последните две години, точно както и всички останали неща ще се случат... Когато им дойде времето в ПРОЦЕСА. Но както от 10 години ви разправям, във водорода вярват само технически неграмотни сектанти, антиматематици и антифизици. Ти от кои си?
  • #18
    анонимен ( преди 4 месеца )
    10 000 броя са колонките на бензиностанциите в България. Тоест само за една година, в България ще бъдат изградени мощности които се равняват на всички бензиностанции в България. А изграждането на батерии ще продължи с още по-бързи темпове с годините. 5 милиона киловата мощности за година от батерии и нито един литър водород. При този резултат, само най-умните вярвате във водорода и неговото светло бъдеще
  • #17
    анонимен ( преди 4 месеца )
    МитЕ,тази мантра за батерии и ФЕЦ я развяваш вече десет години.Незнайно защо все не се случва.
  • #16
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Така че не е въпросът дали, А кога ще са необходими мегаватови станции. Но ако ти е по-лесно да го разбереш, може и да са по половин мегават - 10 000 зарядни станции по 500 kW също правят пет милиона киловата.
  • #15
    анонимен ( преди 4 месеца )
    А за мегаватовите станции - те са като кокошката и яйцето. Няма мегаватови танци защото няма електромобили които да зареждат на тях. Тези електромобили ще излязат в края на тази година - 67 модела с новите 12c батерии на CATL, които демонстрираха зареждане от 5 до 70% - 520 км пробег само за 5 минути на 1300 kW зарядна станция. За тези електромобили Ще са необходими мегаватови станции.
  • #14
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Както казах, батерии ще има навсякъде - във всеки квартал, в домовете на хората, на зарядните за електромобили, индустрията ще фалира, ако не си произвежда тока сама а разчита на външни доставки които да я товарят в цената и да и извиват ръцете. Само до няколко години батериите ще са почти навсякъде където може да се сетите, а този разправя, че трябва ли няколко десетилетия? Няколко десетилетия Ще трябват само ако бюрокрацията пречи!
  • #13
    До 12 ( преди 4 месеца )
    Тоест признаваш си че водорода е мъртво родена технология която никога не е имала бъдеще. Подкрепяш мнението ми на 100%, Но въпреки това реши да се изхрачеш върху мен ей така за кеф, защото злобните хора така правите? Сега остана да си признаеш че бъдещето принадлежи на електромобилите, но крачиш и по тях за кеф за да дразниш хората, защото това осмисля денят ти -на колкото повече хора стъжниш деня, толкова по-щастлив се чувстваш. При мен удряш на камък. Така или иначе вися на паркинга на jumbo
  • #12
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Понеже не можеш да смяташ, Това е равностойно на 5000 зарядни станции С мощност един мегаватт всяка, която за минута зарежда по 100 км пробег. На такава станция гост, който зарежда бензин за по 150 километра за пет минути всяка седмица, само за 3 минути ще може да зареди 300 км ток за две седмици пробег. И така вместо четири пъти по пет минути ще зареждат два пъти по три минути на месец. проста математика която не е за прости хора. Нямало да има достатъчно мощност за бързо зареждане!
  • #11
    #6 до #9 ( преди 4 месеца )
    Myth-ашки, вчера ти казах, че водородът е мъртвороден и няма да тръгне (скоро) така, че не, няма да си купя Mirai-че. Чичо Ципше инвестирА бая пари в тази технология и сега се чуди откъде да си ги върне, затова такива ги ръси горе. А ти продължавай да си опяваш - дотук само 2 поста от теб, чакаме си още 198... ...поне.
fallback
Последни