fallback

BMW обяви автомобилната стратегия на Европа за "катастрофа"

Баварците очакват забраната на нови автомобили с ДВГ да отпадне до 3 години

"Катастрофа" - така Оливер Ципсе, главен изпълнителен директор на BMW Group, обобщи настоящата политика на Европейския съюз в автомобилната индустрия, цитиран от Welt.de. Баварският производител не одобрява генералните решения на властите в ЕС – най-вече забраната за продажба нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене от 2035 и митата върху продукти от Китай. Според Ципсе, няма как да бъде поставена регулаторна цел и да се очаква, че тя ще се случи.

BMW не се притеснява от митата на Тръмп

Оливер Ципсе е категоричен, че германската марка не е загрижена от налагането на мита от страна на САЩ върху продукти, които идват от Европа. Той смята, че има възможност за компенсиране на вноса и износа, въпреки че САЩ планират да наложат мита до 30% на Стария континент.

Факт е, че BMW има фабрики на американска земя, откъдето изнася автомобили по целия свят. Заводът в Спартанбърг, Южна Каролина, произвежда 400 000 бройки годишно и покрива половината от превозните средства, продавани от марката в САЩ.

Затова и Ципсе смята, че трябва да бъде постигнат консенсус между двете страни. Въвеждането на тарифи ще доведе до "митническа спирала, която ще навреди на всички", категоричен е шефът на баварския концерн, като допълни, че "най-високата тарифна ставка в индустрия идва от Брюксел, а не от Белия дом", имайки предвид 31%, прилагани за вноса от Китай.

Последното вреди и на европейските компании, припомня Ципсе, тъй като BMW и други компании също произвеждат в азиатската държава. "Понякога оставаме с впечатлението, че политиците в Европа забравят, че европейските компании са активни по целия свят", добавя той.

Само електрически автомобили през 2035? BMW казва "не"

Друг аспект, който шефът на BMW остро критикува, е добре познатата забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035, която не дава възможност на друга алтернатива освен 100% електрическия автомобил. Главният изпълнителен директор на BMW е категоричен, че "сегашната система е катастрофа" и смята, че тя застрашава европейската автомобилна индустрия чрез унищожаване на всяка възможност за инвестиции.

Ципсе очаква този регламент да бъде отменен в рамките на максимум три години, тъй като смята, че е "твърде скъп" и добавя, че това, което Европа трябва да направи, за да контролира замърсяващите емисии, е да вземе предвид целия жизнен цикъл на превозните средства, а не само тези, които са изхвърлени от изпускателната им тръба.

Електронни горива, водород и енергийна мрежа

61-годишният топ-мениджър засегна и спорни въпроси като устойчивите горива, които за Европейския съюз не са валидни като инструмент за декарбонизация. Ципсе посочва, че Европа не трябва да забравя, че употребяваните автомобили с вътрешно горене ще продължат да бъдат на пътя и след 2035.

В същото време BMW се ангажира с електрическите автомобили, но не като единствения път за бъдещето. Ципсе отново потвърди ангажимента на баварския производител към водорода, като според него тази технология ще позволи на марката да се да се освободи от зависимостта от Китай за доставки на батерии, които се добавят към тези на полупроводници и суровини.

"Ние не сме глупави, ние мислим. Изваждането на водорода от играта би било грешка", обясни той, напомняйки на Европа, че затварянето на вратата към мултиенергийния подход само засилва тази зависимост от доставчици и производители извън Стария континент.

Главният изпълнителен директор на BMW посочи още, че продажбите на електрически автомобили отслабват в световен мащаб и особено на германския частен пазар, където достъпните модели са съвсем малко.

Според Ципсе "не можете да поставите регулаторна цел и да вярвате, че това ще се случи", тъй като потребителите дават приоритет на цената и поддръжката. Освен това той предупреди, че при сегашната електрическа мрежа само половината от автомобилния парк може да бъде електрифициран и че пълният преход към електроенергия ще отнеме не по-малко от три до четири десетилетия.

fallback
  • #30
    До антиматематика ( преди 4 месеца )
    И понеже знам че въобще не можа да направиш връзка, човекът е прав, че електрификацията ще отнеме десетилетия, а както виждаш няколко десетилетия преди електрификацията, само за година сме осигурили ток и мощност за първия милион електромобили, които ще са налични след най-малко едно десетилетие. А вие сте изпаднали в шок къде ще зареждаме електромобилите след 20 години.
  • #29
    До антиелектрика ( преди 4 месеца )
    За кое говориш? За фотоволтаиците и батериите, които индустрията ще си инсталира за да си осигури евтина енергия, независима от Русия, САЩ и арабите? Трябва да бъдат убити с камъни тези, които спъват хората да си ги инсталират, за да могат техните фирми да засаждат фотоволтаици в чернозема. По-добре да продаваме електричество за милиарди на съседните страни, отколкото да купуваме изкопаеми горива за милиарди. Или мислиш обратното?
  • #28
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Да, всичко е цветя и рози - със забрани и субсидии. Спокйно, ще дойде Видовден и ще ви претрепят с камъни за лъжите, престъпленията и кражбите! Дано до тогава ти платят от НПО-то достатъчно пари, че за 10 години не можа един умрял Лийф да си купиш за 10-на бона.
  • #27
    До антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Ами човека е прав - повтаря думите ми, че автопарка ще се сменя с десетилетия. То първото десетилетие е още до евентуалната забрана за продажби на ДВГ през 2035, а след това започва второто. Продадените през 2035 година ще завършат средния си живот след още две десетилетия - през 2055. Но това е средното - ще има и такива които се карат 30 години като в България. От кога ви го повтарям това? А търсенето на електромобили си расте , особено тези на BMW.
  • #26
    До Димов ( преди 4 месеца )
    Четвърта година имам фотоволтаици, скоро ще имам и батерия (след трансформатора) , а Когато му дойде времето и електромобил. Ти в рамките на живота си смяташ ли да си купиш водороден автомобил и защо?
  • #25
    Димов ( преди 4 месеца )
    Коя идея от трите лично ти си реализирал? МикроТЕЦ в мазето, фотоволтаичен навес или електричка-трафопост?Колко ток произведе и продаде на комшиите,колко електрички зареди?
  • #24
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Да се чуди човек тоя шеф на БМВ къде се намира и защо всички намаляват производството си на миксери, а то е било, защото пазарния им дял е огромен. Ами наистина да вземе да се учи от китайците - изписват като продадени милиони електрички, а те реално не са продадени и дилърът ги пуска като втора употреба, взмайки субсидийките за тях - https://carmarket.bg/elektromobili/skandal-za-desetki-milioni-dolari-s-ev-subsidii-raztyrsi-kitajskata-avtomobilna-industriia-10868
  • #23
    До Димов ( преди 4 месеца )
    Е кое от всички тези неща няма да се случат не се случват или вече не се се случили?
  • #22
    Антивизионер ( преди 4 месеца )
    И дори аз се оказах огромен песимист за електромобилите. Никога не съм си представял, че преди 2030 година ще заемат толкова голям дял в световните продажби, а да не говорим за мегаватово зареждане на леки автомобили. Това дори и след 2030 година не си го представях в масовия сегмент, а китайците ВЕЧЕ в предлагат като опция с най-евтината и разпространена батерия, която е пожаробезопасна на всичко отгоре и при 500 киловата зареждане даже не се нуждае от охлаждане.
  • #21
    Димов ( преди 4 месеца )
    Нашият приятел пак подкара пропагандата.Първо беше да си сложим микроТЕЦ в мазето.Следващото да си сложим фотоволтаични панели над паркомястото.Третото беше да сложим 100000 лева в електричка-трафопост,която да зареждаме през деня и да продаваме скъпо на нощна.Велики идеи има нашият приятел, титанични бих казал.Само нещо дрънкат на кухо и не се сбъдват.
fallback
Последни