fallback

BMW обяви автомобилната стратегия на Европа за "катастрофа"

Баварците очакват забраната на нови автомобили с ДВГ да отпадне до 3 години

"Катастрофа" - така Оливер Ципсе, главен изпълнителен директор на BMW Group, обобщи настоящата политика на Европейския съюз в автомобилната индустрия, цитиран от Welt.de. Баварският производител не одобрява генералните решения на властите в ЕС – най-вече забраната за продажба нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене от 2035 и митата върху продукти от Китай. Според Ципсе, няма как да бъде поставена регулаторна цел и да се очаква, че тя ще се случи.

BMW не се притеснява от митата на Тръмп

Оливер Ципсе е категоричен, че германската марка не е загрижена от налагането на мита от страна на САЩ върху продукти, които идват от Европа. Той смята, че има възможност за компенсиране на вноса и износа, въпреки че САЩ планират да наложат мита до 30% на Стария континент.

Факт е, че BMW има фабрики на американска земя, откъдето изнася автомобили по целия свят. Заводът в Спартанбърг, Южна Каролина, произвежда 400 000 бройки годишно и покрива половината от превозните средства, продавани от марката в САЩ.

Затова и Ципсе смята, че трябва да бъде постигнат консенсус между двете страни. Въвеждането на тарифи ще доведе до "митническа спирала, която ще навреди на всички", категоричен е шефът на баварския концерн, като допълни, че "най-високата тарифна ставка в индустрия идва от Брюксел, а не от Белия дом", имайки предвид 31%, прилагани за вноса от Китай.

Последното вреди и на европейските компании, припомня Ципсе, тъй като BMW и други компании също произвеждат в азиатската държава. "Понякога оставаме с впечатлението, че политиците в Европа забравят, че европейските компании са активни по целия свят", добавя той.

Само електрически автомобили през 2035? BMW казва "не"

Друг аспект, който шефът на BMW остро критикува, е добре познатата забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035, която не дава възможност на друга алтернатива освен 100% електрическия автомобил. Главният изпълнителен директор на BMW е категоричен, че "сегашната система е катастрофа" и смята, че тя застрашава европейската автомобилна индустрия чрез унищожаване на всяка възможност за инвестиции.

Ципсе очаква този регламент да бъде отменен в рамките на максимум три години, тъй като смята, че е "твърде скъп" и добавя, че това, което Европа трябва да направи, за да контролира замърсяващите емисии, е да вземе предвид целия жизнен цикъл на превозните средства, а не само тези, които са изхвърлени от изпускателната им тръба.

Електронни горива, водород и енергийна мрежа

61-годишният топ-мениджър засегна и спорни въпроси като устойчивите горива, които за Европейския съюз не са валидни като инструмент за декарбонизация. Ципсе посочва, че Европа не трябва да забравя, че употребяваните автомобили с вътрешно горене ще продължат да бъдат на пътя и след 2035.

В същото време BMW се ангажира с електрическите автомобили, но не като единствения път за бъдещето. Ципсе отново потвърди ангажимента на баварския производител към водорода, като според него тази технология ще позволи на марката да се да се освободи от зависимостта от Китай за доставки на батерии, които се добавят към тези на полупроводници и суровини.

"Ние не сме глупави, ние мислим. Изваждането на водорода от играта би било грешка", обясни той, напомняйки на Европа, че затварянето на вратата към мултиенергийния подход само засилва тази зависимост от доставчици и производители извън Стария континент.

Главният изпълнителен директор на BMW посочи още, че продажбите на електрически автомобили отслабват в световен мащаб и особено на германския частен пазар, където достъпните модели са съвсем малко.

Според Ципсе "не можете да поставите регулаторна цел и да вярвате, че това ще се случи", тъй като потребителите дават приоритет на цената и поддръжката. Освен това той предупреди, че при сегашната електрическа мрежа само половината от автомобилния парк може да бъде електрифициран и че пълният преход към електроенергия ще отнеме не по-малко от три до четири десетилетия.

fallback
  • #40
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Типичен пример е Бъстъра за манекен на Дънинг Крюгер.
  • #39
    Димов ( преди 4 месеца )
    Нашият приятел е учен теоретик.Развива кухи и неприложими теории,които на практика никой не ползва дори безплатно.Това не му пречи да се чувства горд и значим в собствените си очи.
  • #38
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Колко микроТЕЦ има в България?А по света Митичен Бустере? Колко хора си накупиха електромобил-трафопост и продават електроенергия от тях?
  • #37
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Имаш фотоволтаици на покрива? Колко електроенергия и топла вода продаде на комшиите,Митични Бустере?
  • #36
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ти па какъв точно беше, че ще ме изпитваш и ще изискваш? "Бе"!
  • #35
    Подсказване ( преди 4 месеца )
    За бъдещето на електромобилите, водорода, ДВГ, батериите за съхранение на енергия, фотоволтаиците, въглищата, мегаватовите зарядни станции - С кое от тези не си съгласен с моето мнение и ЗАЩО? Аргументирай се? Ако можеш, де! Защото ВЯРАТА не е аргумент.
  • #34
    анонимен ( преди 4 месеца )
    ***, освен празни приказки и словесна диария имаш ли да споделиш нещо конкретно което съм казал А ти не си съгласен? Или си като онзи дето е 100% съгласен с мен, няма какво да каже ама просто се заяжда?
  • #33
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тоя Ципсе стопля толкова бързо, колкото форумния Матросов. И въртенето им като ветропоказатели е идентично. Добрата новина е, че вече всички сипват с големия черпак на Митичния Бустер, ама той и затова ще стопли след години.
  • #32
    За първи път питам ( преди 4 месеца )
    Екселска таблица да ( преди -126 секунди )Първи ред 2026 - 1 000 км , 1,5 милиона продажби Втори ред 2027- твърдотелни батерии 1200 км пробег 10 минути зареждане от 10 до 80% Трети ред 2028 същия като втория Четвърти ред 2029+ - 1500 км и под 10 минути зареждане. По кратичка табличка, да не се претоварваш умствено. Само четири реда, да видим колко години ще я публикувам и през 2029 дали ще ме питате къде са електромобилите на Toyota с 1 500 км които съм обещавал.
  • #31
    Забравих да питам ( преди 4 месеца )
    през 2026 година Toyota ще продаде ли 1,5 милиона електромобила? Ще представи ли електромобил с 1000 км пробег? През 2027 -2028 ще започнат ли продажбите на електромобил с твърдотелна батерия с 1200 км пробег и под 10 минути зареждане от 10 до 80%? След 2028 година ще продава ли електромобил с 1500 км пробег и още по-малко от 10 минути зареждане? Кога ще представят автомобила с аеродинамично съпротивление Cd 0,1?
fallback
Последни