За да стане един автомобил колекционерска класика, той трябва да отговаря на три условия: да е вълнуващ, да има интересна история и да е относително рядък. Колкото и да им се иска на разни оптимисти, предлагащи ВАЗ 2105 за по 15,000 евро, автомобилите от Толиати не отговарят на нито едно от тези условия.
Но има и една "Лада", която тормози съня на колекционерите в Западна Европа, и за която спокойно може да се вземе петцифрена сума в евро. Това е най-необикновеният и най-редкият автомобил, произвеждан от заводите на ВАЗ. И всъщност не е точно "Лада". Нека ви разкажем неговата история.
Историята на Bohse Eurostar (ГАЛЕРИЯ):
Историята започва в началото на 80-те години, когато германското тунинг ателие Bohse Automobilbau от град Дьорпен, близо до холандската граница, напипва изгодна ниша на пазара. Има нарастващо търсене за т. нар. "плажни автомобили" - модели с отворена каросерия, устойчиви на влага и слънце. Като легендарния Citroen Mehari например. А предлагането е съвсем оскъдно. Затова Bohse разработва съответния кит и започва да го монтира върху VW Golf първо поколение. Произведени са общо 30 бройки от модела, наречен Bohse Sprinter (на снимката).