Преди четири години Mercedes-Benz представи на света EQS - флагмана на своята електрическа гама. Лифтбекът обаче не беше приет толкова топло, колкото се надяваше германският производител. Според главния дизайнер на Mercedes-Benz - Гордън Вагенер, моделът е останал неразбран, тъй като никога не е позициониран като „S-Class, захранван от батерии“ и като цяло е изпреварил времето си.
Вагенер отбеляза, че Mercedes-Benz EQS вероятно е бил представен 10 години по-рано. Дизайнерът също така призна маркетингови грешки - електрическият автомобил не е бил замислен като луксозен електрически седан, подобен на S-Class и това е оказало влияние върху дизайна му.
„Може би, ако го бяхме предлагали на пазара като футуристична версия на CLS или S-Class купе, нещата щяха да бъдат различни“, обясни Вагенер.
Факт е, че моделът беше сериозно критикуван, основно заради аеродинамичния му силует, който беше определяк като „прекалено обтекаем“ и „радикален“, а колата беше сравнявана с огромен желиран бонбон.
През пролетта на 2024 германците обновиха EQS с надеждата да дадат нов тласък на продажбите. „Желеобразният“ дизайн обаче остана непроменен, а иновациите бяха концентрирани в предната част на електрическия автомобил. Най-забележимото нещо са сребърните линии на щепсела, имитиращи летви. Емблемата на Mercedes-Benz беше преместена на капака, както при класическите модели.
Вече обаче е ясно, че EQS няма да получи второ поколение на EQS, тъй като седанът ще бъде комбиниран в една моделна линия заедно със стандартната S-Class. Същият подход използва конкурента BMW със 7-Series и i7. Новият S-Class/EQS ще се продава както с двигатели с вътрешно горене, така и с електрически силови агрегати, но ще се появи едва през 2030.
Преди това EQS ще бъде актуализиран отново, включително и през следващата година, но този път акцентът ще бъде върху технологиите, а не върху външния вид.