IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-Benz обясни провала на EQS - светът не бил готов за него!

Електрическият седан няма да получи второто поколение, тъй като ще се обедини със S-Class

Преди четири години Mercedes-Benz представи на света EQS - флагмана на своята електрическа гама. Лифтбекът обаче не беше приет толкова топло, колкото се надяваше германският производител. Според главния дизайнер на Mercedes-Benz - Гордън Вагенер, моделът е останал неразбран, тъй като никога не е позициониран като „S-Class, захранван от батерии“ и като цяло е изпреварил времето си.


Mercedes-Benz EQS


Вагенер отбеляза, че Mercedes-Benz EQS вероятно е бил представен 10 години по-рано. Дизайнерът също така призна маркетингови грешки - електрическият автомобил не е бил замислен като луксозен електрически седан, подобен на S-Class и това е оказало влияние върху дизайна му.

„Може би, ако го бяхме предлагали на пазара като футуристична версия на CLS или S-Class купе, нещата щяха да бъдат различни“, обясни Вагенер.

Факт е, че моделът беше сериозно критикуван, основно заради аеродинамичния му силует, който беше определяк като „прекалено обтекаем“ и „радикален“, а колата беше сравнявана с огромен желиран бонбон.

През пролетта на 2024 германците обновиха EQS с надеждата да дадат нов тласък на продажбите. „Желеобразният“ дизайн обаче остана непроменен, а иновациите бяха концентрирани в предната част на електрическия автомобил. Най-забележимото нещо са сребърните линии на щепсела, имитиращи летви. Емблемата на Mercedes-Benz беше преместена на капака, както при класическите модели.

Вече обаче е ясно, че EQS няма да получи второ поколение на EQS, тъй като седанът ще бъде комбиниран в една моделна линия заедно със стандартната S-Class. Същият подход използва конкурента BMW със 7-Series и i7. Новият S-Class/EQS ще се продава както с двигатели с вътрешно горене, така и с електрически силови агрегати, но ще се появи едва през 2030.

Преди това EQS ще бъде актуализиран отново, включително и през следващата година, но този път акцентът ще бъде върху технологиите, а не върху външния вид.


0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Джипко Бибитков ( преди 1 ден )
    До 16Четкови мотори ? Хм ... Сигурен ли си ?
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    10LD-ДртiйДiN0.УАЙТ- ( преди 1 ден )
    За всяко НЕдоразумение на 4 колелца винаги може да се намерят съответните добре поставени ОПРАВДАНИЯ, оттделно цената е мама си и тато си; а пък - качеството им било под всякаква критика... Никой разумен човек нема да инвестира и да фърли добре спестените си средсттва в тия дървесниэ барачки на умирающата ГЕРМАН.тех.мисъл... В GENESiS е РЕАЛната ИСТИНА.
  • #17
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Е ( преди 2 дни )
    Те и за C63 AMG с с 4- ри цилиндъра клиентите им бяха виновни, че не разбирали от иновации, ама накрая разбраха, че който плаща поръчва музиката и не може да лъжеш и обиждаш клиента, от който чакаш да ти плати! Целият им мениджмънт и маркетинг отдели за за уволнение!
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 10 ( преди 2 дни )
    Още по-трагичното е, че Мерцедес знаеше как да направи колата по-добра, но съвсем съзнателно избра по-лоши електромотори и батерии заради цената. Пълен абсурд, при положение, че продава на повече от двойна цена спрямо Тесла. БМВ направиха същото с iX - да монтират четкови електромотори в първата си кола, проектирана изцяло на нова електрическа платформа?!? Абсурд след абсурд. БМВ поне се усетиха и Neue Klasse излиза с цилиндрични батерии.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 10 ( преди 2 дни )
    Критико мерцедески, силуетът на EQS Vision е 1:1 със серийния модел. Разликите са, точно както ти се иска, само в детайлите. Не дизайнът е причината да не се продава, а изостаналите технически спецификации. Клиентите очакват S класата да е на върха на технологиите, а не да изостава от Тесла с 30% по ефективност и още толкова по тегло.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    фар ( преди 2 дни )
    МЕРЦЕДЕС БЕНЦ са доста непочгенни, като предлагат и дефектни автомобили за нови на пазара в Бължария-Бургас.Дефектна С класа с тридесет влизания в сервиза и още не може да се оправи.А и не приемат автомобила за връщане.Дефект след дефект.Ако това е автомобилна марка срам за производителя.
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Защо Ролс-Ройс ( преди 2 дни )
    Не страда от липса на клиенти ?Защото е мега кола ,супер стилен и ексклузивен.Може и за Бентли да се каже същото .Не и за Мерцедес .Немците са индустриална нация.Те са лишени от емоция.Гордан Вагенер трябва да бъде освободен като шеф-дизайнер,и да вземат италианец ,французин,или англичанин на негово място .
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Не е там проблема ( преди 2 дни )
    И те много добре го знаят.Случи се същия гаф както с Майбах 57/62 ,когато излезе модела през 2002.А проблема е с две думи : скучен дизайн!Няма друга пречка за продажбите .Когато искаш да продаваш в луксозния сегмент,трябва да създадеш ексклузивен продукт.И Майбах 57 ,и Мерцедес EQS изглеждат наивно,скучни са,и не са солидни !
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ....... ( преди 3 дни )
    Все пак доказват че мерцедес може и да изпревари времето .
  • #10
    11 rate up comment 1 rate down comment
    armaturista ( преди 3 дни )
    Вагенер да хваща пътя! Прототипа Vision EQS, който бе представян преди да вземат решения за за серийно производство - не трябваше да бъде променян. Трябваше им само да направят това, което направиха с първото поколение на CLS - разликите между прототип и краен продукт да се ограничат само в дребни детайлни подобрения и оптимизации, а не в цялостно изменение на пропорции, основен силует и структура. Няма нищо по-опасно за една компания от комплексираните им "дизайнери" и "маркетолози"....