IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Nissan съкращава 20 000 души и закрива 7 завода

Японският производител се фокусира върху преструктуриране и нови стратегии

Японският производител Nissan потвърди намеренията си драстично намаляване на разходите и преструктуриране на компанията, като по време на годишната среща на акционерите те насочиха вниманието си към амбициозния план на изпълнителния директор Иван Еспиноса. Предложените от него мерки включват съкращаване на 20 000 работни места, затваряне на седем завода по света и намаляване на разходите с милиарди. Тези стъпки са ясен сигнал за решимостта на компанията да се справи с текущите предизвикателства и да възстанови своята рентабилност в силно конкурентната автомобилна индустрия. 


Nissan


Акционерите също така повдигнаха ключови въпроси относно бъдещата продуктова и търговска стратегия на Nissan, особено за жизненоважните пазари в САЩ и Япония. Тези региони представляват гръбнака на продажбите и приходите на компанията, а нейното представяне там е от съществено значение за общото ѝ финансово здраве. Инвеститорите искаха да разберат какви нови модели ще бъдат представени, какви маркетингови усилия ще бъдат предприети и как Nissan ще се позиционира, за да привлече клиенти в тези ключови пазари.

Планът за съкращения и затваряне на заводи е пряк отговор на продължителния спад в продажбите и намаляващите печалби на Nissan през последните години. Компанията е изправена пред силна конкуренция от страна на утвърдени играчи, както и от нововъзникващи компании, фокусирани върху електрическите превозни средства. Освен това, глобалните икономически фактори и прекъсванията във веригите за доставки също са оказали значително влияние върху дейността ѝ.

Въпреки тежките мерки, ръководството на Nissan изрази увереност, че тези промени ще положат основите за по-стабилно и устойчиво бъдеще. Целта е да се постигне по-ефективна оперативна структура, която да позволи на компанията да инвестира повече в научноизследователска и развойна дейност, особено в областта на електрификацията и автономното шофиране. Това са ключови области, които ще оформят бъдещето на автомобилната индустрия.

В отговор на въпросите относно продуктовата стратегия, Еспиноса и неговият екип очертаха планове за обновяване на моделната гама, като акцентът ще бъде поставен върху по-атрактивни и технологично напредничави превозни средства. За пазара в САЩ, например, се очаква засилен фокус върху SUV и кросоувър моделите, които остават изключително популярни. В Япония, Nissan ще продължи да разработва и предлага компактни автомобили и хибридни технологии, съобразени с местните предпочитания.

Като цяло, годишната среща на акционерите на Nissan показа компания, която е на кръстопът. Смелите планове за преструктуриране и ясната визия за бъдещите продукти и пазари са опит да се възстанови доверието на инвеститорите и да се осигури дългосрочен успех. Предстои да видим как тези стратегии ще се развият в един бързо променящ се автомобилен пейзаж.


0 от 500
  • #1
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Без Рено пътя му е в сторията и то на последната страница.Не трябваше Карлос Госн да ги спасява въобще и отдавна да е забравена тази некадърна марка.