IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-продаваните автомобили в Европа през май

Renault Clio се утвърди на първото място, Tesla Model Y си върна лидерството при EV

Renault Clio продължава с отличното си представяне на европейските пазари, като за втори месец е на първо място по продажби, отново изпреварвайки Dacia Sandero. На трето място през май се нареди VW T-Roc, докато Peugeot 208 изпадна от първата тройка, сочат данните на JATO Dynamics.


Renault Clio


Статистиката за петия месец на годината показва, че на Стария континент да продадени 1 107 157 нови автомобила, което е ръст от ръст от 2,5% в сравнение с май 2024. Лидерът Renault Clio (21 163 регистрации) записва увеличение от 12%, докато при Dacia Sandero (най-продаваният автомобил в Европа през 2024) има спад от 3% (19 948 продажби). При Volkswagen T-Roc резултатът е 18 420 продажби (-10%).

Увеличението спрямо миналата година се отчита при Peugeot 208 (6%), Volkswagen Tiguan (16%), Dacia Duster (13%) и Toyota Yaris Cross (ръст от 8%). Въпреки това, все още отчитайки 10-те най-продавани автомобила в Европа през май 2025, има намаление за Volkswagen Golf (-18%), Peugeot 2008 (-2%) и Citroen C3 (-8%).

Топ 10 на най-продаваните автомобили през май

1. Renault Clio  - 21 163 единици (+12%)

2. Dacia Sandero - 19 948 (+3%)

3. Volkswagen T-Roc - 18 420 (-10%)

4. Peugeot 208 - 16 485 (+6%)

5. Volkswagen Golf - 15 987 (-18%)

6. Peugeot 2008 - 15 712 (-2%)

7. Volkswagen Tiguan - 15 313 (+16%)

8. Dacia Duster  - 15 215 (+13%)

9. Toyota Yaris Cross - 15 178 (+8%)

10. Citroën C3 - 14 510 (-8%)

Що се отнася до електрическите автомобили, продажбите през май 2025 г. са били 193 300 (ръст от 28%), което представлява 17,5% от пазара. Продажбите на plug-in хибридни автомобили също се увеличават (с 31%) до 108 878, достигайки 9.8% от общите регистрации.


Tesla Model Y


Volkswagen продължава да е марката, която продава най-много електромобили в Европа (23 309, 50%), следвана от Skoda (14 975, 182%) и BMW (14 859, 2%). При отделните модели лидер отново е Tesla Model Y (10 357), следвана от Skoda Elroq (9222) и Volkswagen ID.7 (6732). 

Volkswagen (ръст от 3%) запазва водещата си позиция в Европа по отношение на продадените автомобили като цяло, следвани от Stellantis (-3%) и Renault (5%). Зад това стоят пониженията за Hyundai-Kia (-1%), Toyota (-4%) и Geely (-12%), докато BMW (6%), Mercedes (2%), Ford (9%) и SAIC (30%) са във възход. В тази връзка китайските автомобили представляват 5,9% от общите продажби (650 808), удвоявайки резултата си в сравнение с 2,9% през май 2024.

0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Айде бе.. ( преди 2 седмици )
    Вместо статийки кой какви % "държи",Дайте да видим кои брандове какви пари дават за реклама и всякакъв вид маркетинг.
  • #11
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Прав си, 8 ( преди 2 седмици )
    Лъжат народа тъпите гейропейци и нарочно са извадили от класацията ладата и москвича, за да не се види, че са на 1 и 2 място. Но ние с теб знаем истината.
  • #10
    16 rate up comment 4 rate down comment
    До номер осем ( преди 2 седмици )
    Кое според теб е читава кола, някоя руска ли?
  • #9
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ти луд ли си , сега дори едно пеугеот 308 е по-скъпо орт голф. Голфа държи разумна цена. Хонда Сивик е два пъти по-скъпа като цена.
  • #8
    0 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    От топа ви колкото и да се напъна една читава кола не виждам, това ли ви е гейропейския избор? Само Тигана може би не е за директно изхвърляне но е адски скъп за това което предлага, останалото директно от магазина в кофата и после ще ми благодарите, че сте се отървали!
  • #7
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Xaxoxi ( преди 2 седмици )
    Нормална класация, прави впечатление ръста при ел. колите и конкретно Шкода елория. Много интересен автомобил и ми харесва, след Тесла това ми е фаворит. Продават много, което е добре за мен след 2г. да я взема.на 50%.от цената си. Иначе,.ако Тесла имат поне лицензиран сервиз у нас бих взел 3 или У.
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Нищо учудващо няма в класацията. Винаги пазарът е бил предимно малки коли от сегменти В и С, или както там се водят по новому. Изстъпленията през ковидните години бяха аномалия и едва ли ще се повторят, особено с оглед на неминуемата икономическа криза и намаляващите пари за коли у хората.
  • #5
    10 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Скоро VW ще стане известна като "фирмата, която прави онези малки колички Т Рок".
  • #4
    17 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Очаквам компетентни отговори от корифеите в този форум на седните въпроси:-на какво се дължат успехите на всички френски производители, нали са еднодневки?-как ще коментирате новината, че на върха има смяна на 1-2 място, ама и двата модела са на Рено/Дачия;-к'о ста'а с Теслата? Нали линията й беше"само напред и нагоре"?-що се лъжат хората с PHEV, нали "не стават за нищо"?Мисля, че компетентните са ми длъжници и държа да ми отговорят на въпросите.
  • #3
    12 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Хубавото е, че хората се усетиха и започнаха да бягат от Тойотка. 5-ти пореден месец със спад.