IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Плюсове и минуси на зареждането на електромобили чрез индукция

Принципът е същият, който се използва при безжичните зарядни устройства за телефони

В света на автомобилните иновации, докато много от нас са запознати с електромобилите и тяхното зареждане чрез кабели, има една технология, която предлага доста по-футуристично решение: индуктивното (безжично) зареждане. Представете си, че паркирате колата си и тя започва да се зарежда автоматично, без да е необходимо да включвате какъвто и да е кабел. Това не е научна фантастика, а технология, която вече се разработва и тества.


електромобили


Как работи индуктивното зареждане?

Принципът зад индуктивното зареждане не е нов – той е същият, който се използва при безжичните зарядни устройства за телефони. Той се основава на електромагнитна индукция. Под автомобила и в земята (например в гараж, на паркинг място или дори по пътя) се инсталират две намотки – предавателна и приемателна.

Когато предавателната намотка получи електричество, тя генерира променливо магнитно поле. Ако приемателната намотка на автомобила попадне в обхвата на това поле, в нея се индуцира електрически ток, който след това се използва за зареждане на батерията на превозното средство. Няма физически контакт, няма искри, няма кабели.

Предимствата на индуктивното зареждане са очевидни:

Удобство: Край на досадните кабели и необходимостта да ги размотавате и прибирате. Просто паркирате и колата се зарежда.

Естетика: Няма висящи кабели, което прави гаражите и паркингите по-подредени.

Безопасност: Намалява се рискът от спъване в кабели, както и опасността от електрически удар при мокри условия.

Автономни превозни средства: Тази технология е идеална за бъдещи автономни автомобили, които биха могли да се зареждат сами, без човешка намеса.

Динамично зареждане: В бъдеще може да има пътища с вградени индукционни намотки, които да зареждат автомобилите в движение.

Недостатъците обаче към днешна дата съвсем не са малко:

Ефективност: В момента индуктивното зареждане е малко по-малко ефективно от кабелното, което означава известна загуба на енергия.

Разходи: Инфраструктурата (намотките в земята) е скъпа за изграждане.

Стандартизация: Необходими са единни стандарти, за да може всеки автомобил да се зарежда на всяка индукционна станция.

Прецизно позициониране: Автомобилът трябва да бъде паркиран доста точно над предавателната намотка за оптимално зареждане.

Бъдещето на безжичното зареждане

Няколко автомобилни производители и технологични компании инвестират активно в разработката на индуктивно зареждане. Вече има пилотни проекти и ограничени пазарни приложения, особено за обществени автобуси и таксита, които се възползват от честото спиране на определени места.

Докато масовото разпространение сред потребителите все още е години напред, потенциалът за революционизиране на зареждането на електрически превозни средства е огромен. Тази технология е отличен пример за това как автомобилната индустрия търси иновативни начини да направи електрическата мобилност още по-достъпна и удобна.

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пламен ( преди 1 седмица )
    Идеята на индукционното зареждане не е заряд само при паркиран автомобил. Крайната цел е автомобилите да се зареждат дори когато са в движение (индукционно зареждане по цялото протежение на магистрали и пътища). И тук малко конспирация: Непрекъснато следене до абсолютно точна локация. Отдалечено прекъсване на заряда на автомобила. Отдалечвно прекъсване на зареждането на конкретен автомобил. Внезапно спиране на автомобила, посредством магнитите...
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Идеята на индукционното зареждане не е заряд само при паркиран автомобил. Крайната цел е автомобилите да се зареждат дори когато са в движение (индукционно зареждане по цялото протежение на магистрали и пътища. И тук малко конспирация: Непрекъснато следене до абсолютно точна локация. Отдалечено прекъсване на заряда на автомобила. Отдалечвно прекъсване на зареждането на конкретен автомобил. Внезапно спиране на автомобила, посредством магнитите...
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Епа, да, то да седнеш на високоволтов трансформатор си е истинско забавление и имуностимулиращо.
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ох баткоооууу ... Летяска гай 44 градуа на сянка, направо виждам, кка пластмасата ще почне да капи ..
  • #2
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    "В момента индуктивното зареждане е малко по-малко ефективно от кабелното, което означава известна загуба на енергия." В моментааа? Сорямо кога? Миналата година? Или спрямо бечия фантазия?
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    много по бавсно е от жицата, отделно е и доста по скъпо. Ако беше (такава бясна) далвера, досега отдавна да е въведено в ж.п транспорта.