В епоха, в която енергийната ефективност и екологичната устойчивост са в основата на избора на мобилност, хибридните автомобили представляват баланс между производителност и спестяване. Така нареченият пълен хибриден автомобил (HEV, хибридно електрическо превозно средство) използва двигател с вътрешно горене (почти винаги бензинов), комбиниран с един или повече електрически двигатели, захранвани от батерия.
За разлика от меките хибриди, пълните хибриди могат да пътуват в изцяло електрически режим на къси разстояния и с ниска скорост, без да е необходимо външно зареждане. Двата двигателя - термичен и електрически, могат да работят отделно или в синергия, за да осигурят сцепление на автомобила, като по този начин позволяват икономия на гориво.
Но кои са най-икономичните пълни хибридни модели, предлагани на пазара? Ето селекция, базирана на средната консумация, декларирана от производителя, която включва предимно японски и корейски модели. Всъщност, с изключение на Renault Group, за момента европейските марки пренебрегват напълно хибридните двигатели, като обикновено предпочитат меки или plug-in хибриди.
Чистите хибриди с най-нисък разход на гориво (ГАЛЕРИЯ):
В момента има няколко модела, за които се твърди, че могат да изминат 100 км с 4,5 литра. Сред тях е Lexus LBX - брат на Toyota Yaris Cross, който също попада в тази класация. Разликата между двата модела е, че този се предлага само в по-мощната версия, в която комбинацията от 3-цилиндров двигател и електромотор развива 136 к.с. И съответно харчи малко повече.