IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota и Hyundai се отказват от PHEV с голям пробег заради цената

Двата водещи производителя смятат, че 100 км само на ток са напълно достатъчни

Надпреварата за разширяване на гамата от plug-in хибридни електрически превозни средства се забавя на фона на все по-високите разходи, заявиха ръководители на два от най-големите производители на задвижване в Европа, цитирани от Automotive News.


PHEV


Автомобилните производители са принудени да увеличават размера на батериите в PHEV, продавани в ЕС, заради промените в начина, по който се измерва средният CO2. Новите правила влязоха в сила от 1 януари и така моделите с по-големи батерии и по-голям електрически пробег като цяло постигат по-ниски емисии при тестване по цикъла WLTP. Новите PHEV модели на VW Group, например, вече изминават много над 100 км само на ток, докато най-новото Geely - Lynk & CO 08, ще има електрически пробег от 200 км.

Според Toyota, която е №1 при хибридните задвижвания, подобен подход не е правилен, тъй като 100 км са напълно достатъчни за plug-in хибрид. "След като достигнем тази повратна точка от 100 км, имаме добър баланс - обяснява Андреа Карлучи, ръководител на продуктовия и маркетинговия мениджмънт на Toyota Europe. - Поставянето на по-големи батерии в превозно средство, което не е електрическо, е по-скъпо, защото поставяте повече компоненти."


Toyota RAV4

Европейските продажби на PHEV на Toyota са се увеличили със 139% през първите четири месеца на 2025 в сравнение със същия период на 2024, според данни на Dataforce. Версията PHEV на компактния кросоувър C-HR, пусната на пазара миналата година, регистрира 21 637 продажби за периода, за да се класира на шесто място сред превозните средства със такова задвижване в Европа. C-HR има електрически пробег от 66 км, докато PHEV версията на новия среден RAV4 предлага пробег от 100 км.

Като цяло продажбите на PHEV в Европа са нараснали с 11% до 366 670 през първите четири месеца на годината, като ръстът се дължи основно на VW, Toyota и китайските автомобилни производители, включително BYD и Chery. Любопитното е, че продажбите растат в масовите сегменти (+56%) - 198 173 бройки, докато при премиум модели се отчита спад с 16% - до 169 497 единици. Досега беше точно обратното - именно премиум марките доминираха.


Hyundai хибрид


Друг масов производител - Hyundai, също смята, че инвестирането в plug-in хибридни технологии с голям пробег на електричество е проблем. Продажбите на PHEV на Hyundai са нараснали с 27% през периода до 11 264 бройки, като това се дължи основно на доброто представяне на Santa Fe. Корейците работят върху електромобили с удължен пробег (EREV), но все още не са решили дали ще ги предлагат в Европа.

"PHEV и EREV са технологии за преход, но опитът да ги направим по-сложни, за да направим прехода към електромобили по-дълъг, става прекалено сложен и скъп. И трябва да решим къде да спрем, защото със сигурност решението не е да поставим два двигателя и голяма батерия в автомобила", коментира главният изпълнителен директор на Hyundai Europe - Ксавие Мартине.


Skoda Superb PHEV


Според него продажбата на PHEV с дълъг пробег е "тактически ход" в момента, който може да помогне на автомобилните производители да намалят средния си CO2 и да се съобразят с новите разпоредби. Законодателството на ЕС обаче отново ще промени правилата от 2028 и тогава тези автомобили няма да бъдат толкова привлекателни за производителите.


0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Реално прогледнато всичкия тоя ефорт да направиш PHEV и да не сложиш една голяма батерия които стават все по-евтини е смешно но то да не би да са им евтини, над 100к лева са а в САЩ и Корея едва ли струват толкова а и кой ги купува като струват колкото Модел У?
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Какви ти такси и мита, в Норвегия електричките ДДС не плащат и то от началото на 90те години някъде. ДВГтата за сметка на това имат една камара допълнителни такси, така че там наистина електричките са по-евтини, но това си е чисто и просто ГМО резултат.
  • #11
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    В Норвегия се продават най-много електрички по съвсем банална причина. Там ги НЯМА митата и таксите на ЕС. Ако и в ЕС цените станат китайските + 20-30%, ще видите как ще вървят продажбите.
  • #10
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Е, то със законова забрана и баба знае. Без нея обаче електричките ще умрат още в зародиш.... Отново!
  • #9
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Аз се чудех защо в Норвегия се продават най-много ел.коли е Европа. Значи хората са си направили така законодателството. Готино.
  • #8
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Вил ( преди 3 седмици )
    Китайския електромобил BID e с реален пробег от 500км.и е напълно достатъчен за нормално каране и зареждане за 30 минити
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Норге ( преди 3 седмици )
    Ще карат такива хибриди тези държави в които все още са им евтини пътните такси и токовете.Тук в Норвегия ако ползваш кола за работа и не ти плаща работодателя преминаванията през голове,няма никакъв смисъл от коли с двигател изобщо. И хибрид да е и плъх ин..плащаш на 100 пр пътни такси като кола на бензин или дизел. Така че за Скандинавия не са много на сметка. Едно е да плащаш 1300 кр на месец с Ел кола,друго е 3-4000 кр с двигател.
  • #6
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Chochero ( преди 3 седмици )
    И тойота и хюндай никога не са имали хибриди с батерии над 25-30квч така,че не няма какво да се обясняват,не могат да се борят конглокентно с китайските производители,това е причината.
  • #5
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Разпоредбите измерват колко е разходът на гориво за 100 км. Всеки литър гориво отделя в атмосферата 2,5 кг - 25 гр на километър въглероден диоксид. За какво им е повече от 100 км след като разпоредбите мерят за 100 км? А дали клиента въобще ще зареди батерията, Това не е проблем на производителя, който си е измил ръцете с минимални разходи за батерия.
  • #4
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "Според Toyota, която е 1 при хибридните задвижвания, подобен подход не е правилен, тъй като 100 км са напълно достатъчни за plug-in хибрид......Според него продажбата на PHEV с дълъг пробег е "тактически ход" в момента, който може да помогне на автомобилните производители да намалят средния си CO2 и да се съобразят с новите разпоредби." На кой му пука за клиентите! Това са тактически ходове за заобикаляне на разпоредбите!