Най-бързият Volkswagen на „Нюрбургринг“ - Golf GTI Edition 50, вече официално е и най-мощният автомобил от Волфсбург, носещ емблемата Grand Touring Injection (GTI. Той остава с предно предаване, но сега разполага с почти същата мощност, както Golf R със задвижване на всички колела.
Тази специална версия издига формулата GTI над 300 конски сили за първи път в историята, надминавайки Clubsport с 296 к.с. Мощността на 2,0-литровия турбо двигател е увеличена до 320 конски сили, само с осем по-малко от Golf R, като същевременно въртящият момент си остава 420 Нм.
Както при всички скорошни версии на компактния хечбек, за съжаление няма шестстепенна ръчна скоростна кутия. Най-мощният GTI, който може да се кара по обществени пътища, се предлага само със седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител.
По-мощният двигател EA888 evo4, съчетан с DSG, позволява спринт до 100 км/ч за 5,5 секунди, което го прави с 0,1 секунди по-бърз от Clubsport. Достигането до 200 км/ч отнема 16,8 секунди, което е с 1,6 секунди по-малко от времето, поставено от досега най-фокусирания върху пистата GTI. Максималната скорост остава непроменена на електронно ограничените 270 км/ч.
GTI Edition 50 предлага повече от подобрения си двигател. Ако клиентите изберат пакета GTI Performance, VW намалява височината на возенето с 20 мм в сравнение със стандартния Golf. Пакетът включва „високопроизводителни“ шарнирни лагери на предния мост, заедно с по-твърди напречни рамена и опори на амортисьорите за по-остро управление. Отзад е предвиден двоен носач на главините и ревизирани опори на окачването.
Пакетът сваля близо 30 кг благодарение на 19-инчови лети джанти и титаниева изпускателна система Akrapovič. Част от намаляването на теглото включва и специално изработените полугладки гуми Bridgestone Potenza Race, същите, използвани за обиколка на Северната дъга на „Нюрбургринг“ за 7 минути и 41,27 секунди. Други подобрения включват ревизиран софтуер за прогресивното кормилно управление и стандартен адаптивен контрол на шасито (DCC).
Визуално Golf GTI Edition 50 не се отклонява много от стандартния модел. Освен новите джанти с червени акценти, той разполага със специално лого по краищата на задния спойлер. VW боядисва покрива и страничните огледала в черно и добавя тъмни елементи около накрайниците на ауспуха. Има и странична лента, която преминава от черно в червено Tornado. Други налични цветове на каросерията включват Moonstone Grey, Pure White, Grenadilla Black и ексклузивното Dark Moss Green.
Промените в интериора са минимални, като включват червени предпазни колани, тъмни анодизирани алуминиеви дръжки на вратите и допълнителни лога на GTI 50, включително едно на ключодържателя. Седалките са обвити в познатия кариран мотив и имат акценти от фалшив велур, заедно със зелена лента. Въпреки че е GTI от най-висок клас, екстри като head-up дисплей и навигация все още се предлагат на по-висока цена.
VW не е обявил цената, но със сигурност ще струва повече от GTI Clubsport с Performance Package и полу-слик гуми, който започва от вече впечатляващите 54 330 евро у дома в Германия.
Още снимки на най-мощния Golf GTI - вижте в галерията: