Светът на електрическите автомобили е на път да се промени напълно. Производителите залагат на нови технологии за задвижване, по-компактни и по-леки електрически двигатели, но способни да осигуряват огромни мощности. Koenigsegg е един от тях.
Всъщност, това е само една от новостите в електрическите задвижвания, които предстоят през следващите дни. Mercedes ще представи първия си голям електрически седан, като това ще бъде един от най-спортните модели в историята на компанията. Той е разработен от AMG, като трябва да привлече именно най-големите фенове на високите скорости.
Голямата тайна зад важната иновация на германската марка ще отбележи повратна точка в сектора на задвижващите системи. Защото един от най-големите проблеми с електрическите автомобили е ефективността и как тежките двигатели влияят и на предаването на мощност. Защото отдавна е ясно, че не само батериите пречат на производителността.
Бъдещето е в двигателите с аксиален поток, въпреки че радиалните двигатели ще продължат да доминират в по-голямата част от автомобилите с нулеви емисии, тъй като първите са твърде скъпи, за да достигнат до масовия пазар. Mercedes и AMG обаче няма да бъдат единствените, които ще внедрят тази усъвършенствана технология.
Шведите от Koenigsegg също вече имат собствен двигател с аксиален поток. И докато германците трябваше да придобият британския производител YASA, за да си осигурят тези двигатели, скандинавците са готови със собствена разработка.
Името, което са дали на новия мотор, е „Тъмна материя“, като той съчетава предимствата на двигателите с радиален поток с тези на аксиалните мотори. Агрегатът ще бъде инсталиран на един от най-ексклузивните модели на производителя - на предния мост на Koenigsegg Gemera, четириместен хибрид с максимална мощност от 2300 к.с.
Производителят обяснява, че неговият двигател с магнитен поток е предимно аксиален, с известен радиален магнитен поток“, което означава, че има шест фази (вместо обичайните три), осигурявайки по-плавна крива на мощността и по-малко генериране на топлина при високи обороти. И това е въпреки факта, че характеристиките му са брутални, защото максималната мощност е 800 к.с., а въртящият момент е 1250 Нм.
Още по-впечатляващо е, че този двигател е изработен изцяло от въглеродни влакна, като тежи само 39 килограма. Както роторът, така и статорът обикновено са направени от стоманени листове, но шведите са избрали лекия материал. И обещават да разкрият още подробности в близките дни.