IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Заслужава ли си Audi A5 на старо

Качеството си струва парите, но само ако ще го карате по хубави пътища

Години наред Audi получава критики относно динамиката на автомобилите, не по-различно е с второто поколение A5. Тези купета и кабриолети са превъзходни като изтънченост, мощност и комфорт. Но е малко вероятно да ги вземете, ако трябва да карате по второстепенен път с тях. И то по западноевропесйките стандарти,  не по-българските.


Audi A5 второ поколение


Може да му липсва блясък а BMW 4-Series, но Audi A5 едва ли е посредствен и в това отношение. Лесен и приятен е за шофиране. Както при повечето немски автомобили, цената не е евтина, но според експертите парите си струват. Стига да ги имате.


История

Второто поколение на Audi A5 Coupé пристигна в автосалоните през 2016 година. Предлагаше се един бензинов двигател 2.0 TFSI с мощност 187или 248 к.с., като последният стандартно вървеше със задвижване на четирите колела (quattro).

Любителите на дизеловите мотори можеха да избират между 2.0 TDI двигатели със 187 к.с. и 3.0 TDI с 215 коня, последният предлаган само във версия quattro. Всички двигатели идваха с шестстепенна ръчна или седемстепенна автоматична скоростна кутия S tronic. Изключението беше при 3.0 TFSI S5 с мощност 349 коня - само с осемстепенна Tiptronic.


Audi A5 второ поколение


Кабриолетът A5 беше пуснат на пазара през април 2017 година с идентични комбинации от двигател, оборудване и трансмисия. RS 5 Coupé и Cabriolet с чудовищните 444 к.с. се присъединиха към гамата през август 2017 година с 3.0 V6 TFSI мотор. 

Последва 1.4 TFSI двигател със 148 к.с. от 2017-а. През пролетна на 2020 се появи ревизираният A5. Това доведе до промени в дизайна, мека хибридна технология за повечето двигатели. Дойде 3.0 TDI с 342 к.с. за S5, LED фарове и подобрена инфотейнмънт система.


Вариантите на оборудване

След няколко години Audi спря да предлага ръчна скоростна кутия за A5, защото твърде малко хора я избираха. Автоматичната скоростна  е чудесна за използване, това важи и за всички двигатели.

Вариантите на този модел са добре оборудвани, като дори базовият SE разполага с 17-инчови алуминиеви джанти, ксенонови фарове, отопляеми предни седалки, кожена тапицерия, тризонов климатик, седеминчов сензорен екран, Hi-Fi система с 10 високоговорителя, DAB радио, Bluetooth, круиз контрол, предни и задни сензори за паркиране и автоматично аварийно спиране.

Sport има същото оборудване като SE, но с по-спортни дизайнерски детайли отвътре и отвън, плюс LED амбиентно осветление в интериора. Моделът S line „скача“ до 18-инчови джанти, по-твърдо окачване, LED фарове и спортни седалки, тапицирани с кожа и алкантара.


Audi A5 второ поколение


Цени втора ръка

Цените на употребяваните автомобили Audi A5 от второто поколение по европейските сайтове стартират от 24 000 евро и могат да ударят почти 56 000 за най-добрите eкземпляри.


За какво да гледате

Резервна гума - A5 не се предлага с такава, но Audi предлага компактна.

Безопасност - A5 Coupé постигна петзвезден резултат от Euro NCAP благодарение на здравата си конструкция и богатия си пакет за безопасност. Едно наум. Кабриолетът никога не е бил тестван.

Дизел - A5 2.0 TDI се предлага в стандартно и Ultra изпълнение. То е малко по-пестеливо и има максимална скорост от 210 км/ч вместо 230 км/ч.

Резервоар за гориво - Audi предлага на купувачите на A5 2.0 TDI възможност да увеличат резервоара си за гориво от 40 на 54 литра, а също така да „вдигнат“ този за AdBlue от 12 на 24 литра.


Често срещани проблеми 

Най-често срещаните проблеми, с които се сблъскват собствениците на A5, са електрически. Съобщава се за сривове на информационно-развлекателните системи, изненадващо отваряне на прозорците при активиране на мигача и дори неработеща електронната ръчна спирачка.


Audi A5


Интериор

Audi предлага едни от най-привлекателните кабини - с луксозни материали, страхотен дизайн и превъзходно ниво на удобство за ползване. A5 също оигурява отлични седалки и готино табло, който е еталон за простота.

Пространството на задните седалки е тясно за възрастни, освен ако не са по-дребни. Всички A5 Coupé се предлагат със сгъваема задна седалка. Ако тя е вдигната, колата може да побере 465 литра в багажника, а Cabriolet - 380 литра.

Купувачите имат опция да вземат модели, оборудвани с опционалния пакет Comfort and Sound, който включва 360-градусова камера, безконтактно управление на задната врата, подобрена стерео система и допълнително амбиентно осветление.


Audi A5 второ поколение


Текущи разходи

Цената за смяна на масло по оторизирани сервизи е 316 евро. Замяната на спирачната течност е необходима на всеки две години, струва 75 евро. Двигателят 2.0 TDI има ангренажен ремък, който трябва да се сменя на всеки 225 000 километра или пет години. Цената е 550 евро, като скача до 940 с монтиране едновременно на нова водна помпа.

Обикновено сервизите предлагат две схеми на обслужване на собствениците, но определено тук изборът е ваш, тоест, вероятно по-широк.


Сервизни акции

Audi изтегля A5 Mk2 от пазара 11 пъти досега. Първият е от февруари 2017 поради дефектни въздушни възглавници и обтегачи на предпазните колани. Три месеца по-късно прегряването на помпите за охлаждаща течност доведе до второто изтегляне, а след това и до още едно през юни 2018-а. Прегряването на климатичните агрегати доведе до изтегляния от пазара както през януари, така и през февруари 2018 година. През декември същата Audi стартира кампания поради проблеми с въздушните възглавници.


Audi A5 второ поколение


Течове на гориво доведоха до следващото изтегляне от пазара през март 2019-а, а следващото беше два месеца по-късно заради лошо качество на отливките на предното окачване. A5 с фабрично монтиран теглич бяха изтеглени от пазара през юни 2019 след дефектни заключващи механизми. Година по-късно, попадане на вода в електрониката на моделите с мек хибрид доведе до десетото изтегляне от пазара. Последното беше предприето през октомври 2020 година поради разхлабване на рамките на седалките.


Удовлетвореност в Driver Power

Второто поколение на A5 се предлага като купе, като кабриолет или като хеч-бек, наречен Sportback. Собственици на трите варианта участваха в популярното британско проучване. Резултатите за 2024 година при използваните Audi от този модел са много добри, макар нито един от резултатите му в различните категории не е в топ 10. 

Няколко са в първите 20, включително 15-то място за разходи за обслужване. 17-то позиция при функциониране на системите за безопасност и 18-а за надеждност и пространство за краката отзад. Като цяло качеството и експлоатационните разходи са класирани на 19-то място. Следващите най-добри оценки са 20-то за ускорение и гъвкавост на седалките. 21-во е при интериорния дизайн.


Audi A5 второ поколение


Повечето от останалите оценки са средните в този клас. Това, което собствениците наистина не харесват, са инфоразвлекателната система (48-о място), навигацията (45) и комфортът на предните седалки (48).

Също така изглежда, че няма голямо удоволствие от шофирането за повечето собственици, които класират Audi чак на 41-во място в това отношение. Малко капризни изглеждат, но все пак на този пазар Audi отстъпва категорично на немските съперници BMW и Mercedes. Тоест, летата е вдигната високо.


 

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Qwerty ( преди 3 седмици )
    Уважаеми журналисти :-) "... цената не е евтина ..." - цената е измерител, не може да е скъпа или евтина. Такава може да е стоката. А цената е висока, ниска, голяма, малка, средна и т.н.
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Посредствена кола. Ауди е може би най-прехвалената марка.
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    След 3 аудита от 2003 насам минах на мерц преди 5 години и сега карам втори. Коли купувани на 3-4 години в перфектно състояние. Разликата е огромна, никога вече лъскава шкода. Не е само надеждноста. Комфорт , внимание към детайла- всичко е да друго ниво.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 4 седмици )
    Не!
  • #5
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Най-големия ( преди 4 седмици )
    Само разбирачи тука ейй. Карате коли за не повече от 5 хиляди ама акъл раздавате. Моята а5ца си я карам от 7 години и за друго освен обслужване не е влизала в сервиза.
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    М111 ( преди 4 седмици )
    Кола за забавление на отегчени умопобъркани финансово мазни дебели шваби и надути надменно високомерни недоволни австрийци. Технически е идиотщина в която да не се разминеш с под 3-4хилки в сервиза. Като всяка сапунерка на ВАГините е скапан пластик-фантастик и абонамент за сервиза.Но си има хора се кефят да оставят пачки в сервизите, така че това не е проблем.А и в "просперираща" България хората които ги карат си леят и преливат парите в EU схеми, едва ли им пука за надеждност.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    всичко от s5 надолу не си заслужава грам. Най-малкото са с Haldex и пословичните бензинови маслояди, отделно са с DSG... S-a е със ZF и торсен, EA839 е чук. RS-а е същото, но по-форсирано
  • #2
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Гледах скоро ревю на нов модел от Ваг групата правено от немец, някъде към средата се възхити колко било удобно поливането на масло...
  • #1
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    "...цената не е евтина..." , те и ремонтите не са евтини:))