IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как работят адаптивните LED фарове с матрична технология

Технологията вече е достъпна и за масови автомобили, като прави шофирането безопасно и комфортно

Светлините на автомобила са ключови за безопасността, особено през нощта. Докато традиционните фарове сменят само къси и дълги светлини, а ксеноновите предлагат по-силна осветеност, модерната адаптивна LED матрична технология издига видимостта на съвсем ново ниво. Тя предлага интелигентно осветление, което се приспособява към пътната обстановка в реално време, без да заслепява другите участници в движението.


адаптивни LED фарове


Какво представлява технологията?

Адаптивните LED фарове с матрична технология се състоят от множество индивидуално управляеми LED сегменти (диоди) във всеки фар. Вместо да имат един-единствен източник на светлина, те използват контролер и камера, които наблюдават пътя пред автомобила.

Как работи?

Сензори и камера: Камера, монтирана в предното стъкло (обикновено в основата на огледалото за обратно виждане), непрекъснато сканира пътя за наличие на други превозни средства – както насрещно движещи се, така и пред вас.

Интелигентно управление: Когато системата засече друг автомобил, тя автоматично изключва или затъмнява само тези индивидуални LED сегменти, които биха могли да заслепят водача на този автомобил. Останалите LED сегменти продължават да светят с пълна сила, осигурявайки максимална осветеност на останалата част от пътя, крайпътните ивици и пътните знаци.

Адаптация към условията: Освен това, матричната система може да адаптира светлинния лъч и към други условия:

Завиване: Светлинният лъч се измества в посока на завоя, осветявайки пътя преди автомобила.

Градско шофиране: Лъчът става по-широк и по-къс, за да осветява по-добре страничните улици и пешеходците.

Магистрала: Лъчът става по-тесен и по-дълъг, за да осигури максимална видимост напред.

Мъгла или дъжд: Системата може да промени интензивността и формата на лъча, за да намали отраженията и подобрява видимостта.

Какви са предимствата?

Повишена безопасност: Значително подобрява видимостта на водача през нощта, като същевременно гарантира, че другите участници в движението не са заслепени.

Комфорт: Водачът не се налага ръчно да превключва между къси и дълги светлини, което намалява умората.

По-добро осветяване на неосветени зони: Дори когато има насрещно движещи се коли, пътните знаци и пешеходците извън "затъмнената" зона остават ярко осветени.

Тази технология вече е стандартна или опционална в много нови премиум и дори масови автомобили, превръщайки нощното шофиране в много по-безопасно и комфортно преживяване.


0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Yes ( преди 2 седмици )
    Колегата, който е писал по-надолу е прав - матричните фарове си струват всяка стотинка и са една от най-смислените екстри в днешно време. Предимството пред ксеноновите фарове е много-голямо. Сравнявам със Шкода суперб 3 и новия Пасат В8 фейслифт.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Байуй ( преди 2 седмици )
    Пернишките селението слагат ментета и вадят очи u задължително 1 или 2 от късите са вирнати нагоре.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 5 ( преди 2 седмици )
    Така е, но само ако са добре направени. Важно е да се отбележи, че дори и днес излизат нови модели, които постоянно правят грешки. Мазда е типичен случай - една от малкото японски, които предлагат, но по-добре да не ги предлагаха. Буквално са опасни. Ранните модели на повечето марки също не ставаха.
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Имам матрични на Октавията - новите от фейслифт версията. Заслужават си всяка стотинка. Вижда се мн по-добре и надалеч, в дъжд се справят също отлично. Досега никой не е премигвал, че пречат. Определено се повишава значително безопастността при пътуване вечер. Не съм доплащал специално - бяха в пакет от конкретно ниво. Въпреки че бях скептичен, матричните фарове се оказаха една от най-смислените екстри напоследък.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    има един клип на g клас как прави от нощта ден
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Това с рязката граница важи за всички фарове, които използват лещи, вместо рефлектори. Ксеноновите също бяха така. Така че заключението ти е неправилно. Всъщност матричните подобряват положението, защото поне част от пътя напред е осветен. Алтернативната - превключване на къси, е по-лоша.
  • #2
    2 rate up comment 6 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 3 седмици )
    проблема при матричните фарове е, че границата между светлинния лъч и тъмната част е много, много рязка...извън лъча нищо не се вижда...а лъча си е доста тесен...освен това, за да се възползвам 100% от тези матрични фарове, би трябвало да шофирам нощем по междуселски или междуградски пътища...на мен лично, за последните 5-10 години почти не ми се е налагало да използвам дългите...90% карам през деня и в голям град с осветени пътища...
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    И японците точно това се опитват да разберат вече 10 години.