IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо смяната на масло на 15 000 км е ужасна идея

Опитен механик посочи причините за избор на по-малки интервали на обслужване

Удължаването на смяната на маслото до 15 000 км звучи звучи страхотно на хартия. По-малко посещения в сервиза, по-малко похарчени пари и по-малко загуба на време от шофьора. Това обаче може да ви струва много в дългосрочен план. За повечето шофьори в наши дни тези дълги интервали за смяна на маслото са по-скоро пожелателни идеи, отколкото правилно решение.


смяна на масло


Много автомобилни производители рекламират удължени интервали за смяна на маслото, особено за по-новите модели, които работят със синтетично масло. Да, синтетичното масло издържа по-дълго от конвенционалните смеси. Но реалните условия на шофиране рядко съответстват на идеалните тестови среди, на които се основават тези интервали.

Ежедневното шофиране включва кратки пътувания, често спиране и потегляне, работа на празен ход и температурни колебания. Всичко това натоварва маслото ви по-бързо, отколкото си мислите. Затова и самата идея за удължаване на интервалите за обслужване на автомобила е лоша, категоричен е Дейв Бел, собственик на сервиз в Юта, когото американското издание Motorbiscuit ползва за консултант.

„Маслото не само смазва, то почиства, охлажда и защитава вътрешните части на двигателя. Но с течение на времето маслото се разгражда и събира замърсители. Когато престои твърде дълго, се превръща в утайка. Съответно, тя може да запуши каналите, да лиши двигателя от необходимото смазване и да износи преждевременно компонентите. Също така натоварва маслената помпа и компонентите на ангренажа, като и двете са скъпи за ремонт”, обяснява Бел.


смяна на масло


Опитният механик допълва, че собствениците трябва внимателно да прочетат ръководството за употреба и поддръжка на автомобила им. В него може наистина да пише, че смяната на маслото трябва да се извършва при пробег от 15 000 км, но с дребен шрифт е указан и график за смяна при „тежки условия на работа“.

„Ако шофирате в прашни райони, при екстремни температури, където термометърът често надхвърля 30 градуса или падат под нулата, както и ако редовно стоите в трафик, това значи, че отговаряте на тези условия. Тогава смяната на маслото трябва да се извършва в интервал 8000-12 000 км, което означава средно около 10 000 км“, предупреждава Бел.

Също така, не бива да се забравя, че поддръжката на един автомобил не се изчерпва със смяна на маслото, като това е особено важно след изтичане на гаранционния срок. Без редовни проверки, може несъзнателно да управлявате колата си с по-ниско качествени от спецификациите спирачни накладки, кормилни щанги с твърде голям хлабина и хлабави лагери на колелата, например.


смяна на масло


„Съвременните двигатели са по-прецизни и сложни от всякога. Техните подмяна е и по-скъпа. Пропускането на услуга за смяна на масло за сравнително малка сума може да означава огромни разходи по-късно. И с тенденцията за преминаване към по-малки двигатели с турбокомпресор, необходимостта от чисто, висококачествено масло е още по-важна. Турбокомпресорите се въртят с над 100 000 оборота в минута и зависят от прясно масло, за да останат живи.

Да, 15 000 км между смяната на маслото може да са приемливи на теория, но реалното шофиране показва нещо различно. Ако колата ви използва изцяло синтетично масло, моля, придържайте се към 8000-12 000 км. В противен случай интервалът трябва да още по-малък – около 5000 км. Мислете за това като за миене на зъби: не бихте пропуснали една седмица, защото пастата ви за зъби е високо технологична. Вашият двигател заслужава същия здрав разум”, категоричен е Бел.


0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Rav4 ( преди 3 седмици )
    Аз го сменям на 7500км в официален сервиз на Тойота. На 15 000км - стандартното обслужване по книжка. Когато сменям само масло и маслен филтър, цената е около 250лв.
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Оня ( преди 3 седмици )
    аббббсолютни глупости. сменям на 15 000 вече 10 години един и същ автомобил. върви като пушка
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Последно време преди смяна сипвам една бутилка разводнител, казват че помага маслото да се източи по-добре.
  • #11
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Това за маслото е маркетингов трик, аз лично не бих чалак 30 хиляди освен ако колата не е служебна, а всеки с минимални инжинерни познания неганьо си го сменя спрямо начина му експлоатация.
  • #10
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Има голяма разлика между Европа и Америка. Том карат бензинови коли с големи двигатели опростени и често без турбо. Тези коли нямат изисквания за висококачествени скъпи масла. В Америка се ползват основно евтини масла и се сменят на 5000 мили.
  • #9
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Емил ( преди 3 седмици )
    2 години или 30 хиляди километра - това казват от VW! И вече 11 години е правило за всички служебни Голфове! Никакъв проблем - най-новия екземпляр е на 110 хиляди километра, а тази с най-голям пробег е на 270 хиляди километра! Всичко се сменя по предписание - ремък и водна помпа на 10 години или над 100 хиляди километра, свещи над 55 хиляди километра, спирачна течност на 2 години и т.н. Ама се обслужват с оригинални части в официален сервиз с гаранция, а не при бай Пешо Монтьора!
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    ха ха ( преди 3 седмици )
    Статията е алабала, но вие от къде да знаете, че автопроизводителите са създали три стандарта за маслата - С1, С2 и С3. С1 се използва от японските производители повече присадки за смазване и по малко за дълъг живот на маслото, смяна на 10000км. С2 е по следата. С3 се ползва от основно от немските производители там присадките са основно за дълъг живот на маслото 15000 и нагоре. Преди да давате идеи какво да правят шофьорите трябва да се съобразите със стандартите.
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ако една смяна на масло ти струва 800-900 лв, то трябва да си луд да го сменяш по 2-3 пъти на година.
  • #6
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    дада има масла кото се подменят на 6 месеца а ви си карайте по 30 хиляди производителите много ги интересува какво се случва с автомобила ви след като ви го продаде
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Oil filter ( преди 3 седмици )
    Има някои хора които сменят масло и на 15000 км но на 7000-8000 сменят масления филтър.Аз мисля че 10-12 000 за синтетиката е нормално,да.