IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тойота се готви за най-лошото - скок на цените и отлив на клиенти

Заради митата на Тръмп японците обмислят внос на автомобили, произведени в САЩ

Властите в САЩ засилват митническия натиск върху вносните автомобили, което поставя в затруднено положение чуждестранните производители. Така японската автомобилна индустрия, включително най-големият производител в света Toyota, се озова в центъра на политически и икономически маневри.


Toyota


Президентът Тръмп наложи 25% мито върху вноса на автомобили и авточасти. Това вече се отразява на фондовия пазар и плаши автомобилните производители. Най-големият спад на акциите е регистриран именно сред японските компании, което показва високата уязвимост на страна с голям автомобилен износ.

Вицепрезидентът на Toyota потвърди, че 75% от автомобилите на Toyota в САЩ се сглобяват локално, но 25% все още се внасят от Япония. Компанията се опасява, че търговският дисбаланс ще бъде използван като извинение за затягане на тарифите.

Въпреки това, Toyota запазва спокойствие и продължава да инвестира в развитие, фокусирайки се върху подобряване на моделите (например GR Yaris и GR Corolla) и запазване на работните места в Япония.

Според анализатори, обикновените потребители ще бъдат силно засегнати. Покачването на цените на новите автомобили ще принуди мнозина да преминат към вторичния пазар, където цените също ще се повишат плавно. В резултат на това ще страдат най-много бедните слоеве от населението.

В допълнение към митата, съществуват и „нетарифни“ бариери, вариращи от разлики в стандартите за безопасност до данъчно облагане и сертифициране. Американските автомобили не винаги отговарят на японските изисквания, включително автоматични спирачки, жълти мигачи и „меки“ капаци.

Има изход, но не е лесен. Toyota обмисля вноса на американски модели в Япония и адаптирането им към новите стандарти. Това обаче изисква промени в сертифицирането и преработване на логистиката. Дори се обсъждаше вариантът за продажба на американски автомобили чрез мрежата на Toyota в Япония.


0 от 500