IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW сменя карбона с ленени влакна

Технологията, тествана в моторните спортове, вече е готова за масово производство

Бъдещите автомобилите на BMW ще използват части, изработени от ленени влакна. Технологията, тествана в моторните спортове, е готова за масово производство и такива композитни материали ще се използват както за външните комплекти на каросерията, така и за елементи на интериора. Новите материали са подобни по структура, лекота и твърдост на карбона, но са по-екологични.


BMW


Композитните материали от естествени влакна, които в момента се използват предимно в моторните спортове, скоро може да се появят и в цивилните автомобили. BMW иска да бъде пионер в тази област. В партньорство с швейцарската компания Bcomp, германците вече няколко години правят комплекти за каросерии на състезателни автомобили от естествени композитни материали, съдържащ ленени влакна. Последните пък показват, че този материал дори отговаря на строгите изисквания за твърдост на покрива.

Естествените композитни материали са еднакво подходящи за производството на видими части от каросерията и интериора, освен това значително намаляват вредните емисии. Според изчисленията на BMW, замяната например на покрив от въглеродни влакна с "естествен" ще спести около 40% от емисиите само на етапа на производство и това не включва рециклирането и повторната употреба.


BMW


BMW M Motorsport експериментира с естествени композитни материали повече от пет години. Първоначално те бяха използвани в болидите от Формула E, след това в BMW M4 DTM и M4 GT4 вместо пластмаса, подсилена с въглеродни влакна. Следващият стрес тест за обещаващите материали ще се проведе съвсем скоро, като част от състезанието "24-те часа на Нюрбургринг".

0 от 500