Спортното подразделение на Toyota - Gazoo Racing, публикува снимки на необичаен автомобил, задвижван от водород. Това е версия на прототипа, с който Toyota ще участва в легендарното състезание "24-те часа на Льо Ман", като двигателят с вътрешно горене е пригоден за течно водородно гориво. Представянето ще се състои като част от събитията, съпътстващи известното състезание за издръжливост.
Появата на прототипа се дължи на желанието на Toyota да демонстрира усилията си в разработване на алтернативни горива, включително течен водород. Концернът използва състезателни автомобили, за да тества тази технология. Например, още през 2023 г. водороден прототип, базиран на GR Corolla, се появи на състезателните писти, участвайки в асфалтовата серия Super Taikyu. С водороден двигател беше оборудван и ралийния GR Yaris, който демонстрира своите възможности като част от един от етапите на световния шампионат.
Най-новата разработка, наречена GR LH2 Racing, все още се счита за концепт. Техническите характеристики на прототипа не се разкриват, въпреки че мощността на силовите агрегати на състезателните автомобили с конвенционални двигатели с вътрешно горене, като правило, е 680 к.с. Не е уточнено дори дали концептът е способен да се движи самостоятелно, въпреки че Gazoo Racing вече обявиха планирани тестове на пистата.
Фокусът на Toyota върху разработването на различни видове задвижвания се счита за официална стратегия от години. Шефът на концерна Акио Тойода заяви преди време, че електромобилите, които напоследък станаха широко разпространени, всъщност замърсяват атмосферата повече от хибридните - около три пъти. Той обоснова това с въглеродния отпечатък, който електромобилите оставят по време на производствения процес, и необходимостта от генериране на ток. В същото време концернът обяви план за разработване на ново поколение водородни горивни клетки още през февруари.