IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota е под съд заради проблем с 12V батерия, която убива електромобилите й

Проблемът е открит при първото EV на марката – bZ4X, както и при Subaru Solterra

Toyota и Subaru стартираха трудно на пазара на електрически превозни средства, като техните първи модели bZ4X и Solterra се открояват с нетрадиционния си стил, но по различни причини трудно печелят купувачите. Сега Toyota е засегната от съдебен иск в САЩ, в който се твърди, че превозните средства имат 12-волтови батерии, склонни към преждевременна повреда.


Toyota bZ4X


Твърди се, че компанията е знаела за проблема, още преди да започне да да продава превозните средства. Колективният иск, заведе в Калифорния, е насочен към моделите Toyota bZ4X и Subaru Solterra от моделните години 2023 до 2025. Според жалбата, 12-волтовите батерии в тези електрически превозни средства са склонни към бързо и пълно изтощаване. Въпреки че колите все още са в гаранция и дилърите съобщават, че са подменили батериите, в иска се твърди, че замените са също толкова ненадеждни.

Въпросната 12-волтова батерия не е тази, която захранва електрическите двигатели на автомобила. Тя управлява вторични системи като прозорците, седалките, вентилаторите на ОВК, радиото, светлините и чистачките. Смята се също, че активира реле, което свързва основния батериен пакет с електрическото задвижване. С други думи, може да е малка, но когато се повреди, колата е на практика убита.


Toyota bZ4X


В делото е посочен само един ищец - Джон Уейд. Той е купил нова Toyota bZ4X през март 2023, като твърди, че е започнал да изпитва проблеми в рамките на седмици. Според документите, серия от предупредителни светлини са светнали на таблото, преди автомобилът да се изключи напълно, което е изисквало пътна помощ, само за да се потегли отново. По-малко от 2000 мили по-късно 12-волтовата батерия се е повредила за втори път. Този път дори стартиране с ток не успя да я съживи.

Уейд твърди, че е бил принуден да тегли електромобила си до близък дилър на Toyota, който е сменил 12-волтовата батерия. През декември 2024 тази резервна батерия се е изключила. Докато се е опитвал сам да диагностицира проблема, Уейд е платил 4800 долара за домашно зарядно устройство, тъй като е смятал, че проблемите може да са произтичали от „неизползване на достатъчно зарядно за батерията на електромобила“.

Тойота има срок до 3 юли, за да отговори официално на делото. Както за Toyota, така и за Subaru, случаят повдига въпроси относно това колко добре се решават ранните проблеми с електромобилите, особено когато те включват нещо толкова основно като 12-волтовата батерия.


0 от 500
  • #7
    9 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 1 месец )
    Тези вицове на сбирките на Toyota ли си ги разправяте? След като Toyota не може да зарежда при отрицателни температури значи никой не може, защото Тойота е лидер при зареждането на литиево-йонни батерии и никой не може да я задмине със своите 150 kW ултра хипер бързо зареждане и успех при зареждането на електромобил даже при зверско ниски температури от минус един градус в поне 50% от опитите!
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Сега учудвате ли се, защо клиентите не търсят електромобили? От ръководството на Toyota са напълно прави - те произвеждат перфектните надеждни икономични електромобили с огромен пробег и най-бързото зареждане на пазара, но клиентите не желаят да ги погледнат и продажбите на електромобили на Toyota са само 1%. Клиентите се скъсват да търсят не зареждаеми хибриди, затова Toyota спира и бензиновите модели - няма търсене и за тях!
  • #5
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 4: ха-ха, добър виц. Искам да видя как Тесла ще си зареди литиевата батерия ако температурата е под нулата. Тойота е еталон за надеждност, Тесла - еталон за промит мозък.
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    до 2 ( преди 1 месец )
    Много производители имат проблеми с оловно-цинковия акумулатор, основано поради некадърност, но отчасти и поради това че нивото на заряд и здраве на този тип акумулатори е пословично ненадеждно за следене. Затова Тесла преди няколко години преминаха на Li акумулаторче и e една от малкото марки, които нямат никакви проблеми с 12V система. Тойотка, от друга страна, не се интересува от клиентите си по никакъв начин, което е доказвала безброй пъти с ниската си безопасност и смъртоносни дефекти.
  • #3
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Ще слушате Акио Тойода!
  • #2
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това е при всички ЕВ, който има да се запознае с процедурата по аварийно отключване.
  • #1
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    важното е колелата да не падат и да не се взривяват еърбеците другото ще го замажем някак си клиента да не разбере че проблема е от нас