IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota е под съд заради проблем с 12V батерия, която убива електромобилите й

Проблемът е открит при първото EV на марката – bZ4X, както и при Subaru Solterra

Toyota и Subaru стартираха трудно на пазара на електрически превозни средства, като техните първи модели bZ4X и Solterra се открояват с нетрадиционния си стил, но по различни причини трудно печелят купувачите. Сега Toyota е засегната от съдебен иск в САЩ, в който се твърди, че превозните средства имат 12-волтови батерии, склонни към преждевременна повреда.


Toyota bZ4X


Твърди се, че компанията е знаела за проблема, още преди да започне да да продава превозните средства. Колективният иск, заведе в Калифорния, е насочен към моделите Toyota bZ4X и Subaru Solterra от моделните години 2023 до 2025. Според жалбата, 12-волтовите батерии в тези електрически превозни средства са склонни към бързо и пълно изтощаване. Въпреки че колите все още са в гаранция и дилърите съобщават, че са подменили батериите, в иска се твърди, че замените са също толкова ненадеждни.

Въпросната 12-волтова батерия не е тази, която захранва електрическите двигатели на автомобила. Тя управлява вторични системи като прозорците, седалките, вентилаторите на ОВК, радиото, светлините и чистачките. Смята се също, че активира реле, което свързва основния батериен пакет с електрическото задвижване. С други думи, може да е малка, но когато се повреди, колата е на практика убита.


Toyota bZ4X


В делото е посочен само един ищец - Джон Уейд. Той е купил нова Toyota bZ4X през март 2023, като твърди, че е започнал да изпитва проблеми в рамките на седмици. Според документите, серия от предупредителни светлини са светнали на таблото, преди автомобилът да се изключи напълно, което е изисквало пътна помощ, само за да се потегли отново. По-малко от 2000 мили по-късно 12-волтовата батерия се е повредила за втори път. Този път дори стартиране с ток не успя да я съживи.

Уейд твърди, че е бил принуден да тегли електромобила си до близък дилър на Toyota, който е сменил 12-волтовата батерия. През декември 2024 тази резервна батерия се е изключила. Докато се е опитвал сам да диагностицира проблема, Уейд е платил 4800 долара за домашно зарядно устройство, тъй като е смятал, че проблемите може да са произтичали от „неизползване на достатъчно зарядно за батерията на електромобила“.

Тойота има срок до 3 юли, за да отговори официално на делото. Както за Toyota, така и за Subaru, случаят повдига въпроси относно това колко добре се решават ранните проблеми с електромобилите, особено когато те включват нещо толкова основно като 12-волтовата батерия.


0 от 500
  • #17
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тойоткаджийчетата правят десетки, тежки компромиси с характеристиките на колата си, за да получат една митологична надеждност. Сигурен съм, че тази патология е описана някъде в дебелите книги по психология.
  • #16
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 10: ха-ха, Тойотите са абсолютно надеждни - карам Тойоти от 17 години, знам го от опит. Както го знаят и милиони други клиенти. Промиткомозъчев, колкото и да повтаряш заклинания, реалността е друга.
  • #15
    7 rate up comment 8 rate down comment
    До 14 от Гост=идиот ( преди 1 месец )
    Точно така приятел. Как Тесла ще продава 20 милиона от тези скучни и нискотехнологични автомобили с 300 км реален пробег и половин час зареждане. През 2030 година вече ще се продават електрически Toyota с 1500 км пробег и 10 минути зареждане. Toyota никога не е имала обещание което да не е изпълни и това няма да е изключение! Тогава ще могат да продават и по 50 милиона такива автомобили защото никой друг не може да ги предложи!
  • #14
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 1 месец )
    До 9.Тази опорка за 20 милиона Тесли я слушаме вече 10 години.Това няма да се случи през 2030 година,няма да се случи през 2040,2050 година и всяка друга година която сам си избереш.
  • #13
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 1 месец )
    Тойота винаги си признава грешките и отстранява проблемите чрез сервизни акции. Миналата година ми смениха въздушните възглавници и някакви датчици по двигателя напълно безплатно. Тъкмо обратното на Тесла, които никога не са виновни и се стига до колективни съдебни искове.
  • #12
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Голям проблем, батерия за 200-300 лева.На фона на колективните съдебни искове срещу Тесла, това е дребен проблем.
  • #11
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Гост=идиот ( преди 1 месец )
    Toyota е най-иновативната технологична компания в света която наистина мисли за екологията! От една батерия за електромобил произвежда 6 плъгин хибрида или 90 само зареждащи се хибрида. Вместо 20 милиона електромобила, Toyota ще произведе 50 пъти повече хибриди през 2030 година, които доказано ще изчистят 37 пъти повече въглеродни емисии от атмосферата. Ще слушате Акио Тойода!
  • #10
    6 rate up comment 7 rate down comment
    до 5 ( преди 1 месец )
    Промито мозъче, дори да е надеждна (а тя не е, това е усърдно поддържан маркетингов мит), какво от това, като не изпълнява основните съвременни изисквания за безопасност, управляемост, комфорт, обезшумяване, мощност, и потребност? И чукът е много надежден инструмент, но би ли си го купил да завиваш винтове с него?
  • #9
    2 rate up comment 14 rate down comment
    Антитрол=идиот ( преди 1 месец )
    Тойота не струва.Тесла ще произвежда по 20 милиона електромобила през 2030 година.Статистически е доказано.
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    до 5 ( преди 1 месец )
    Промито мозъче, това, че Тойотка не може да се зарежда под 0 (реален случай), значи ли, че другите марки не могат? Ти чувал ли си някоя друга марка, освен тойотка, да не върви под нулата?