Това са особена порода автомобили. Компактният им размер ги прави идеални за града. Но спортната им душа и наличието на яки двигатели ти доближава повече до истинските състезателни коли. Колегите ни от Gazzetta.it посочиха 6 автомобила с впечатляващи характеристики, които изглежда сякаш са предназначени за каране по градски улици, но няма да се посрамят и на писта.
6 градски коли с душа на състезател (ГАЛЕРИЯ)
В бъдеще Abarth 500e може да бъде допълнен от модел, оборудван с бензинов двигател с вътрешно горене, както призна Оливие Франсоа, главен изпълнителен директор на Fiat. В очакване, базираната в Торино компания разчита изключително на изцяло електрическия вариант на историческия модел, произвеждан в завода в Мирафиори.
Автомобилът е дълъг 3673 мм, с междуосие 2322 мм, широчина 1682 мм и висок 1518 мм, а багажникът има товарен капацитет между 185 и 550 литра. Числата са почти идентични с тези на известния Abarth 500 Rally Selenia Trophy и Abarth 500 Trophy на пистата.
Последните два имат редови 4-цилиндров двигател с вътрешно горене с турбокомпресор с обем 1368 куб. см, способен да осигури максимална мощност от 180 к.с. (132 kW) и 300 Нм въртящ момент, комбиниран с шестстепенна скоростна кутия с предно зацепване и секвенциално управление.
От друга страна, plug-in моделът, който в момента се предлага в дилърските центрове и е предназначен за ежедневна употреба на пътя, е оборудван с електродвигател с постоянен магнит и мощност 155 к.с. (113,7 kW) и въртящ момент от 235 Нм. Той е съчетан с литиево-йонна батерия с нетна мощност 37,8 kWh (брутна 42,2 kWh) , която според компанията гарантира максимален деклариран пробег в комбинирания цикъл WLTP от 242 км (на кабриолета) до 265 км.
От чисто гледна точка на производителността, този градски автомобил с предно предаване и спортна душа е способен да ускори от 0 до 100 км/ч само за 7 секунди, а максималната скорост е 155 км / ч . За презареждане на батерията обаче са необходими 35 минути (от 0 до 80%), като се свърже към електрическа мрежа, способна да подава постоянен ток (до 85 kW ). С променлив ток (при 11 kW) това отнема до 4 часа и 15 минути (0-100%).