Много автомобилни производители въплъщават философията на марката си в естетиката на своите модели от десетилетия. Двойната радиаторна решетка на BMW и тази със седем сегмента на Jeep са само няколко примера. Lexus обаче отдавна не е имал толкова отличителен дизайн. През 90-те години и началото на новия век марката се придържаше към сдържан дизайн и много от емблематичните модели на Lexus бяха сред най-добре изглеждащите в своя клас.
След това обаче, някъде в началото и средата на първата декада на ХХI век, нещо се промени: решетките на Lexus изведнъж станаха непропорционално големи. През 2011 година брандът представи концепта LF-Gh, който включваше решетка в стил Дарт Вейдър, следвайки тенденцията за агресивен външен вид. Тази тенденция често е критикувана в автомобилната общност и Lexus не е изключение. Компанията призна, че дизайнът във вид на пясъчен часовник не е добър. Освен естетиката обаче, какъв беше смисълът от толкова голяма и безвкусна решетка?
Основната цел на решетката е да позволи на хладния външен въздух да взаимодейства с елементите в двигателния отсек, като например радиатора. И тази на Lexus не е изключение. Широката решетка позволява известна свобода на действие при дизайна на двигателния отсек. Освен този функционален аспект обаче, тя е проектирана да имитира ръчен стан, отдавайки почит на ранната история на Toyota като текстилна компания.
Lexus разработи дизайна на решетката с форма на вретено, за да подчертае разпознаваемостта на марката. LF-Gh (Lexus Future Grand-Touring Hybrid) дебютира на Международното автомобилно изложение в Ню Йорк през 2011 г., използвайки тази техника. Тя е разработена в дизайнерското студио на Lexus в Япония под ръководството на генералния мениджър Кенго Мацумото, който е отговорен за дизайна на LFA. Целта на проекта е да се съчетаят естетика и функционалност с радикално нова дизайнерска посока. Решетката е проектирана така, че да ѝ придаде смел вид, като комбинира много функционални елементи в едно цяло.
От 2012 г., на пазара бяха пуснати седанът GS от четвърто поколение и CT 200h, тази решетка служи като шаблон за повечето модели на Lexus и оттогава се превърна в мигновено разпознаваем подпис на марката. Дизайнът остава до голяма степен непроменен през следващото десетилетие, като единствената съществена промяна в стила между моделите е ориентацията на ламелите. Някои модели имаха вертикални, други хоризонтални ламели, подобни на остриета, като при LX, а спортните като RC F и LC получиха решетка във формата на пчелна пита.
Бъдещите спортни автомобили на Lexus няма да използват характерната решетка. Тя ще бъде заменена от класическа трапецовидна, която оформя долната част на пясъчния часовник, докато горната част (с фаровете и горния ръб) се стеснява надолу, за да образува капака на пясъчния часовник. Първите автомобили, които използват тази нова дизайнерска насока, са RZ и RZ 450e, като последният е изцяло електрически кросоувър с ясно изразена трапецовидна долна част на решетката (и като при много други електромобили тя е затворена) и странични вентилационни отвори.
В случая с Lexus, дизайнът на решетката бележи стъпка в правилната посока, тъй като критиците нарекоха остарелия дизайн грозотия, особено при по-големи модели като кросоувъри и SUV-ове, като най-фрапиращото е при сегашното поколение Lexus LX. Отзивите от клиентите накараха дизайнерите на Lexus да се върнат към чертожната дъска и да създадат нов "вретенообразен" вид, който ще видим в бъдещите нови модели.