Tesla реши да последва примера на китайския производител BYD и да премине към вертикална интеграция, тоест да произвежда батерии напълно независимо. Подобна стъпка трябва да помогне за намаляване на зависимостта от китайските доставчици и намаляване на разходите.
Стратегията се основава на собствени елементи във формат 4680, които Tesla вече започна да произвежда в своите фабрики. Според информациите компанията на Илон Мъск планира да наблюдава и контролира целия производствен цикъл - от рециклирането на литий и катодни материали до сглобяването на крайните батерии.
Ключовата иновация е технологията за сухо покритие на електроди (DBE), която е пет пъти по-бърза от класическия метод. Ако Tesla успее да мащабира тази технология, компанията ще може да произвежда до 10 GWh LFP батерии годишно и общо до 100 GWh с партньори. Но дори и това все още покрива само част от нуждите - само през 2024 година Tesla е продала почти 1,8 милиона автомобила, което изисква повече от 125 GWh батерии.
Експерти отбелязват, че в момента нито един американски автомобилен производител не използва тази стратегия. И това дава предимство на Tesla и укрепва позицията й по отношение на технологиите и автономността.