IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Мъск подготвя Tesla да скъса с китайските партньори

Американската компания ще произвежда батериите си напълно независимо

Tesla реши да последва примера на китайския производител BYD и да премине към вертикална интеграция, тоест да произвежда батерии напълно независимо. Подобна стъпка трябва да помогне за намаляване на зависимостта от китайските доставчици и намаляване на разходите.


батерии Tesla


Стратегията се основава на собствени елементи във формат 4680, които Tesla вече започна да произвежда в своите фабрики. Според информациите компанията на Илон Мъск планира да наблюдава и контролира целия производствен цикъл - от рециклирането на литий и катодни материали до сглобяването на крайните батерии.

Ключовата иновация е технологията за сухо покритие на електроди (DBE), която е пет пъти по-бърза от класическия метод. Ако Tesla успее да мащабира тази технология, компанията ще може да произвежда до 10 GWh LFP батерии годишно и общо до 100 GWh с партньори. Но дори и това все още покрива само част от нуждите - само през 2024 година Tesla е продала почти 1,8 милиона автомобила, което изисква повече от 125 GWh батерии.

Експерти отбелязват, че в момента нито един американски автомобилен производител не използва тази стратегия. И това дава предимство на Tesla и укрепва позицията й по отношение на технологиите и автономността.

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 4 дни )
    Той поне произвежда някакви количества, за разлика от Toyota която от 2008 обещава че ще произвежда твърдотелни батерии след няколко години и през 2025 година пак обеща същото - след две-три години. През 2027 по дългогодишна традиция, ще отложат за 2030 до 2030 когато ще отложат до 2033 и т.н. .
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Както се казва в статията - ако успее да мащабира тази технология - защото това му е вечния проблем.
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 4 дни )
    При продажбите които имат, могат да ги дават направо на бабите по Тексас да ги сглобяват надомно, вместо плетки. Хем ще оправдаят безумно високите си цени и ще звучи патриотично по американски - Made in USA, made by hands, made from your grandma
  • #5
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Пръцльо, ще цитираш ли къде през 2020 Тесла е говорила за собствено производство lfp батерии? По онова време никой не им обръщаше внимание, защото бяха най-ниско бюджетните и безпереспективни батерии, въпреки че са пожаробезопасни. Сега всички се вторачиха в тях когато китайците Вече започнаха производство на батерии с тази химия с 5 минутно зареждане независимо от капацитета и пробега на батерията.
  • #4
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Гледам ревюта на новите му коли, дума не се казва за пробег, зареждане, ефективност, тегло. Основни теми са как Мъск преоткрил лостчето за мигачи и обдухване около гза.масова дебилизация
  • #3
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 5 дни )
    Хех, грешка - Батери Дей 2020. 5 години по-късно - същата претопляна манджа. Резултатите клонят към нула.
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 5 дни )
    Ха-ха, лъжлив нагъл Илон това го обещава на Батери Дей през 2024. Тесльофренчетата пишман-инвеститори наиситна ли са толкова късопаметни че да се хванат на същия *** за втори път? Голяма комедия е тая секта.
  • #1
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Тесла умре.