Може ли BMW на 44 години да удари половин милион евро. Като нищо. Ще разберем много скоро. Един от 71-те произведени яркочервени пътни автомобила BMW M1 ще участва в предстоящия Concorso d’Eleganza Villa d’Este. И този специално е един от най-зрелищните M1 от всички.
Първият му собственик - Франк Фариан, е много известен немски певец и продуцент в родината си. Със сигурност не е срамежлива и скучна личност. Ето защо Фариан модифицира своя M1, за да изглежда максимално като състезателния Procar. Пипнат е със свръхмодерен бодикит, състоящ се от разширени калници, 16-инчови джанти BBS и гигантско задно крило.
Модификациите, поискани от музиканта, не спират само с екстериора. Купето е изцяло претапицирано с кожа и оборудвано с изискана аудио система Becker Mexico с еквалайзери Clarion и по-голям брой високоговорители... в случай, че мелодията на шестцилиндровия двигател не е достатъчна.
След като е продаден през 2008 година, това брутално BMW M1 се озовава в Белгия, обратно в Германия и след това в Швеция. Там е напълно реставрирано. С пробег от 91 000 км (което не е много, но поне някой е карал) колата вече е готова за нов купувач. Цената? Оценката варира между 450 000 и 550 000 евро.
Моделът има интересна история. През 1972 година Олимпийските игри се провеждат в Мюнхен и по този повод BMW показва безпрецедентен концептуален автомобил, нещо абсолютно футуристично за времето си - Turbo Concept. Врати тип „крила на чайка“, 2.0-литров турбо двигател, произвеждащ 200 к.с., остра клиновидна форма с аеродинамични задни колела. И радар, който предупреждава водача, ако се приближи твърде много до друг автомобил.
Публиката остава без думи, затова немският производител реши да го трансформира с помощта на своя отдел „Моторни спортове“. Така се режда M1, суперкола със средно разположен двигател, която ще бъде използвана в състезания като Група 5 и в сериите Procar.
Крайният резултат е готов през 1978 година - квадратни и остри форми, проектирани от гения Джуджаро, център на тежестта точно над земята, независимо четиристранно окачване, проектирано от Далара. Продължаваме - ABS, двоен резервоар, впръскване Kugelfischer.
А зад двуместния кокпит мърка 3,4-литров редови шестцилиндров двигател, способен на почти 280 к.с. Скоростната кутия - от ZF, е петстепенна ръчна и е сдвоена със самоблокиращ се диференциал. По онова време времената и скоростите са на суперкола. От 0 до 100 вдига само за 5,6 секунди. Има максимална скорост от 262 км/ч . След още три години BMW ще произведе 400 шосейни M1 и 56 състезателни автомобила. Като това, което се продава.