IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европа ограничава електрическите велосипеди

Мощността им ще бъде ограничена, което ще превърне някои в мотопеди

От години електрическите велосипед се разглеждат като чисто, пъргаво и ефективно решение за придвижване из града, но нарастващата им популярност започва да създава проблеми. И това кара властите в ЕС да обмисля промени в регламента за използването на такива превозни средства, което ще промени сегашната обстановка.


електрически велосипеди


Проблемът не е в самите електрически велосипеди, а че някои от водачите им злоупотребяват. В градовете все по-често велосипедисти, които надвишават разрешените 25 км/ч, а също така пренебрегват светофарите. Срещат се и велосипеди на ток, оборудвани с неодобрени батерии, които излагат на риск безопасността на всички и създават лоша репутация производителите. Проблем е и мощността на самите велосипеди, тъй като двигатели като DJI Avinox развиват до 1000 W.

Заради всичко това ЕС обмисля дълбока реформа на регламентите, уреждащи използването на такива превозни средства. Според британското издание Mountain Bike Rider вече се обсъждат мерки като ограничаване на максималната мощност на двигателите до 750 W и установяване на максимално съотношение на помощ от електромотора 1:4.

Това означава, че двигателят няма да може да осигури повече от четири пъти силата, упражнявана от велосипедиста, докато върти педалите. Мярка, която, ако бъде потвърдена, ще сложи край на велосипедите, работещи само със специален сензори, които активират пълната мощност на електромотора чрез просто завъртане на педалите, независимо от упражняваната сила.

Новият регламент ще принуди много настоящи модели да бъдат регистрирани като мотопеди, ако спецификациите им не бъдат адаптирани спецификациите си. А с това, разбира се, ще дойде и изискването за застраховка, одобрена каска и други изисквания, характерни за моторните превозни средства.


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до #13 ( преди 3 седмици )
    Много си прав, даже повече, отколкото ми се иска. Бях учител и видях с очите си какво се случи за около 25г. ама не са виновни технологиите, нито учителите. Корена на проблема (ако изобщо е проблем, а не закономерен етап от развитието на Света) е в семейството. Семейството абдикира от функциите си на образователна институция. Резултата е видим и съвсем не е лесен за промяна.
  • #14
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Това е едно от малкото умни решения. И става дума за една малко по спецялна категория колела - т. нар. педелек. Те и сега подлежат на регистрация, понеже развиват доста над 25км/ч. За тях е и забранео използването на велоалеи / тротоари (в градски условия), където така или иначе в доста държави е разрешено само до 25км/ч. Иначе да те удари колело с 30+ е по зле от това да те удари кола с 30.
  • #13
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 4 седмици )
    Хората стават все по прости, ама с все по големи възможности и затова са нужни ограничения. Няма друг начин да се ограничат вредите от простаците. Явно е че с образование и наливане на мозък и знания няма да стане. Простака си мисли че знае всичко и не приема елементарни съвети, за лекции или нещо по ангажиращо изобщо дума да не става. Свободата е хубава идея, ама с всичките тия нови технологии в ръцете на неподготвени и немислещи хора - става опасно, направо страшно.
  • #12
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До #5 ( преди 4 седмици )
    Наистина това е дразнещо,моето също е ограничено на 25км/ч.(даже по 35 байр нагоре виждам,че мога с 5-10км отгоре),но всъщност в Европа,придвижването целогодишно с най-много участника е точно на 2 гуми,а в крайна сметка тея на 4 гуми винаги са с Приоритет при сблъсък,така че дерзайте велосидисти(трай баба за хубост ;)
  • #11
    19 rate up comment 3 rate down comment
    JEEP ( преди 4 седмици )
    Поради факта, че не могат да ги класифицират, има такива за деца, има и такива, които хвърчат с 80кмч, единственото решение е - щом е с двигателна тяга - като мотопедите - книжка, 16г, пълни изисквания - огледала, стоп светлини, мигачи, застраховка, преглед. Друг начина няма, ще хвърчат по тротоарите и ще блъскат хора.
  • #10
    11 rate up comment 1 rate down comment
    до някой преди мен ( преди 4 седмици )
    да вметна че ограничението от 25км/ч е за електромотора , не за велосипеда .
  • #9
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 седмици )
    П.С. на последното и потъвам - всички знаем, че забраните винаги, винаги, ВИНАГИ ще има кой да ги наруши - в пъти по-важно е да се учим на здрав разум, за да знаем кога може да си позволим "да преместим границата", а не да се учим как да сме послушни и да възхваляваме ТЕРОРА на властта! ЧАО... РОБИ!
  • #8
    17 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 седмици )
    Лудория... може би да вложим усилия в ограмотяване, вместо в забрани? Не е въпроса в забраните, въпроса е в количеството и качеството и цялостния смисъл! Както е казал и 5ти тия 25 км не са проблем с обикновено колело, т.е. смисъла от 25 при ел асистенция е нищо повече от оправдание за съществуването на шайка ниско интелигентни политически функционери - е не мерси! Радвайте им се и вярвайте, че мислят за вас!
  • #7
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Навремето като бяхме деца 6-7 клас си правехме сами едни колички подобни на сегашните лонг бордове, със същите колелца и ги карахме легнали по гръб. Ходехме да се състезаваме на околовръстния път на гр Габрово които тогава още го строяха и нямаше коли. Има един по стръмен участък с нов асфалт гладък и надолнище 2 километра със дълги прави и леки завои, там вдигахме до 110км/ч. Засичали сме с мотор. Сега с логбордовете прави ги карат и вдигат над 100 по планински пътища в Алпите в Швейцария.
  • #6
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 4 седмици )
    По принцип харесвам мислите на тинтири, но в случая не е прав. Свободни хора и разумни свободни хора са две различни неща. Навярно ти гледаш себе си и си мислиш, че другите свободни хора ще са като теб. Е, не е така. Ако има свобода, ще бъде като в Сомалия. Там хората са свободни напълно. Помисли дали са вързали и станали успешни от това. И прочети една книга "Повелителят на мухите".