Малкият хечбек BYD Seagul е вторият по популярност електромобил на китайския пазар, като едно от предимствата му е атрактивната цена от около 10 000 долара. Сега той стъпва в Европа, като от Seagul (чайка) се превръща в Dolphin Surf (сърф с делфин) и макар да не е толкова евтин, колкото в родината си, обещава да създаде доста главоболия на марки като Fiat и Citroen и техните модели в този клас.
С дължина от 3990 мм Dolphin Surf се продава в Германия на цени от 22 990-30 990 евро (26 100-35 100 долара), но има и промоция - 19 900 евро (22 700 долара), до края на юни. А това е доста под началната цена от 23 300 евро (26 400 долара), колкото струва базов Citroen e-C3.
Дори и на намалена цена, BYD е по-скъп от базовия Spring на Dacia, който започва от 16 900 евро (19 200 долара), но пък превъзхожда румънския електромобил по редица параметри. И трите нива на оборудване на Dolphin Surf – Active, Boost, Comfort – получават 10,1-инчов сензорен екран и отопляеми и електрически регулируеми огледала. При Boost има чистачки със сензор за дъжд, по-големи (16-цолови) джанти и електрическа седалка на водача.
Най-високата спецификация - Comfort, отива още по-далеч, като предлага 360-градусова система от камери, безжично зареждане на телефона, отопляеми седалки, LED светлини и електрически сгъваеми огледала.
Мощността, пробегът и скоростта на зареждане варират. Active и Boost получават мотор с мощност 88 к.с., но по-евтината кола има малка 30 kW LFP батерия и бавна максимална скорост на зареждане от 65 kW. Boost разполага с 43,2 kW захранващ блок и може да се зарежда с 85 kW (и при двете зареждането от 30 до 80% отнема 30 минути), но тъй като Active е по-лек, той достига до 100 км/ч за 11,1 секунди (при Boost времето е 12,1 секунди).
Версията Comfort се придържа към същата батерия BYD Blade и скорост на зареждане като Boost, но я съчетава с мотор със 156 к.с., който намалява ускорение от 0 до 100 км/ч до 9,1 секунди. Пробегът също е по-малък, но не се съобщава с колко точно. От BYD засега посочват само градския разход по WLTP, а не комбинирания. За трите нива на оборудване той е съответно 221, 322, 311 км.
Първите автомобили ще бъдат доставени от Китай, но в крайна сметка BYD ще произвежда Dolphin Surf в новия си завод в Унгария.
Още снимки на китайския електрически хечбек - вижте в галерията: