През 80-те години на миkалия марката Audi успява да привлече вниманието на цял свят. Имиджът на германската марка скача рязко благодарение и на рали икони като бруталния Sport Quattro. Така Audi влиза в клуба на премиум марките.
Начело на това изкачване е елегантното и технологично Audi 200, предлагано във версии седан и Avant. Но повратният момент идва с раждането на V8: луксозен флагман, построен на базата на 200, но оборудван с усъвършенстван осемцилиндров двигател, първият от компанията след Втората световна война.
1988: СРЕЩАТА НА ВЪРХА В ИНГОЛЩАТ
На автомобилното изложение в Париж през 1988 година - V8 е отговорът от Audi на луксозните седани на BMW и Mercedes. Строги линии, достолепен двигател, задвижване на всички колела Quattro и автоматична трансмисия (или 5-степенна ръчна от 1990 ). Всичко това е проектирано да доминира по немските аутобани със стил и авторитет. V8 дебютира с 3.6-литров агрегат с мощност 250 коня, към който се присъединява през 1992-а по-мощен 4.2 мотор . Вариантът комби е изключен от самото начало. Но не всички в управата са съгласни.
ВИЗИОНЕРСКАТА ЛУДОСТ НА ФЕРДИНАНД ПИЕХ
В немската къща се крие блестящ и често нестандартен ум, който решава да оспори нормите: Фердинанд Пиех. Това е човекът, който написва легендарни страници с Porsche 917, Bugatti Veyron и Volkswagen XL1. Именно той иска да трансформира V8 в Avant направено комби за един-единствен, много специален пътник: съпругата му Урсула.
Това не е импровизиран прототип, а истинска кола за шофиране, измислена във всеки детайл, одобрена и използвана редовно от семейство Пиех. Уникално изделие, създадено сякаш в ателие за висша мода, изработено по поръчка, за да съчетае производителност, лукс и практичност.
СЕМЕЙСТВО БЕЗ КОНКУРЕНЦИЯ
Построен на базата на Audi 200 (платформа C3), Audi V8 Avant е с дължина 487 см и тегло около 1800 кг. Задната врата е заимствана директно от 200, а каросерията е боядисана в наситено тъмнозелено. Нюанс, запазен за най-специалните автомобили от династията Porsche-Piëch. 16 -инчовите джанти BBS допълват внушителната естетика.
Вътре всичко е завършено с пакета „Classic Line“: бежови кожени седалки Connolly, сгъваема задна, капитониран таван, покривало за багажник. Лукс и функционалност, съчетани във високопроизводителна пътна станция.
ЕДИН ЕКЗЕМПЛЯР, НО МНОГО ЛЕГЕНДИ
Сърцето остава това на стандартния V8: 8-цилиндров мотор с 3596 куб. см, 250 коня и 340 Нм. Плюс задвижване на всички колела Quattro и 5-степенна ръчна скоростна кутия. Няма официални данни за производителността, но се носят слухове, че колата лесно е превишавала 240 км/ч. Първоначалната цел е да се демонстрира неговата индустриална осъществимост, но компанията така и не намира логика да го пусне в серийно производство.
В продължение на близо десетилетие това личният автомобил на Урсула Пиех, каран като всеки друг модел - без фанфари. Едва през 2000 година, с откриването на музея на Audi, този уникат получава заслуженото признание. Днес е част от колекцията Audi Tradition и се появява на официални събития. Кола, която няма цена, но отдавна е легенда. А през 2001 г. Audi му отдаде почит с концептуалния автомобил Avantissimo. Защото някои мечти, дори и да не се реализират серийно, остават запечатани в историята.