IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как Audi направи уникално комби V8 Avant за семейство Пиех

Съпругата Урсула го кара почти 10 години, но моделът така и не виза в производство

През 80-те години на миkалия марката Audi успява да привлече вниманието на цял свят. Имиджът на германската марка скача рязко благодарение и на рали икони като бруталния Sport Quattro. Така Audi влиза в клуба на премиум марките. 

Audi V8 Avant


Начело на това изкачване е елегантното и технологично Audi 200, предлагано във версии седан и Avant. Но повратният момент идва с раждането на V8: луксозен флагман, построен на базата на 200, но оборудван с усъвършенстван осемцилиндров двигател, първият от компанията след Втората световна война.

1988: СРЕЩАТА НА ВЪРХА В ИНГОЛЩАТ

На автомобилното изложение в Париж през 1988 година - V8 е отговорът от Audi на луксозните седани на BMW и Mercedes. Строги линии, достолепен двигател, задвижване на всички колела Quattro и автоматична трансмисия (или 5-степенна ръчна от 1990 ). Всичко това е проектирано да доминира по немските аутобани със стил и авторитет. V8 дебютира с 3.6-литров агрегат с мощност 250 коня, към който се присъединява през 1992-а по-мощен 4.2 мотор . Вариантът комби е изключен от самото начало. Но не всички в управата са съгласни.


Audi V8 Avant


ВИЗИОНЕРСКАТА ЛУДОСТ НА ФЕРДИНАНД ПИЕХ

В немската къща се крие блестящ и често нестандартен ум, който решава да оспори нормите: Фердинанд Пиех. Това е човекът, който написва легендарни страници с Porsche 917, Bugatti Veyron и Volkswagen XL1. Именно той иска да трансформира V8 в Avant направено комби за един-единствен, много специален пътник: съпругата му Урсула.

Това не е импровизиран прототип, а истинска кола за шофиране, измислена във всеки детайл, одобрена и използвана редовно от семейство Пиех. Уникално изделие, създадено сякаш в ателие за висша мода, изработено по поръчка, за да съчетае производителност, лукс и практичност.


Audi V8 Avant


СЕМЕЙСТВО БЕЗ КОНКУРЕНЦИЯ

Построен на базата на Audi 200 (платформа C3), Audi V8 Avant е с дължина 487 см и тегло около 1800 кг. Задната врата е заимствана директно от 200, а каросерията е боядисана в наситено тъмнозелено. Нюанс, запазен за най-специалните автомобили от династията Porsche-Piëch. 16 -инчовите джанти BBS допълват внушителната естетика.

Вътре всичко е завършено с пакета „Classic Line“: бежови кожени седалки Connolly, сгъваема задна, капитониран таван, покривало за багажник. Лукс и функционалност, съчетани във високопроизводителна пътна станция.


Audi V8 Avant


ЕДИН ЕКЗЕМПЛЯР, НО МНОГО ЛЕГЕНДИ

Сърцето остава това на стандартния V8: 8-цилиндров мотор с 3596 куб. см,  250 коня и 340 Нм. Плюс задвижване на всички колела Quattro и 5-степенна ръчна скоростна кутия. Няма официални данни за производителността, но се носят слухове, че колата лесно е превишавала 240 км/ч. Първоначалната цел е да се демонстрира неговата индустриална осъществимост, но компанията така и не намира логика да го пусне в серийно производство.

В продължение на близо десетилетие това личният автомобил на Урсула Пиех, каран като всеки друг модел - без фанфари. Едва през 2000 година, с откриването на музея на Audi, този уникат получава заслуженото признание. Днес е част от колекцията Audi Tradition и се появява на официални събития.  Кола, която няма цена, но отдавна е легенда. А през 2001 г. Audi му отдаде почит с концептуалния автомобил Avantissimo. Защото някои мечти, дори и да не се реализират серийно, остават запечатани в историята.

 

0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Клоун Клоун ( преди 4 седмици )
    Ама виж къде стигна ВАГ по негово време. Ауди догони БМВ, ФВ догони Тойота, Ламборгини не фалира, купиха и Порше ;). Покажи ми конглокент на Бугати който има такава ексклузивност и произведени бройки? Трудно ще ти е;).
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 4 седмици )
    Добре че го помпаше цяла Европа този клоун
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Фердинанд Пиех- нито един от автомобилите му е имал пазарен успех. Файтона ли ? Бугатито ли ? XL1 ли ? Всички тези а и други екзотични модели са съществували заради мощният паричен поток идващ от наденички,фолксваген голф ,пасат и поло. И ауди с най продаваните им 80 и серията а4 а6.
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 4 седмици )
    Ха ха, не знам какво шофираш ама прехвалените Сувове не могат да стъпят и на малкия пръст на Ауди Олроуд или Мерцедес Олтерейн. Жалко че ФВ спряха Пасат Олтрак, карах такъв 10 години. Същата проходимост като СУВ, по-комфортен щото не друса и не се клати, 2 л по-малък разход и повече място за багаж.
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Неразбирач ( преди 4 седмици )
    Има два вида коли....комби и всички останали...
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 4 седмици )
    Навремето, Пиех като се появи и почна да обещава едни чудесии, си мислех че тоя няма да го бъде дълго. Всъщност се оказа, че човекът е по малко луд , а повече гениален и с много големи топки. Направо нарита всички догми в индустрията и даде да се разбере, че потенциалът на автомобилите е много много по голям от познатото дотогава.
  • #2
    3 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Кое им харесвате на тия катафалки?
  • #1
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Тончо ( преди 4 седмици )
    Краля на комбитата Авант