Дебютиралите през последните месеци Alfa Romeo Junior Veloce, Abarth 600e, Lancia Ypsilon HF и Peugeot 208 GTI (всички са на платформата e-CMP) предлагат 281 к.с. за страхотно забавление зад волана. Сега към семейството високо производителни модели на Stellantis се присъединява още един електродобив - Opel Мokka GSE.
Както се вижда, в основата на модела е електрическата Мokkа, от която показаният концептуализъм модел се отличава по преработената аеродинамична опашка с въздухозаборник на покрива, жълтите спирачни апарати с нови джанти и оригинална ливрея.
Кросоувърът е в стила, създаден от Opel за промоционалната кампания на гамата на GSE. Интериорът е декориран в рали-стил със спортни седалки, покрито с алкантара кормило и клетка за защита при преобръщане.
Задвижващата система с 281 к.с. 345 Нм и се захранва от батерия с капацитет 54 кВт/ч. Компанията не уточнява броя на двигателите, но посочва, че електромобилът има състезателна трансмисия с многодисков диференциал, а също така подсилени главини и валове.
Окачването на кросоувъра е подобрено с амортисьори и пружини Bilstein с нови подпори, като електронните системи за стабилизация са премахнати.
Инженерите на Opel са поставили допълнителна защита на дъното и отделението за батерии, както и функция на изключване на системата за високо напрежение, която се активира за части от секундата в случай на прекъсване - заради сблъсък, например. Пожарогасителната система е пълна с вещество, което не провежда електричество.
Концепцията за ще се превъплъти в сериен рали-автомобил, който ще съответства на правилата за участие в шампионата FIA5. Предстои и излизане на "цивилна" версия на спортната Mokka, а към семейството GSE ще се присъединят и други модели.
Още снимки на спортния кросоувър - вижте в галерията: