Когато говорим за Nissan Micra, веднага се сещаме за градски автомобил - компактен, лесен за паркиране и евтин за поддръжка. За своята 40-годишна история японският хечбек успя да се наложи на пазара в един от най-оспорваните сегменти, като сега производителят представя неговото шесто поколение.
Всъщност Micra се завръща след пауза, продължила повече от година, като се превръща в изцяло електрически автомобил. Това, което не е променено, е основната идея - малка и първата кола, предлагана на възможно най-достъпна цена.
Новата Micra е изградена на същата платформа като Renault 5, с което споделя същите размери и архитектура. Но докато Renault залага на носталгичната привлекателност на 80-те години, Nissan избира по-модерен и преди всичко по-заоблен език. Повърхностите са меки, предните фарове на видно място напомнят придават младежки дизайн, докато контрастиращият покрив и резбованият колан на каросерията добавят характер.
Резултатът е автомобил с дължина 4 метра и широк 1,8 метра. Той е компактен, но солиден на външен вид, с нисък център на тежестта и 18-инчови джанти, които засилват присъствието му на пътя.
Интериорът също е променен, като дизайнерите залагат на по-ъгловато и спортно оформление. Има два 10,1-инчови екрана - единият за приборния панел, а другият за информационно-развлекателна система. На липсват и препратки към японската идентичност на марката - като очертанията на планината Фуджи в пространството между предните седалки.
И все пак ясно се вижда, че по-голямата част от компонентите са споделени с Renault. Това не е лошо, защото качеството и общата ергономичност са на високо ниво. Разбира се, комбинациите от цветове, тапицерията и цветът на светлините в салона се променят.
Информационно-развлекателната система е разработена на основа на операционната система на Google и интегрира Google Assistant, карти, Play Store и актуализации в реално време. Можете да планирате маршрут със стъпки за зареждане, да получите достъп до профила си в Google и да контролирате автомобила дистанционно чрез приложението NissanConnect. За тези, които предпочитат класическата интеграция, се предлагат Apple CarPlay и Android Auto.
Новият Micra ще бъде пуснат на пазара в края на 2025 в две версии на батерията - 40 kWh (до 310 км пробег) и 52 кВтч (до 408 км WLTP). Мощността варира между 90 и 110 кВт (122-150 к.с.), като времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 9 или 8 секунди. Максималната скорост е 150 км/ч.
Новата Micra разполага с три избираеми режима на шофиране (комфорт, спорт, еко) плюс конфигурируем режим, с персонализируеми параметри за кормилното управление, педала на газта и реакцията на двигателя. Лостовете зад волана регулират и нивото на регенеративното спиране, докато функцията e-Pedal позволява шофиране с един педал, което е полезно при задръствания. Налице е и функцията Vehicle-to-Load, която позволява на външните електрически уреди да се захранват чрез "разклоняване" на електрическия контакт на автомобила, и термопомпа, която оптимизира разхода на гориво в студен климат.
Още снимки на новата Micra - вижте в галерията: