След дълго очакване новата Toyota RAV4 най-после дебютира, като шестото поколение е напълно обновено във всяко отношение, оставайки вярно на хибридните двигатели. Както и при настоящата версия, показаният преди минути SUV ще се предлага само с пълни хибридни и plug-in силови агрегати, като целта на Toyota е моделът да затвърди лидерството си в сегмента - от излизането на модела през 1994 досега по света са продадени над 15 млн бройки, от които 2,5 млн само в Европа.
Японският SUV е напълно преработен, от една страна, за да се приближи визуално (особено отпред) до C-HR и Prius, а от друга, за да даде по-голямо усещане за здравина и спортен дух. В предната част се открояват C-образните оптични групи и преработената решетка, които сякаш увеличат присъствието на пътя, без да променят общия стил. Отстрани открояват дори по-квадратните арки на колелата спрямо сегашното поколение, докато в задната част линиите са по-вертикални, така че да се увеличи максимално вътрешното пространство и да се подобри възприемането на размерите.
Както се очакваше, Toyota RAV4, моделна година 2025, ще се предлага в два варианта - класически и GR Sport (червената кола на снимките), като последният се характеризира с по-спортен стил, с 20-цолови алуминиеви джанти със специфичен дизайн, преработена предна решетка и заден спойлер.
Интериорът също е променен, като вече е по-модерен, без това да се отразява на практичността. Основна роля в него изпълнява 12,9-инчов сензорен монитор на информационно-развлекателната система, която има напълно нов софтуер, по-лесен за използване благодарение на простия си дизайн. Екраните могат да бъдат модифицирани по желание, като се избира каква информация да се показва и в коя област на монитора. В модела дебютира и нов усъвършенстван гласов асистент, който управлява навигацията, средната, вътрешната температура и контрола на автомобила. Системата е съвместима с Android Auto и Apple CarPlay.
По-долу са разположени физически бутони за управление на климатика, докато в ниската част има два правоъгълни елемента, които интегрират селекторите за различните режими на шофиране. Те са поставени между две индукционни плочи за безжично зареждане на смартфона.
Цифровият панел с диагонал 12,3 инча също е преработен и като при информационно-развлекателната система имате различни екрани, включително този, който показва картите на Google Maps. Воланът е с кръгъл дизайн, като в страничните спици са поставени физически бутони за управление на информационно-развлекателните и шофьорските асистиращи системи.
По отношение на пространството и качеството, Toyota определено вдига нивото. Целта е на само да има повече място за возещите се, но и подобрение на комфорта. Засега липсват данни да обема на багажника, но той определено е просторен. Повечето от материалите в интериора са от висок клас, въпреки че все още има и някои твърди пластмаси.
Както се очакваше, Toyota RAV4 си остава хибрид, като чисто електрическа версия няма да се предлага. Пълният хибрид е достъпен в два варианта - със 183 и 191 к.с., и задвижване на четирите колела. Подробности за двигателя все още няма, но се предполага, че това е 2,5-литров бензинов агрегат, комбиниран с един или два електромотора.
В ерата на супер хибридните автомобили Toyota няма как да не бъде сред лидерите, като plug-in версията обещава пробег от 100 км, благодарение на 22,68 кВтч литиево-йонна батерия. Мощността на зареждане също расте, достигайки 50 kW в постоянен ток, за да се увеличи от 10 на 80% от капацитета за 30 минути. При променлив ток вместо това стигате до 11 kW зареждане, което отнема 3 часа.
За първи път в комбинация с plug-in хибрида се предлага предно предаване, като мощността в случая е 268 к.с. При варианта със задвижване на четирите колела мощността скача 304 к.с., като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,8 секунди.
Друга важна иновация за модела е новата платформа за разработка на софтуер, на която са базирани системите за подпомагане на водача на пакета Toyota T-Mate. Сред тях се откроява новото поколение на Toyota Safety Sense, която дебютира на RAV4 2025. Има система Front Cross Traffic Alert за страничния трафик, подобрена система Blind Spot Monitor, нова Lane Change Assist, функция Enhanced Pre-Collision и система за дистанционно паркиране с помощта на смартфон.
Цените на новата RAV4 все още на са известни, като те ще станат ясни до няколко месеца, когато моделът ще бъде на разположение на европейските дилъри на марката.
Още снимки на новата RAV4 - вижте в галерията: