IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новата Toyota RAV4 - само хибрид и повече технологии

Шестото поколение на популярния SUV е променено във всяко отношение

След дълго очакване новата Toyota RAV4 най-после дебютира, като шестото поколение е напълно обновено във всяко отношение, оставайки вярно на хибридните двигатели. Както и при настоящата версия, показаният преди минути SUV ще се предлага само с пълни хибридни и plug-in силови агрегати, като целта на Toyota е моделът да затвърди лидерството си в сегмента - от излизането на модела през 1994 досега по света са продадени над 15 млн бройки, от които 2,5 млн само в Европа.


Toyota RAV4 (2025)


Японският SUV е напълно преработен, от една страна, за да се приближи визуално (особено отпред) до C-HR и Prius, а от друга, за да даде по-голямо усещане за здравина и спортен дух. В предната част се открояват C-образните оптични групи и преработената решетка, които сякаш увеличат присъствието на пътя, без да променят общия стил. Отстрани открояват дори по-квадратните арки на колелата спрямо сегашното поколение, докато в задната част линиите са по-вертикални, така че да се увеличи максимално вътрешното пространство и да се подобри възприемането на размерите.

Както се очакваше, Toyota RAV4, моделна година 2025, ще се предлага в два варианта - класически и GR Sport (червената кола на снимките), като последният се характеризира с по-спортен стил, с 20-цолови алуминиеви джанти със специфичен дизайн, преработена предна решетка и заден спойлер.


Toyota RAV4 (2025)


Интериорът също е променен, като вече е по-модерен, без това да се отразява на практичността. Основна роля в него изпълнява 12,9-инчов сензорен монитор на информационно-развлекателната система, която има напълно нов софтуер, по-лесен за използване благодарение на простия си дизайн. Екраните могат да бъдат модифицирани по желание, като се избира каква информация да се показва и в коя област на монитора. В модела дебютира и нов усъвършенстван гласов асистент, който управлява навигацията, средната, вътрешната температура и контрола на автомобила. Системата е съвместима с Android Auto и Apple CarPlay.

По-долу са разположени физически бутони за управление на климатика, докато в ниската част има два правоъгълни елемента, които интегрират селекторите за различните режими на шофиране. Те са поставени между две индукционни плочи за безжично зареждане на смартфона.


Toyota RAV4 (2025)


Цифровият панел с диагонал 12,3 инча също е преработен и като при информационно-развлекателната система имате различни екрани, включително този, който показва картите на Google Maps. Воланът е с кръгъл дизайн, като в страничните спици са поставени физически бутони за управление на информационно-развлекателните и шофьорските асистиращи системи.

По отношение на пространството и качеството, Toyota определено вдига нивото. Целта е на само да има повече място за возещите се, но и подобрение на комфорта. Засега липсват данни да обема на багажника, но той определено е просторен. Повечето от материалите в интериора са от висок клас, въпреки че все още има и някои твърди пластмаси.


Toyota RAV4 (2025)


Както се очакваше, Toyota RAV4 си остава хибрид, като чисто електрическа версия няма да се предлага. Пълният хибрид е достъпен в два варианта - със 183 и 191 к.с., и задвижване на четирите колела. Подробности за двигателя все още няма, но се предполага, че това е 2,5-литров бензинов агрегат, комбиниран с един или два електромотора.

В ерата на супер хибридните автомобили Toyota няма как да не бъде сред лидерите, като plug-in версията обещава пробег от 100 км, благодарение на 22,68 кВтч литиево-йонна батерия. Мощността на зареждане също расте, достигайки 50 kW в постоянен ток, за да се увеличи от 10 на 80% от капацитета за 30 минути. При променлив ток вместо това стигате до 11 kW зареждане, което отнема 3 часа.


Toyota RAV4 (2025)


За първи път в комбинация с plug-in хибрида се предлага предно предаване, като мощността в случая е 268 к.с. При варианта със задвижване на четирите колела мощността скача 304 к.с., като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,8 секунди.

Друга важна иновация за модела е новата платформа за разработка на софтуер, на която са базирани системите за подпомагане на водача на пакета Toyota T-Mate. Сред тях се откроява новото поколение на Toyota Safety Sense, която дебютира на RAV4 2025. Има система Front Cross Traffic Alert за страничния трафик, подобрена система Blind Spot Monitor, нова Lane Change Assist, функция Enhanced Pre-Collision и система за дистанционно паркиране с помощта на смартфон.

Цените на новата RAV4 все още на са известни, като те ще станат ясни до няколко месеца, когато моделът ще бъде на разположение на европейските дилъри на марката.


Още снимки на новата RAV4 - вижте в галерията:


0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 2 седмици )
    Няма смисъл с това задвижване. За градска кола е голяма, за дълго пътуване не става.
  • #18
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Цените ще започват от около 50 к евро, плъгинът ще е поне десетаче отгоре. Едва ли ще продават кой знае колко в Европа, но в Щатите ще счупят пазара. Там са обявени от около 32 000 долара за хибрида и 44 000 за плъгина. Иначе екстериорът е спорен, а интериорът не искам да го коментирам. За 32 000 долара става, ама за 100 бона е подигравка.
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До #14 ( преди 3 седмици )
    Винаги? Това да не е перпетуум мобиле? Всяка батерия се изтощава. Няма как да им налични 300 к. с. през цялото време.
  • #16
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Продажбите на ДВГ стигнаха пика си през 2018 - 83,77 млн. Оттогава само спадат - до 63,8 през 2024. Растежът, който се наблюдава през последните 2-3 години, се дължи ИЗЦЯЛО на електромобилите. През 2025-а, процентът на електромобилите продължава да расте и вече е 20%. 1 от 5 коли е чисто електрическа. А при Тойотка е само 1 от 100. Не, бе, въобще не изостава от тенденцията - само 20 пъти.
  • #15
    2 rate up comment 7 rate down comment
    ха ха ( преди 3 седмици )
    Къде видя тойота хибрид да вдига повече от 180 км/ч.? Сигурно си в друга вселена. Не знам за какви 300 коня говориш? Това което съм го написал е от личен опит със Сузуки аркана 300к.с. Отначало докато имаше ток в батерията вървяхме еднакво, като до 300к.с. не ми достигат 110. След някой и друг километър батерията на хибрида се изчерпа и остана само с 2,5 бензин. Не се лъжете на новите параметри на хибридите.
  • #14
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Хаха,ейй дизел хаха, ако беше чел,щеше да знаеш,че системата хибрид на Тойота поддържа винаги 300 коня, тоест не допуска изтощаване на батерията до 0. Системната мощност е налична винаги след 200, след 200 както искаш го чета. Дизелов сув ще остане в точка от светофара та чак до Пловдив няма да види равката
  • #13
    7 rate up comment 10 rate down comment
    ха ха ( преди 3 седмици )
    Лъжите на производителите са безкрайни. 300 к.с. и 5,8 сек. до 100, реално на дълъг път след 100км/ч нито един от тези показатели не е реален за този автомобил. И като се има предвид и максималната му скорост, всеки дизел с около 200 коня и ускорение около 8 сек до 100 ще изпревари този рав.
  • #12
    7 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Скъпо, грозно и кичозно, това явно правено за родени след 2000-та върли фенки на CHR.
  • #11
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    За нашите условия е по добре Дачия Дъстър с ръчни скорости. Тая Равка вече стана много скъпа. И какви са тия джанти 20 инча? Що за глупост. 16 инча е много по добре. Вози по меко, по проходимо е, пази окачването и да не се раздрънква колата по дупките.
  • #10
    12 rate up comment 1 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 3 седмици )
    Не е лоша, въпрос на вкус. Гледам, че преди мен се оплакват от бутоните, аз пък адмирирам наличието им. Но все пак няма кой знае какви промени, задвижването си е същото. А като обявят цена от 120к за плъгин хибрида и разговорът приключва. За тази сума бих взел електрическа и разходите ми за поддръжка ще са значително по-ниски.