IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Honda рязко съкращава инвестициите в ЕV, ще харчи повече за хибриди

Японският производител удвоява броя на предлаганите модели със смесено задвижване

Вторият по големина японски производител - Honda, обяви, че намалява инвестициите си в електрически превозни средства предвид забавянето на търсенето им ще се съсредоточи върху хибридите, които сега са много по-предпочитани от потребителите. Съответно, компанията ще намали целите си за продажба на EV, който трябваше да представляват 30% от общите продажби през финансовата 2030.


Honda CR-V


Така Honda става поредната от многото световни автомобилни марки, които намаляват инвестициите си в електромобили поради промяната в търсенето в полза на хибридите и тъй като правителствата по света облекчават сроковете за спазване на правилата за емисиите и целите за продажба на EV.

Японската компания планира да пусне 13 хибридни модела от следващо поколение в световен мащаб през четирите години от 2027. В момента тя продава повече от дузина хибридни модели по целия свят. Плановете на Honda включват и разработването на нова хибридна система за големи модели, която трябва да бъде готова през втората половина на десетилетието.

Автомобилният производител се стреми да продаде 2,2-2,3 млн хибридни превозни средства до 2030, което представлява огромен скок спрямо 868 000 бройки, реализирани на пазара през миналата година. Общо през 2024 Honda е успяла да реализира 3,8 млн автомобили с различно задвижване.


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Последно време с продажбите на хибриди всички вадят желязна логика от рода на "аз ви вдигам данъците и щом ги плащате - хората харесват високи данъци".
  • #4
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    В Китай дъното са корейците по продажби. От февруари, при аналогични модели, японските са по-евтини. Японците и те закопаха дъното, и пак няма търсене. В Китай на всяко паркомясто има зарядно. Купуваш си апартамент с две места, и двете имат. Зарядните са навсякъде. И за това електричките са масови. И в планината да отидеш, до хижата ще има зарядни. Сложете си зарядно пред блока у нас за да разберете за каква мъка става дума.
  • #3
    3 rate up comment 5 rate down comment
    до 1 ( преди 3 седмици )
    Просто е, гледай къде отиват парите. Ако колите се произвеждат в ЕС/САЩ, то парите ще отиват "където трябва". Понеже ЕС/САЩ не могат да произведат нищо конглокентно на Китай, то се налагат всякакви ограничения/изисквания за да не отидат парите в Китай. Така се ограничава търсенето, няма да купуваш неконглокентно защото само това си имаме. Електричките идват от Китай, и те си ги развиват. И си увеличават продажбите при липса на конглокенция отвън. Където се появят китайците, другите загиват.
  • #2
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Който не може да продължи напред с електрификацията, защото не може да произведе електромобил който да зарежда 500 км пробег за пет минути, ще дава заден на електрификацията. Ще продължава да обяснява, че неговите електромобили, които за пет минути зареждат 50 км не се търсят, въпреки, че продажбите на останалите растат.
  • #1
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Дали някой ще успее да ми обясни парадокса на намаляващото търсене на електромобили и увеличаващите им се продажби?