Вторият по големина японски производител - Honda, обяви, че намалява инвестициите си в електрически превозни средства предвид забавянето на търсенето им ще се съсредоточи върху хибридите, които сега са много по-предпочитани от потребителите. Съответно, компанията ще намали целите си за продажба на EV, който трябваше да представляват 30% от общите продажби през финансовата 2030.
Така Honda става поредната от многото световни автомобилни марки, които намаляват инвестициите си в електромобили поради промяната в търсенето в полза на хибридите и тъй като правителствата по света облекчават сроковете за спазване на правилата за емисиите и целите за продажба на EV.
Японската компания планира да пусне 13 хибридни модела от следващо поколение в световен мащаб през четирите години от 2027. В момента тя продава повече от дузина хибридни модели по целия свят. Плановете на Honda включват и разработването на нова хибридна система за големи модели, която трябва да бъде готова през втората половина на десетилетието.
Автомобилният производител се стреми да продаде 2,2-2,3 млн хибридни превозни средства до 2030, което представлява огромен скок спрямо 868 000 бройки, реализирани на пазара през миналата година. Общо през 2024 Honda е успяла да реализира 3,8 млн автомобили с различно задвижване.