Могъщият редови шестцилиндров двигател (известен и като I6) бе често срещана гледка, задвижвайки редица модели от цял свят. През последните десетилетия обаче V6 го измести до голяма степен, тъй като заема по-малко място. Впрочем, турбодвигателите с по-малко цилиндри като цяло изглежда са посоката, в която се движи автомобилната индустрия. В дългосрочен план, с широкото навлизане на електрическите превозни средства, скоро може да няма толкова много двигатели.
BMW обаче никога не губи надежда. Вярващ в редовите 6-цилиндрови двигатели от 30-те години на миналия век, баварският гигант продължава да ги използва и днес. Настоящият B58, редови 6-цилиндров двигател с турбокомпресор, е забележително универсален агрегат, задвижващ всичко - от ориентирания към производителността седан M340i до наблягащия на комфорта SUV X7.
Редовите 6-цилиндрови двигатели на BMW предлагат страхотна комбинация от икономия на гориво, надеждност и добра старомодна мощност. Те са толкова добри, че през годините редица други марки избраха да използват в моделите си. От японска суперзвезда до италианска кола, за която не сте чували, от пистов автомобил до здрав офроуд модели, ето 8 такива, които имат двигател BMW I6 без емблемата на баварската компания върху капака.
8 автомобила с редови 6-цилиндров двигател на BMW (ГАЛЕРИЯ):
В продължение на 20 години Toyota Supra е култов модел - един от онези всеобщо обичани спортни автомобили, които някак си успяват да бъдат едновременно бързи и достъпни. По-специално, легендарният ѝ двигател 2JZ често се смята за един от най-добрите, правени някога, както в заводския модел, така и в творенията на всевъзможни тунинг студия по света.
После обаче се случва нещо забавно: сглобяването на Supra е прекратено през 2002-ра, а Toyota никога повече не произвежда редови 6-цилиндров двигател. Така че, когато японският производител зарадва феновете си, като обявява завръщането на Supra през 2019-та, те получават и изненада. Тази нова Supra няма да има произведен от Toyota I6, наследник на 2JZ. Всъщност, дори няма да е с двигател на японската компания. Вместо това, новата Supra разполага с B58, същият 3-литров редови 6-цилиндров двигател на BMW, който се монтира в M340i.