IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Премиум марка, за която едва ли се чували, смазва BMW и Mercedes

Само за 3 години Aito утрои продажбите си за три години на китайския пазар

Не е тайна, че западните марки преживяват трудни времена в Китай, след като в продължение на години бяха без конкуренция. Сега продажбите им падат, тъй като купувачите се обръщат към местни производители, които бързо набират популярност и в някои случаи изпреварват дори утвърдени брандове. Така BMW и Mercedes бяха напълно надминати по продажби през 2024 от марка, която дори не е съществувала четири години по-рано.


Aito


Тази марка е Aito, като тя се роди през 2021, когато производителят на смартфони Huawei се обедини със Seres Group - компания, известна някога със своите основни малки камиони и миниванове. Само за три години общите продажби на автомобили на Seres Group се утроиха до 427 000 единици според данни, цитирани от Bloomberg, а основният двигател за успеха беше именно Aito.

През миналата година новата марка продаде 151 000 луксозни автомобила (така се дефинират превозни средства, струващи над 500 000 юана или 69 000 долара). Това прави Aito най-успешният производител в премиум сегмента. BMW е на второ място със 145 000 бройки, а Mercedes е на трето място - 127 000 автомобила. Четвъртият Land Rover събра 50 000 продажби, а Porsche, чиито проблеми с Китай са добре известни, си осигури пето място с 48 000 единици, показват данните на ThinkerCar.


Aito M9


Тъй като повечето от моделите на Aito падат под прага на лукса от 500 000 юана, основната тежест на продажбите във високия клас беше поета от M9. Това е SUV, който е приблизително със същия размер като китайското BMW X5 с дълго междуосие и се предлага с табло с троен екран и избор от удължаване на пробега (EREV) и пълни EV задвижвания.

Въпреки успеха, в Aito не забавят темпото. Компанията пусна малко по-малка версия на M9 тази година, наречена M8, която е само с 40 мм по-къса и ще продължи да увеличава натиска върху западните луксозни марки през 2025.


0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Е ( преди 3 седмици )
    А китайците колко продадоха извън китай? Общо взето, който има пари не харесва китайски ерзаци, а който харесва китайци, обикновено няма пари за никаква кола. Иначе китайците дават кинти за реклама и пропаганда на подобни съмнителни медии.
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Смазвали. Истината е че богатия китаец винаги ще си купи мерцедес/бентли/порше. Тези които купуват това нещо са среднозаможните китайци които искат повече за парите си но забравят ме живота на тази кола е 5 години , а на доказана марка - 5 пъти повече. Относно Genesis - това ме са продали някоя бройка в щатите не означава че някой ги иска в Европа. Още преди 7-8 години в Сеул се возих на генезис.голям подлакътник по средата на задната седалка, но никаква шумоизолация. Слабо копие
  • #4
    2 rate up comment 5 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 3 седмици )
    След US-бума на GENESiS, сега на ход е 1 друг водещ - 4АЙНА премиум-бранд, за който макар че едва ли сте чували, започна да смазва B-NE-W, Mercedes и АУДИ в CN...
  • #3
    11 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Премиум за китайците - за останалия свят - поредното Алиекспрес недоразумение отиващо за скрап на 4-тата година. Не сме ги чували и едва ли и ще чуем за тях слава богу
  • #2
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Най-големит враг на Мерцедес е Мерцедес.
  • #1
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Предадоха европееца заради Китай, нека се помни какви коли правеха да се харесат на тях и какво пробутваха на нас, сега ще страдат!