IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Китай показаха какво ще премахне дизеловите камиони

CATL представи сменяеми батерии за тежко товарни превозни средства

Най-големият производител на батерии в света CATL представи нов стандартен сменяем модул "75#" за тежкотоварни автомобили. Технологията е насочена към ускоряване на прехода към електрическа тяга в товарния сегмент и позволява да се инсталира различен брой батерии на шасито.


CATL


Презентацията на новите батерии се състоя на 18 май в град Датън (Китай), но самата технология не е нещо ново за CATL. Още през декември миналата година китайската компания пусна сменяеми батерии за леки автомобили, като има амбиции да изгради цяла мрежа от сервизи по пътищата на страната, които да предлагат услугата.

Според Ян Джун, ръководител на дъщерното дружество Qiji Energy, новата станция побира 95% от камионите и побира 24 батерии. Изчисленията на на CATL показват, че работата на такива камиони спестява около 60 000 юана (7400 евро) на всеки 100 000 км в сравнение с дизеловите аналози. Това е с около 20 000 юана (2450 евро) по-евтино от камионите с втечнен природен газ и такива автомобили са по-малко податливи на колебания в цените на горивата.

Компанията очаква, че до 2028 дялът на електрифицираните тежкотоварни автомобили в Китай ще достигне 50%. Това отваря перспективи за въвеждане на нови автомобили в сегмента на търговските превозни средства с ниски разходи за поддръжка и зареждане.


0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Вътю Т. Панчев ( преди 1 месец )
    А бе като туриш цената на батерията (за лека кола) километърът излиза 0.6 лева , на бензин-0.15 , нафта -0.14 ...за камион ще е двойно
  • #17
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    CATL не случайно е най-големият производител на батерии в света * CATL: 37.9% * BYD: 17.2% * LG Energy Solution: 10%
  • #16
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До бумеранг ( преди 1 месец )
    Същите батерии се използват и за съхранение на енергия. 50 такива батерии имат мощността с която в момента работи павец чаира , която стабилизира мрежата на Македония онзи ден, за да не последва съдбата на Испания!
  • #15
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само една такава батерия има мощност да зарежда едновременно два камиона, които за 15 минути да заредят 70% от капацитета си - по 560 км пробег, както и енергия за зареждане на 16 такива камиона, дори когато е спрял тока.
  • #14
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До бумеранг ( преди 1 месец )
    Относно тока прочети скорошната статия за която има линк Точно под тази статия "Още по темата:Нова батерия на CATL захранва 150 ЕV наведнъж или къща в продължение на 6 годиниНова батерия на CATL захранва 150 ЕV наведнъж или къща в продължение на 6 годиниСистемата за съхранение на енергия Tener Stack разполага с капацитет от 9 MWh"
  • #13
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мащаб и капацитет: * CATL разполага със значителен капацитет за рециклиране на отпадъчни батерии. През 2023 г. са рециклирани 100 000 тона, а капацитетът за преработка достига 270 000 тона годишно, с планове за увеличаване до 1 милион тона. * Компанията има над 240 депа за събиране на отпадъчни батерии. * CATL инвестира значителни средства в изграждането на нови бази за рециклиране, включително съоръжение в Южен Китай с капацитет от 500 000 тона рециклирани материали годишно.
  • #12
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Технологии и процеси: * CATL разработва и използва собствени технологии за рециклиране на батерии, включително "насочено рециклиране" за възстановяване на ценни метали като никел, кобалт, манган и литий с висока ефективност. * Компанията твърди, че постига степен на възстановяване до 99.6% за никел, кобалт и манган и 91% за литий. * CATL се стреми към създаване на затворен цикъл на производство употреба каскадно използване рециклиране на батерии.
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Бумеранг ( преди 1 месец )
    Хубави сметки. Какво правим после токсичните батерии? Те не изчезват! Остават и замърсяват. Ще ги рециклираме. Добре, но и това цапа и то здраво цапа. Ами електричество? Когато всичко мине на ток, то всичко и всички ставаме зависими от контакта!!! Това в Испания и Македония няма да е последно....! С тази дигитализация само си затягаме примката около вратовете! Спира тока и всичко свършва!
  • #10
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    СССР кога са произвеждали двигатели за mercedes и BMW? CATL обаче произвежда батерии за електромобилите им, както и за електромобилите на повечето автомобилни производители. СССР кога се произвеждали по-качествени и по-високотехнологични автомобили от Toyota? Но докато електромобилите на Toyota се зареждат с 150 kW, то CATL произвежда батерии които се зареждат със 1300 киловата, което е десетина пъти по-бързо.
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    факт ( преди 1 месец )
    Самолетния транспорт ще премахне дизеловите камиони и нищо друго