Когато услугите за свързаност започнаха да нахлуват в автомобилите, беше ясно, че производителите са намерили нова златна жила, която да използват. Автомобилните компании обявиха, че мултимедийните системи се превръщат в епицентър на връзката с външния свят, тъй като са напълно затворени и предлагат огромни възможности за забавление. В същото време те не могат да бъдат амортизирани, защото се обновяват непрекъснато. Сега обаче се появява нов проблем - оказва се, че този бизнес не носи доходите, които се очакваха от него.
И от това губят всички производители, защото те похарчиха милиарди за разработване на мощни софтуерни решения или за търговски споразумения за използване на технологии - като Apple CarPlay Ultra, например. Оказва се, че потребителите използват услугите за свързаност, само когато са безплатни. Обикновено това се случва през първите три години от закупуването на автомобила. И след като този срок изтече, на клиента се предлагат абонаментни периоди от поне една година и с цена, която в най-добрия случай е 60 евро.
Използването на тези функции показва местоположението на превозното средство, като помага за търсенето на паркинги, бензиностанции, забележителности и др. Проучване, проведено в Европа и САЩ, обаче показва, че 76% от повече от хиляда анкетирани не използват тези функции. Някои твърдят, че не са съгласни с начина, по който се предоставят услугите, други нямат интерес към тях, а трети не знаят за наличието им.
Четирима от десет респонденти посочват, че биха се интересували от система, която би позволила управлението на застраховката и гаранцията на самото превозно средство. А 56% признават, че използват повече приложения от доставчици, външни за производителя на автомобил, независимо дали са платени или безплатни.
Проучването установява още, че само 24% използват абонамент, като 67% от тях са готови да продължат. А това означава още намаляване на потребителите, интересуващи се от тези услуги, което ще генерира допълнителните загуби за производители.