IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Марките попаднаха в нов капан - наляха милиарди в услуга, която никой не иска

Потребителите отказват да плащат абонамент за технологии за свързаност

Когато услугите за свързаност започнаха да нахлуват в автомобилите, беше ясно, че производителите са намерили нова златна жила, която да използват. Автомобилните компании обявиха, че мултимедийните системи се превръщат в епицентър на връзката с външния свят, тъй като са напълно затворени и предлагат огромни възможности за забавление. В същото време те не могат да бъдат амортизирани, защото се обновяват непрекъснато. Сега обаче се появява нов проблем - оказва се, че този бизнес не носи доходите, които се очакваха от него.


свързаност, дисплей


И от това губят всички производители, защото те похарчиха милиарди за разработване на мощни софтуерни решения или за търговски споразумения за използване на технологии - като Apple CarPlay Ultra, например. Оказва се, че потребителите използват услугите за свързаност, само когато са безплатни. Обикновено това се случва през първите три години от закупуването на автомобила. И след като този срок изтече, на клиента се предлагат абонаментни периоди от поне една година и с цена, която в най-добрия случай е 60 евро.

Използването на тези функции показва местоположението на превозното средство, като помага за търсенето на паркинги, бензиностанции, забележителности и др. Проучване, проведено в Европа и САЩ, обаче показва, че 76% от повече от хиляда анкетирани не използват тези функции. Някои твърдят, че не са съгласни с начина, по който се предоставят услугите, други нямат интерес към тях, а трети не знаят за наличието им.

Четирима от десет респонденти посочват, че биха се интересували от система, която би позволила управлението на застраховката и гаранцията на самото превозно средство. А 56% признават, че използват повече приложения от доставчици, външни за производителя на автомобил, независимо дали са платени или безплатни.

Проучването установява още, че само 24% използват абонамент, като 67% от тях са готови да продължат. А това означава още намаляване на потребителите, интересуващи се от тези услуги, което ще генерира допълнителните загуби за производители.


0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хората казват било олдскул, и др. Да може да е "стара" технология но работи! За андроид също съм си намерил едно много готино и семпло приложение което се казва Custom Maps. С него можеш да превърнеш всяка една снимка (JPG или PNG) в интерактивна карта. И разбира се работи изцяло офлайн след като бъде направена първоначалната настройка на мащаба и координатите. С него може и да се изтеглят и изображения от десктоп версията на Google Earth Pro и снимки на сателита Copernicus Sentinel 1.
  • #2
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дори и най обикновения GPS Garmin Drive има всички функции които са ми необходими. Инсталирам си даже различни карти за различни неща. Примерно за офроуд пътища и не са отбелязани на другите карти. И най хубавото е че работи изцяло в офлайн режим и не разчита на интернет и мобилни оператори защото е само приемник на сателитен сигнал. Това го прави много по надеждна технология. Има разбира и всякакви приложения и за телефони, но не са толкова добри колкото специализираните GPS устройства.
  • #1
    0 rate up comment 1 rate down comment
    РЕАЛист ( преди 1 месец )
    CarPlay Ultra в момента се предлага само за моделите на Aston Martin, които са в премиум сегмента. С други думи, мисля, че само в България някой би си купил Aston Martin и би мрънкал срещу платения инфотейнмънт....