IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Идва ли краят за тираджиите? Камиони без шофьор тръгнаха в Тексас

Машините на Aurora свързват Далас и Хюстън, без да имат човек на борда

Камиони без човек на борда вече извършват редовни товарни превози между Далас и Хюстън в американския щат Тексас. Оператор на линията е компанията Aurora Innovation, разработила автопилотите от четвърто ниво на автономност. Маршрутът е с дължина 250 мили (402 км), а поне още две компании са във финална фаза на изпитанията и скоро ще предложат подобна услуга, съобщава Autoweek.
  
   
безпилотен камион, ТИР, Aurora
  
          
Острият недостиг на шофьори на камиони, който и американската, и европейската логистична индустрии изпитват от години, насърчиха рекордни инвестиции в тази посока. Aurora има над 10,000 осъществени пътувания на своя автопилот под човешки надзор, преди да получи разрешение за напълно безпилотни курсове. Първите два търговски партньора на компанията са Uber Freight и Hirschbach Motor Lines, която се специализира в доставките на спешни и температурно чувствителни стоки. "Да се преобрази една стара индустрия като товарните превози не е лесно, но не можем да пренебрегнем безопасността и ефикасността, които тази нова технология ни дава", коментира Ричард Стокинг, главен изпълнителен директор на Hirschbach Motor Lines. "Тя ще направи по-лесен живота на нашите шофьори, защото може да поеме от тях по-дългите и изтощителни маршрути".

След маршрута между складовите зони на Далас и Хюстън, Aurora планира да автоматизира и превозите до Финикс и Ел Пасо по-късно тази година.
  
   
безпилотен камион, ТИР, Aurora
  
        
Нейната система от четвърто ниво на автономност е еквивалентна и дори превъзхожда способностите, които компании като Tesla обещават за своите бъдещи "роботаксита". Системата е в състояние да следи пътя напред на доста по-голямо разстояние, да разпознава пешеходци в тъмното от стотици метри, и да предвижда дори неща като автомобил, прекосяващ кръстовище на червено.

"Ние сме първата компания, която успешно и безопасно оперира търговски маршрут за безпилотни камиони по обществени пътища", подчерта Крис Ърмсън, шефът на Aurora. Действително досегашните полеви изпитания - не само в САЩ, но и в Европа и Китай - задължително бяха с човек-наблюдател на борда. При Aurora камионите се наблюдават дистанционно от оперативния център на компанията.
 
     

 

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 5,тръгнали са и се управляват от логистичния център на компанията с оператор и човеия фактор не играе в случая,а тези с водката са тук в бъл...ария дето пият и спят когато карат. Първо трлябва да си погледнеш ос...ания дупник и тогава да се подиграваш на другите които вече са го внедрили. Да не говорим,че в краварника СрАЩ шоферите се наливат с бира непрекъснато по време на път и е хубаво да ги видиш колко катастрофи имат с тирове там,преди да се подиграваш на руснаците цар вул съдран.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 6 на седмица в САЩ се случват по няколко десетки влакови катастрофи с товарни влакове заради амортизирана ж.п. мрежа. Релсите им са все още на дървени *** от преди 100 години. Поне по кадрите се виждат ясно. Дори у нас преди демонокрацията започна премахването на дървените *** и замяната им с бетонни такива.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 5,тръгнали са и се управляват от логистичния център на компанията с оператор и човеия фактор не играе в случая,а тези с водката са тук в *** дето пият и спят когато карат. Първо трлябва да си погледнеш ос...ания дупник и тогава да се подиграваш на другите които вече са го внедрили. Да не говорим,че в краварника СрАЩ шоферите се наливат с бира непрекъснато по време на път и е хубаво да ги видиш колко катастрофи имат с тирове там,преди да се подиграваш на руснаците цар вул съдран.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 6,съгласен,но няма толкова развита ж.п. мрежа до всяка точка,а само до големите центрове. От там освен с камиони,няма с кво да го доставиш товара. За нас да не говорим,амортизиран ж.п. транспорт и релсов път,да не говорим,че някой места въобще отпаднаха при положение,че ж.п. мрежата ни е разработвана и с военно стратегическа цел,но при демонокрацията всичко бе разрушено и унищожено,а ж.п. транспорта замина на кино.
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    мястото на товарния транспорт е върху релси
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    до 4 ( преди 1 месец )
    Точно така е. Камионите тръгват автономно, веднага щом шофьорът довърши второто шише водка. И спират, когато се събуди
  • #4
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В Тексас ли,че те в Русия от преди 2 години се движат няколко КАМАЗ-а,като 2 са напълно без човек в кабината,а се управляват от оператор в Москва,другите 4 машини са с човек в кабината на пасажерското място в случай,че се наложи нещо. До сега не се е налагало,а са изминали няколко стотици хиляди километра.
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    2-ри, а знаеш ли защо? Защото разчитат само на пасивни и активни асистенти и през това време се знаимават с други глупости така е. Решават кръстословици, гледат филми.. но не и пътя. Когато стане напечено, няма време да асимилира ситуацията на път, камо ли да реагира. Подбна е картинката и при водачите на леки коли.
  • #2
    4 rate up comment 5 rate down comment
    до турбо ( преди 1 месец )
    защото сега всека втора катастрофа не е с тираджия ?
  • #1
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Не е краят на тираджиите,а начало на катастрофите с автономни камиони.