Камиони без човек на борда вече извършват редовни товарни превози между Далас и Хюстън в американския щат Тексас. Оператор на линията е компанията Aurora Innovation, разработила автопилотите от четвърто ниво на автономност. Маршрутът е с дължина 250 мили (402 км), а поне още две компании са във финална фаза на изпитанията и скоро ще предложат подобна услуга, съобщава Autoweek.
Острият недостиг на шофьори на камиони, който и американската, и европейската логистична индустрии изпитват от години, насърчиха рекордни инвестиции в тази посока. Aurora има над 10,000 осъществени пътувания на своя автопилот под човешки надзор, преди да получи разрешение за напълно безпилотни курсове. Първите два търговски партньора на компанията са Uber Freight и Hirschbach Motor Lines, която се специализира в доставките на спешни и температурно чувствителни стоки. "Да се преобрази една стара индустрия като товарните превози не е лесно, но не можем да пренебрегнем безопасността и ефикасността, които тази нова технология ни дава", коментира Ричард Стокинг, главен изпълнителен директор на Hirschbach Motor Lines. "Тя ще направи по-лесен живота на нашите шофьори, защото може да поеме от тях по-дългите и изтощителни маршрути".
След маршрута между складовите зони на Далас и Хюстън, Aurora планира да автоматизира и превозите до Финикс и Ел Пасо по-късно тази година.
Нейната система от четвърто ниво на автономност е еквивалентна и дори превъзхожда способностите, които компании като Tesla обещават за своите бъдещи "роботаксита". Системата е в състояние да следи пътя напред на доста по-голямо разстояние, да разпознава пешеходци в тъмното от стотици метри, и да предвижда дори неща като автомобил, прекосяващ кръстовище на червено.
"Ние сме първата компания, която успешно и безопасно оперира търговски маршрут за безпилотни камиони по обществени пътища", подчерта Крис Ърмсън, шефът на Aurora. Действително досегашните полеви изпитания - не само в САЩ, но и в Европа и Китай - задължително бяха с човек-наблюдател на борда. При Aurora камионите се наблюдават дистанционно от оперативния център на компанията.