IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

България е на последно място по закупени EV и PHEV

Данните на производителите сочат, че поставената за 2030 година цел за емисиите в Европа е неизпълнима

Полезно за шофьорите на електрически коли или тези, които обмислят да купя такива. Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) разработи нов интерактивен инструмент за проследяване, естествено, включена е България. Той ще помогне и за установяване на напредъка в електрификацията и прехода към нулеви емисии.


електромобили, Европа


Едва ли са изненадващи резултатите, според което България е последно място по закупени нови електрически автомобили и PHEV коли като процент от общи автомобилен парк. В данните са включени държавите от общия европейски пазар, като българският е на последно място с 5,5 процента. Пак без изненада - близо до нас е Румъния с 6,4. Прави впечатления ниския процент и на традиционни автомобилни производители като Италия (9,4%) и Чехия (8,9).

На първо място убедително е Норвегия с 95,2 процента, като тройката допълват комшиите им Швеция (58) и Финландия (55,4). Четвъртата държава над 50 процента е Нидерландия.


Електрически автомобили-56


Актуализиран редовно с най-нови данни, тази динамична карта ще даде възможност на политиците, журналистите, специалистите от индустрията и заинтересованите страни да имат достъп до най-новите данни по ключови показатели. Те включват регистрации, инфраструктура, превозни средства, които в момента се движат по пътищата, и цени на таксуване.

"Преходът към мобилност с нулеви емисии очевидно не набира скорост толкова бързо, колкото се очакваше, когато амбициозните цели бяха поставени за първи път в коренно различен политически контекст. Производителите на превозни средства играят своята роля, като предлагат разнообразна гама с нулеви емисии, но не можем да се справим сами с това предизвикателство“, заяви Зигрид де Врис, генерален директор на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). „Разработихме този инструмент, за да предоставим точна и надеждна картина на електрификацията и усвояването на нулеви емисии в Европа и да помогнем за вземането на решения, които отразяват настоящите отрезвяващи реалности на прехода“.


VW ID


Той се надява, че тази интерактивна карта ще помогне в диалога на асоциацията с Европейската комисия.  Ясно е, че марките не са особено щастливи от сроковете за постигане на 100 процента нулеви емисии. А и от Брюксел дават сигнали вече, че ще отстъпят.

Ключови данни 

- Пазарният дял на електрическите автомобили с батерии в Европа отбеляза първия си спад през 2024 година, падайки от 14,6% на 13,6% – почти 6% намаление на продадените бройки. 

- За постигане на целта за 2030 година са необходими 8,8 милиона зарядни станции за автомобили и микробуси, но днес в ЕС има само около 880 000 – това все пак е десетократно увеличение за пет години. 

- Средно на всеки пет електрически автомобила в ЕС има по една обществена зарядна станция, като съотношението се увеличава значително, когато се вземат предвид plug-in хибридите и микробусите. 

- Когато се зареждат от обществени мрежи, електрическите автомобили и микробуси струват повече за експлоатация от моделите с двигател с вътрешно горене в повечето европейски страни. 


електрически камиони


- Пазарният дял на средно и тежкотоварните камиони с нулеви емисии е 3,5%, което е далеч от 35%-те, необходими само в следващите пет години, за да се постигнат целите за емисии на CO2. 

- Днес в ЕС има само няколкостотин обществени зарядни станции, подходящи за камиони. Но за да се постигнат целите за емисии на CO2 до 2030 година, трябва да има около 35 000 обществени зарядни станции, подходящи за камиони. В допълнение към около 2000 станции за зареждане с водород (с капацитет поне два тона на ден). Това са поне 500 зарядни станции, откривани средно всеки месец. 


0 от 500
  • #13
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Охотник ( преди 3 седмици )
    Аутомедия. Е как да е на друго място? Нисък социален стандарт, и нито един автомобилен завод. Цените на новите автомобили, са безумни, поради алчността, на всеизвестни продажници. И овчият страх, на стадото. После му пишете технически параметри.
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Самият факт че от първоначалното "електрически" вече говорим за "електрифицирани" ни дава представа колко постижимо е светлото бъдеще дето го налагат от Брюксел
  • #11
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До Франк ( преди 3 седмици )
    А ти си очаквал някакъв грандиозен скок на продажбите в бедна България само за две-три години?
  • #10
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Франк ( преди 3 седмици )
    Чистите електрически в БГ са под 1% със сигурност.
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    РЕАЛИСТ ( преди 3 седмици )
    Направете цените като В Китай и ще сме първи
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До номер 4. Няма проблем бройките да растат, а пазарния дял да пада. Продаваш 100 автомобила от които 15 са електрически. Пазарен дял за електромобилите 15%. Продаваш 110 автомобила от които 16 са електрически. Пазарният дял е паднал на 14,5%, но всъщност имаш ръст при продажбите на електромобили.
  • #7
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Причината е пределно ясна. Българите купуват коли на старо. А пазарът на употребявани електрически автомобили явно още не е тръгнал като хората.
  • #6
    10 rate up comment 14 rate down comment
    До 2 ( преди 3 седмици )
    Ми кат не сте обратни, що раждаемостта ви е най-ниска в Европа! Няма мъже да правят деца! Всички са пу...!
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    На талона на моята кола пише пертрол/електричество а е майлд-хибрид, значи и аз съм бил електричар видиш ли, макар и за малко при ускорение.
  • #4
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Спад на продажбите на електрокари в Европа,от 14,6 на 13,6%.Теслю адреналинката електричка твърди точно обратното.