Екстравагантният и екзотичен модел Волга 3111 се качва на конвейера на ГАЗ преди четвърт век. Тържественото стартиране на серийното му производство му се състои точно в навечерието на новата 2000 година. На този бизнес седан обаче не му е предопределено да се превърне в масово произвеждан - тиражът едва надхвърля четиристотин бройки, въпреки че проектът е доста забележим. Какви са причините? Нека си припомним неговата история.
Безславната съдба на един руски бизнес седан (ГАЛЕРИЯ):
Флагманският проект ГАЗ-3105
Перспективни автомобили, които да заменят остарелия ГАЗ-24 Волга и неговите производни, започват да се разработват още по време на Перестройката - през 1986 г. е приета концепцията за бъдещата моделна гама на автомобилния завод в Горки. Най-простият и достъпен модел се предполага да бъде Волга с предно задвижване и фабричен индекс ГАЗ-3103. Предвидени са също версия със задвижване на всички колела ГАЗ-3104 и флагмански модел с удължена база - ГАЗ-3105.
Перспективни автомобили, които да заменят остарелия ГАЗ-24 Волга и неговите производни, започват да се разработват още по време на Перестройката - през 1986 г. е приета концепцията за бъдещата моделна гама на автомобилния завод в Горки. Най-простият и достъпен модел се предполага да бъде Волга с предно задвижване и фабричен индекс ГАЗ-3103. Предвидени са също версия със задвижване на всички колела ГАЗ-3104 и флагмански модел с удължена база - ГАЗ-3105.